ניתוח ארטרוסקופיה לתיקון מנח העקב וקיבועו

ניתוח זעיר פולשני לתיקון שבר בעקב וקיבוע המפרק הסובטלרי תוך שימוש ב -CT תלת מימדי מתקדם בחדר הניתוח בוצע לראשונה במרכז הרפואי זיו.

16.12.2014 מאת: פורטל הכרמל והצפון
ניתוח ארטרוסקופיה לתיקון מנח העקב וקיבועו

לראשונה בזיו :ניתוח ארטרוסקופיה לתיקון מנח העקב וקיבועו תוך שימוש ב -CT תלת מימדי בחדר הניתוח, הניתוח המתקדם בוצע על ידי ד"ר נועם רשף, אורתופד בכיר במרכז הרפואי זיו, האחראי על תחום פגיעות ספורט ותחום כף הרגל והקרסול.

הניתוח החדשני בוצע בגבר בן 54 מאחד הישובים בגליל שסבל משבר של עצם העקב, אשר טופל בעבר והתאחה בצורה לא תקינה. הגבר הגיע למרפאת כף הרגל והקרסול במרכז הרפואי זיו כאשר הוא מתלונן על הגבלות בתנועה, כאבים קשים בזמן הליכה וקושי בנעילת נעליים, עקב השבר שהתאחה לא כראוי. לאחר מספר בדיקות הוחלט כי הטיפול הדרוש הינו קיבוע המפרק הסובטלרי, שנמצא מתחת למפרק הקרסול, ותיקון מנח העקב, על מנת להקטין את הנפיחות ולשפר את תפקודו של האיש.

ניתוחי קיבוע סובטלרי בוצעו בעבר במרכז הרפואי זיו, אולם עד כה הכנת המפרק לניתוח בוצעה בגישה פתוחה על ידי ביצוע חתך גדול. הפעם, כאמור, בוצעה הפרוצדורה לראשונה בצורה ארטרוסקופית, על ידי מצלמה וכלי ניתוח מזעריים. ראשית ביצעו הרופאים חתך מזערי דרכו הכניסו את המצלמה וכלי הניתוח והכינו את המפרק לקיבוע. לאחר מכן ביצעו תיקון של ציר העקב ובסופו של הניתוח קיבעו את המפרק תחת בקרה ארטרוסקופית. במהלך הניתוח בוצע לראשונה בצפון CT תלת מימדי תוך כדי הניתוח. בעזרת הדמיות ה-CT התאפשר למנתחים לראות בזמן אמת ובצורה מדוייקת את מנח העצם ואת התיקון הנדרש, ולבצעו בדיוק מירבי.

ד"ר נועם רשף אשר ביצע את הניתוח אומר, כי ניתוחי הארטרוסקופיה חוסכים את הצורך בחתך גדול ומצמצמים את הסיכון לפגיעה בכלי דם ועצבים וברוב המקרים מאפשרים החלמה מהירה יותר מאשר בניתוח רגיל וחזרה לפעילות מלאה, השילוב עם שימוש ב -CT תלת מימדי בחדר הניתוח מאפשר דיוק מירבי בעת ביצוע הניתוח ותוצאות מצוינות.
"הניתוח ארך שעתיים והוכתר בהצלחה רבה. המנותח שוחרר לביתו ומתאושש בצורה משביעת רצון, הוא יישאר במעקב תקופתי במרפאה לכף הרגל והקרסול במרכז הרפואי זיו. ניתוחים מסוג זה, בטכנולוגיה המתקדמת ביותר הקיימת קיום, מביאים לשיפור התפקוד עם מינימום סיכון למנותח ותוצאות מצוינות" אמר ד"ר רשף.

פרופ' אלכסנדר לרנר, מנהל מחלקת אורטופדיה במרכז הרפואי זיו מציין, כי המחלקה עושה את המיטב על מנת להעניק לתושבי הגליל את השירות והטיפול המתקדמים והטובים ביותר שניתן "מחלקת אורטופדיה במרכז הרפואי זיו שואפת לסטנדרטים הגבוהים ביותר הן מבחינת הטיפול והן מבחינת המכשור, הציוד והטכנולוגיה הרפואית הנמצאים בשימוש המחלקה. רופאי המחלקה מקפידים להתעדכן בכל שיטות הטיפול המתקדמות הקיימות בעולם ולהכיר את כל הציוד והמכשור הרפואי החדיש. אנו מרחיבים את מגוון הניתוחים והשירותים במחלקה על מנת להעניק למטופלים את הטיפול המקצועי הטוב ביותר שניתן. אומר פרופ' לרנר.
עוד הוסיף פרופ' לרנר: "לאחר הצלחת הניתוח הראשון, ביצע סגן מנהל המחלקה, ד"ר חוסיין שחאדה ניתוח נוסף שגם הוא עבר בהצלחה ואנו מתכוונים להרחיב שירות זה למען תושבי הגליל ורמת הגולן".

תגובות

מומלצים