פרס מנהלת מצטיינת הוענק לרחל מתוקי

פרס הועבד המצטיין לשנה"ל תשע"ד 2014 הוענק למנהלת מחוז חיפה במשרד החינוך רחל מתוקי שהוגדרה כמנהלת מצטיינת בדרג הבכיר, הפרס הוענק במעמד מנכ"לית משרד החינוך מיכל כהן. לפרטים

15.12.2014 מאת: פורטל הכרמל והצפון
פרס מנהלת מצטיינת הוענק לרחל מתוקי

טקס הענקת הפרס הארצי לעובדים מצטיינים של משרד החינוך לשנת תשע"ד נערך במעמד מנכ"לית המשרד, הגב' מיכל כהן בבנייני האומה בירושלים.

בטקס הוענק פרס מנהלת מצטיינת בדרג הבכיר, לרחל מתוקי, מנהלת מחוז חיפה. בנוסף, רחל  מתוקי נבחרה לייצג את משרד החינוך, בהתמודדות  גם על התואר מנהלת בכירה מומלצת לפרס מצוינות בניהול בשירות המדינה.

מתוקי תהייה גם נציגת משרד החינוך בהתמודדות המנהל המצטיין של נציבות שירות המדינה ושאותו מקבל מנהל אחד מקרב כל מהמצטיינים במשרדי הממשלה השונים 

מנימוקי הפרס לזוכות: רחל מתוקי, בארבע שנים האחרונות מכהנת מנהלת מחוז חיפה. בשנה  וחצי האחרונים שמשה בשני התפקידים הבכירים מנהלת מחוז חיפה ויו"ר המזכירות הפדגוגית. משימה מורכבת זו אפשרה לרחל להביא לידי ביטוי את יכולת המנהיגות הגבוהה שלה וכן את מיומנויות הניהול המשובחות בהן ניחנה. הישגיה הרבים הינם בעל  השפעה ארוכת לשנים לדמותו של בוגר מערכת החינוך הישראלית וצעדיו באקדמיה. העבודה בשני התפקידים דרשה מרחל התמסרות מלאה ועבודה סביב השעון עם מגוון גורמים שהיא הצליחה לגייס למחויבות למשימות משרד החינוך, הן במטה והן במחוזות.

במסגרת תפקידיה כמ"מ יו"ר המזכירות הפדגוגית ניהלה והובילה את התכנית האסטרטגית של משרד החינוך, לקראת למידה משמעותית, הובילה את התאמת תכניות העבודה לעקרונות של הלמידה המשמעותית בכלל שכבות הגיל, ויצירת חוקת זכאות חדשה לבגרות, בניית יחידות ההוראה להשכלה כללית, הובלת חוזרי מנכ״ל פורצי דרך כדוגמת תכנית ההיבחנות החדשה, "גבולות השיח בכיתה״ ועוד.

במסגרת כלל תפקידיה הניהוליים וכמנהלת מחוז חיפה מובילה במקצועיות רבה וכדרך חיים סטנדרטים גבוהים של  איכות מקצועית, הצטיינות ומצוינות, תוך שהיא משמשת דוגמה ומופת לעובדים בארגונים החינוכיים שבהובלתה.  רחל מייצגת בעבודתה שילוב מנצח של מצוינות, מקצועיות ואנושיות.

רחל מתוקי

בשאיפתה למצוינות רחל פוקחת את עיניה לכל חידוש והתחדשות - יוזמה פורצת דרך, פיילוט או תכנית חדשה – לשילוב במחוז חיפה. על כך יעדו התכניות הרבות שמחוז חיפה היה נחשון ביישומן ובהרחבתן לכל מערכת החינוך.

תוצאות העשייה בתחום מתבטאות בשיפור מתמשך של הישגי התלמידים במחוז בבחינות הבגרות, בבחינות המיצ"ב וכן בתוצאות סקרי שביעות הרצון מעבודת המחוז. מחוז חיפה נמצא בין המובילים בהישגי תלמידיו בתחומי המדעים המדויקים.

רחל דוגלת במתן שוויון הזדמנויות ומענה לאחר ובהעצמתו, דבר המוצא את ביטויו ביזמות הנהוגות במחוז חיפה, באופן זה רחל מנהיגה אחריות, סובלנות ודו –קיום. רחל מאפשרת לשונות לבוא לביטוי, מחד גיסא, ושוקדת על הגברת תחושת השייכות, מאידך גיסא. היא משכילה לשלב בתפיסתה את האיזון בין קידום היבטים ערכיים לקידום הישגים אקדמיים. 

תגובות

מומלצים