להתכונן לקראת הטיול לתאילנד

תאילנד מהווה מזה שנים יעד מועדף לחופשה וטיול עבור תיירים מישראל ומהעולם כולו. הטיסה תביא אתכם למדינה אקזוטית ומסבירת פנים עם ערים תוססות מודרניות, שווקים צבעוניים, יערות עד שופעי מים ובעלי חיים, וכמובן חופים יפהפיים.

16.12.2014 מאת: פורטל הכרמל והצפון
להתכונן לקראת הטיול לתאילנד

יחד עם זאת, על מנת ליהנות מחופשה רגועה וזורמת ללא בעיות, מומלץ להיערך לקראתה מראש.

מהי העונה מומלצת לטיול

ראשית, חשוב לדעת כי בהיותה מדינה טרופית תאילנד תמיד חמה ולחה. לכן גם העונה המומלצת לטייל בה היא בחודשי החורף שבין דצמבר למאי, כלומר העונה היבשה. יחד עם זאת, ניתן גם להגיע לתאילנד בחצייה השני של השנה, בעונת המונסונים שבין החודשים יוני לנובמבר, אם כי בתקופה זו יש לקחת בחשבון ימים רטובים וגשומים ויש כבר מי שדאג לכם למידע מקיף בנושא מזג אוויר בתאילנד.
     
משך הטיול בתאילנד

תאילנד היא מדינה גדולה השופעת באתרים ויעדים מרהיבים, לכן הטיול הקצר ביותר בה מתחיל ב- 10ימים. במהלך הטיול הקצרצר תוכלו לזכות לטעימה קצרה וממוקדת מאתריה העיקריים של המדינה, כולל שהייה בעיר הבירה בנגקוק, טיול לצפון ונופש באחד או שני איים. מאידך, אם אתם מעוניינים בטיול יותר מעמיק ורגוע, תקופה של חודש עד חודש וחצי תספיק בהחלט.

תכנון נכון של הטיול

את הטיול בתאילנד חשוב לתכנן מבעוד מועד ולכלול הגדרה של אזורים ומסלולים מפורטים. כמו כן, מומלץ להזמין מראש בתי מלון ולברר לגבי אמצעי התחבורה שעומדים לרשותכם. בדרך כלל הטיול מתחיל בעיר הבירה, שמציעה שפע של מקדשים, ארמונות, מרכזי קניות ובילויים.

לאחר מכן ניתן להקדיש מספר ימים לאזורים הקרובים לבנגקוק, כמו עיר החוף פטאיה ועיר הנהר קנצ'נבורי. בהמשך כדאי לעלות לצפון הירוק והפראי, ובעיקר לעבור בערים צ'אנג מאי וצ'אנג ראי, ובעיירה פאי.

כעת רק נותר לכם לתכנן טיול לאיים שבדרום, כבדרך כלל עדיף להתמקד באי אחד או שניים כדוגמת פוקט, קופיפי או קוסמוי.

תאילנד

כמה עולה הטיול בתאילנד

בעיקרון, תאילנד אינה מדינה יקרה, כאשר 9 באט שווים בממוצע לשקל אחד. יחד עם זאת, יש לקחת בחשבון את עלות כרטיס הטיסה בגובה 1,000 דולרים ויותר לאדם, ובנוסף לכך עלות השהייה  משתה בהתאם לרמת החופשה שאתם מתכננים. העלות הממוצעת ליום שכוללת אוכל, לינה, תחבורה ובילויים, נעה בין 50 ל- 100 דולרים.

מעבר לכך, תאילנד היא מדינה מפנקת מלאה בכל טוב, המאופיינת במחירים זולים ואטרקטיביים. דווקא בשל כך חשוב לשים לב שההוצאות המצטברות אינן נערמות בסופו של דבר לסכומים גבוהים מדי.
     
וזה עוד לא הכול

מלבד הנושאים שלעיל, לקראת הטיול בתאילנד עליכם גם להבין את דרישות הוויזה, לדעת אם יש צורך בחיסונים, ולהכיר את אמצעי הזהירות והבטיחות שיש לנקוט. בעיקרון, ככל שתעמיקו לקרוא ולהתעניין בתרבותה, אתריה ואורחותיה של המדינה, כך יגדל הסיכוי לטיול מהנה ומעשיר ללא בעיות, אי נעימויות ותקלות מיותרות.

תגובות

מומלצים