רואה לך בעיניים

המחלות המובילות בעולם לסכנת עיוורון הם קטרקט, סוכרת, ניוון מרכז הראיה וגלאוקומה. בכולם מטפלים בהצלחה רבה בבית החולים כרמל, כך אומר ד"ר יאיר הוד סגן מנהל מחלקת עיניים בבית החולים כרמל.

16.12.2014 מאת: פורטל הכרמל והצפון
רואה לך בעיניים

ד"ר יאיר הוד סגן מנהל מחלקת עיניים בבית החולים כרמל הרצה וריתק את תושבי נשר בכל הקשור למחלות העיניים והחידושים האחרונים בתחום.

אחד החידושים העדכניים בתחום ניתוחי העיניים הוא השתלת עדשות מולטיפוקליות המסוגלות לראות מקרוב וגם מרחוק ללא צורך בשתי זוגות משקפים, עדכן את השומעים ד"ר הוד.

לבעלי סיכונים של סוכרת כולסטרול ולחץ דם מומלץ אחת לחצי שנה ביקורת אצל רופא עיניים.

הקטרקט (ירוד) הוא מצב שכיח בו מופיעה עכירות בעדשת העין, הגורמת להפרעה בראייה. בעין בריאה העדשה, הממקדת את קרני האור, שקופה לחלוטין וכך מתקבלת תמונה חדה וברורה. בעין עם קטרקט העכירות בעדשה גורמת הפרעה בראייה, אשר הולכת ומחמירה ככל שהעכירות בולטת יותר.

דר הודהקטרקט הוא גם מחלה של גיל. ומעל גיל 50 ישנה התכנות לחלות במחלה שהטיפול שלה הוא באמצעות ניתוח. ניתוח הקטרקט הינו הניתוח הנפוץ ביותר בעולם ועם אחוזי ההצלחה הגבוהים ביותר מבין הניתוחים, בישראל מבוצעים מעל 50,000 ניתוחי קטרקט בשנה ובכרמל נעשים מאות ניתוחי קטרקט מוצלחים.

ההרצאה הועברה במסגרת מועדון הבריאות "נשר - כרמל"
במסגרת המועדון מעבירים בכירי הרופאים והמנתחים מכרמל הרצאות על עולם הרפואה והבריאות ומביאים את המילה האחרונה בתחום לטובת תושבי נשר. " אנחנו רואים חשיבות גדולה ועין בעין יחד עם התושבים שלנו את נושא הבריאות אומרת נעמי כרמי סגנית ראש עיריית נשר ואחראית על תחום קידום הבריאות בעיר. חשוב לנו להביא לטובת תושבי העיר  את המרצים והרופאים הטובים ביותר. בית החולים כרמל הוא בית החולים השכן לנו ואנחנו שמחים ומודים לו על שיתוף הפעולה ".

ד"ר הוד הינו זוכה פרס מצטיין מנכ"ל של ביה"ח  כרמל בשנה שעברה. מנהלת מחלקת עיניים בכרמל הינה פרופ' אורנה גייר.
בצילום – ד"ר יאיר הוד  - צילום אלי דדון

תגובות

מומלצים