הגיבורים של משטרת ישראל

מדינת ישראל הביעה את הערכתה לשוטרים שפעילותם יוצאת הדופן הוכיחה לאזרחים שיש להם על מי לסמוך, אנשים שסיכנו את עצמם למען הכלל ועל כן הוענקו להם עיטור האומץ, עיטור המופת וצל"ש המפכ"ל.

19.12.2014 מאת: פורטל הכרמל והצפון
הגיבורים של משטרת ישראל

לעתים, משמרת של שוטר המתחילה בפעילות שגרתית הופכת ברגע לאירוע המחייב ערנות ותעוזה, קור רוח, נחישות ואומץ לב. בשנים האחרונות אירעו מספר אירועים שהציבו את משטרת ישראל בפני אתגרים מורכבים ביותר. בכל אחד מהאירועים פעלו השוטרים מתוך מסירות ומודעות לעומק המשימה והוכיחו פעם אחר פעם לאזרחי מדינת ישראל שיש על מי לסמוך.

קצין מג"ב שקפץ לתוך מכונית תופת בדרכה לפיגוע כדי לעצור את המחבל, שני השוטרים שבמהלך מבצע 'צוק איתן' לא היססו וחילצו מתוך האש המשתוללת אדם שנלכד בלהבות לאחר פגיעת טיל, שוטרי וקציני יחידות מיוחדת של משטרת ישראל שהסתערו תוך סיכון חייהם אל מול מחבלים חמושים ושוטר תנועה שהגיע לזירת פיגוע, הסתער על המחבלים ומצא את מותו בניסיון להציל אזרחים חפים מפשע.

לגיבורים אלה, ועוד רבים נוספים, הביעה מדינת ישראל את הערכתה בטקס הענקת עיטורי משטרת ישראל לשנת 2014. במהלך הטקס הוענקו עיטור האומץ, עיטור המופת וצל"ש המפכ"ל, בטקס שנערך בתאטרון ירושלים במעמד נשיא המדינה, השר לבטחון פנים, מפכ"ל המשטרה וסגל הפיקוד הכללי

"סיפוריהם של מקבלי העיטורים אינם רק סיפור של יחידים, הוא סיפורן של יחידות שלמות, תחנות ופלוגות, על אנשיהם ומפקדיהם. הוא סיפורו של ארגון שנלחם מיום הקמתו על זכותנו הבסיסית לביטחון אישי, לחיות חיי שלום וביטחון בארץ הזו", אמר המפכ"ל במהלך הטקס.

"העיטורים מוענקים ליחידים אך הם מוקדשים גם לרוח ערכי המשטרה, לאותן תכונות של אצילות נפש, של התנדבות, של חתירה למגע, של עשייה למען הכלל שבלעדיהם אין לנו קיום כעם. דווקא בימים בהם לעיתים נראה שרב השונה על המשותף, שעדיף האינטרס האישי על הכללי. דווקא בימים האלה, יש וחשוב להזכיר שגיבורה של אומה הוא מי שמוכן להסתכן למען הכלל, הוא מי שעושה – לא עבור עצמו, אלא עבור כולם".

העיטורים במשטרת ישראל:

- עיטור הגבורה: מעשה גבורה עילאית, שנעשה תוך מילוי תפקיד ותוך חירוף נפש.

- עיטור האומץ: מעשה גבורה שנעשה בעת מילוי תפקיד ותוך חירוף נפש, שיש בו גילוי אומץ לב בלתי רגיל.

- עיטור המופת: מעשה שנעשה באומץ לב, הראוי לשמש מופת.

- צל"ש המפכ"ל: מעשה מצוין או התנהגות מצוינת במהלך פעילות מבצעית או בפעילות משטרתית אחרת, תוך גילוי כושר מנהיגות או יוזמה.
 

עיטור האומץ, הוענק ל:

- רס"ב עמית קנון, רס"ב גיא כץ ורס"ם ויקי דגמי, משרתים ביחידת השיטור הימי בתל אביב. מר עמיקם גינגולד, שירת בעת הרלוונטית כמתנדב ביחידת השיטור הימי בתל אביב.

בתאריך 9.11.12 התקבל במוקד מחוז תל אביב דיווח על גולש שנקלע למצוקה ונסחף לתוך הים באזור חוף “מציצים". רס"ב עמית קנון שימש מפקד צוות ספינה בשיטור הימי בתל אביב. רס"ב גיא כץ, רס"ם ויקי דגמי והמתנדב עמיקם גינגולד היו אנשי צוות בספינה. באותה עת התחוללה בים סערה עזה במיוחד שבמהלכה נשבו רוחות בעוצמה גדולה והגלים נישאו לגובה של כארבעה מטרים. למרות זאת יצא צוות הספינה אל הים כדי לחלץ את הגולש. הצוות ביצע סריקות לאיתורו במרחק של מאות מטרים מהחוף, תוך כדי מאבק בלתי פוסק בגלים וברוחות העזות ובתנאי ראות קשים בשל הסערה והחשכה ששררה באותה עת. לאחר סריקות רבות אותר הגולש במרחק של כ-500 מטר מהחוף כשהוא שרוי באפיסת כוחות. אנשי הצוות הצליחו למשות את הגולש מהים הסוער וחזרו עמו אל החוף.

עיטור האומץ מוענק לרס"ב עמית קנון לרס"ב גיא כץ ולרס"ם ויקי דגמי והמתנדב עמיקם גינגולד על פעולתם בנחישות ובמקצועיות, תוך חירוף נפש והפגנת אומץ לב יוצא דופן.

- סנ"צ אנדרי קוטוזוב, משרת כקצין חקירות ראשי במרחב לכיש, ורס"מ יום טוב בן אדרת, משרת בתחנת אשדוד.

בתאריך 11.7.14, במהלך מבצע “צוק איתן", נפלה רקטת גראד במתחם תחנת דלק באשדוד ופגעה במכלית דלק שהחלה להתלקח. באחד הרכבים נלכד אדם נכה צה"ל שנפצע באורח קשה והכרתו התערפלה. סנ"צ אנדרי קוזוטוב שמע את הפיצוץ וחש מידית לזירת האירוע, שם פגש את רס"מ יום טוב בן אדרת שהספיק לפנות את יתר האנשים מהמקום והזעיק כוחות כיבוי-אש. משהבינו כי חלון ההזדמנות לחלץ את הנהג הלכוד קטן ביותר נוכח התקרבות הלהבות אל עבר הרכב, רצו השניים לרכב, הצליחו להיכנס מהדלת שליד הנהג, ובכוחות משותפים חילצו את הנהג וגררו אותו החוצה אל מקום מבטחים. שניות ספורות לאחר מכן הגיעו הלהבות אל מכל הדלק של הרכב, והרכב התפוצץ. חייו של הנהג ניצלו תודות למעשה הגבורה של שני השוטרים.
 
עיטור האומץ מוענק לסנ"צ אנדרי קוטוזוב ולרס"מ יום טוב בן אדרת על חירוף נפש ועל הפגנת אומץ לב ותושייה יוצאי דופן. 

- מפקח י"מ משרת ביחידה מיוחדת.

בתאריך 22.7.14 , בפעילות מעצר מחבל מסוכן במחנה הפליטים ג'נין, נתקל הכוח באש תופת ובירי מסיבי מטווח קצר בשטח בנוי. מפקח י"מ פעל בחוליה מול קבוצת חמושים שירתה אל עבר הכוח והשליכה מטעני חבלה. במהלך הפעילות נתקלה החוליה במחבל המבוקש, בעת שניסה לברוח רגלית מהזירה, תוך כדי שהוא פותח באש לעבר מפקח י"מ ולעבר חברו מטווח קצר. כתוצאה מהירי נפצע חברו של מפקח י"מ ברגלו, ואילו מפקח י"מ ניצל מפגיעה בחזהו תודות לאפוד הקרמי שלבש. מפקח י"מ המשיך בפעילות, הסתער על המחבל המבוקש ונטרל אותו.
 
עיטור האומץ מוענק למפקח י"מ על הפגנת תעוזה ואומץ לב בלתי רגילים, ועל פעילות מבצעית נחושה ומוצלחת, תוך חירוף נפש תחת אש. 

עיטור המופת, הוענק ל:

- סנ"צ נ"נ, סנ"צ ש"ס, רפ"ק א"ג, רס"ב א"ק, רס"מ א"ק, רס"מ מ"ד, רס"ר ד"א ורס"ר א"ה -  שירתו בעת הרלוונטית ביחידה מיוחדת. רנ"ג פסקל אברהמי ז"ל.

בתאריך 18.8.11 התקבל דיווח על פיגוע בכביש 12, צפונית לאילת, במהלכו נהרגו חמישה אזרחים וחייל. בעקבות הדיווח הוביל סנ"צ נ"נ כוח כוננות של היחידה אל מקום הפיגוע, למרות שהכוח לא היה אמור לטפל באירוע. הכוח נכנס לתוך השטח כדי לאתר את המחבלים, אף שלא היה מצויד בתחמושת מיוחדת או באמצעי מיגון מתאימים לטיפול באירוע. בתוך השטח נתקלו שוטרי הכוח בשלושה מחבלים מתאבדים, שהיו מצוידים בחגורות נפץ, בכלי נשק וברימוני יד, ופתחו בירי מטווח קצר לעברם, ואף השליכו עליהם רימון יד. השוטרים הגיבו במהירות, ירדו מהרכב תחת אש וירו אל עבר המחבלים מטווח קצר. גם לאחר שאחד המחבלים נהרג המשיכו שני המחבלים הנותרים לירות אל עבר הכוח. תודות לפעילות אינטנסיבית, מתוחכמת ונחושה של שמונת השוטרים, הם הצליחו לנטרל את המחבלים ולסיים את הקרב בהצלחה, ללא נפגעים נוספים לכוחותינו. בעקבות פעילותם של שמונת שוטרי הכוח נהרגו שלושת המחבלים ובכך נמנעה פגיעה נוספת באזרחים ובחיילים.

רנ"ג פסקל אברהמי ז"ל שירת ביחידה מיוחדת ונמנה על כוח כוננות אחר ששהה בעובדה והגיע אל מקום הפיגוע. הוא נכנס יחד עם יתר אנשי הכוח לתוך השטח על מנת לטפל באירוע, ושהה בו מספר שעות על מנת להבטיח את סיומו. במהלך הסריקות הוא גילה עירנות ופעל בנחישות ותוך חתירה למגע בכך שהתריע על הפעילות החשודה שזיהה מהצד המצרי של הגבול, התקדם לעבר מקום הפעילות במטרה לשפר עמדה ולפעול לנטרולה. תוך כדי כך נפגע מכדור בחזהו ונהרג.

עיטור המופת מוענק לסנ"ץ נ"נ, לסנ"ץ ש"ס, לרפ"ק א"ג, לרס"ב א"ק, לרס"ם א"ק, לרס"ם מ"ד, לרס"ר ד"א ולרס"ר א"ה – על חתירתם למגע תחת אש ועל גילוי יוזמה, נחישות ואומץ לב, הראויים לשמש מופת.

עיטור המופת מוענק לרנ"ג פסקל אברהמי ז"ל בגין חתירה למגע תחת אש, הצלת חיים, גילוי יוזמה, נחישות ואומץ לב, הראויים לשמש מופת.

- פקד ז"א, משרת ביחידה מיוחדת.

בתאריך 22.7.14, במהלך פעילות מעצר מחבל מסוכן במחנה הפליטים ג'נין, נתקל הכוח באש תופת ובירי מאסיבי מטווח קצר בשטח בנוי. פקד ז"א עמד בראש אחד הכוחות. בעיצומה של הלחימה ובעקבות דין ודברים שניהל בערבית עם המחבל המבוקש, החליט פקד ז"א לאפשר לכתריסר אנשים (נשים וילדים) לצאת מהזירה בבטחה. שלושה מחבלים נוספים ניסו לנצל את הרגע ולהימלט ע"י התחזות לאזרחים. השלושה אותרו ונעצרו.
 
עיטור המופת מוענק לפקד ז"א על הפגנת אומץ לב ורמת ערכיות ומוסריות גבוהה ביותר, הראויים לשמש מופת.

- מפקח ישורון צורן, משרת במשמר הגבול.

בתאריך 27.7.14 , במהלך מבצע “צוק איתן", הבחין מפקח צורן ברכב חשוד שנהגו המשיך בנסיעה אף-על-פי שנתבקש לעצור במחסום. מפקח צורן זינק לרכב כדי לנטרל את התקדמותו וביקש לעצור את הנהג. הוא הבחין כי ברכב מצויים בלוני גז מחוברים לחוטים, לכן המשיך במאבק פיזי עם הנהג עד לנטרולו. לאחר הגעת חבלנים התברר כי מדובר ברכב תופת שהיה עמוס ב-13 בלוני גז, אשר יועדו לפיגוע תופת באזור הומה קהל.

עיטור המופת מוענק למפקח ישורון צורן על הפגנת תושייה, נחישות, אומץ לב וקור רוח, הראויים לשמש מופת.

- מפקח ש"ר וסמ"ר א"צ, משרתים ביחידה מיוחדת.

בתאריך 10.8.14 במהלך מבצע ללכידת מחבל חמוש ומסוכן בכפר עוין, נקלע הכוח לירי מטווח קצר כאשר אחד הקליעים פגע בקסדתו של מפקד הכוח, מפקח ש"ר. מפקח ש"ר וסמ"ר א"צ התעשתו מיד: מפקח ש"ר הצליח להתחקות אחר מקור-הירי, שהתברר כי הוא המחבל המבוקש, הסתער לעברו והשיב אש, ובעזרת סמ"ר א"צ, הַקַּלָּע שהצטרף אליו וחיפה עליו, ניהלו השניים קרב עם המחבל ועם קבוצת חמושים שירו עליהם מכיוון הבתים. בתום קרב ממושך, הצליחו לנטרל את היורים ולחסל את המחבל.

עיטור המופת מוענק למפקח ש"ר ולסמ"ר א"צ על אומץ לב ועל פעילות נחושה ומסורה, בחירוף נפש אל מול סכנה, הראויים לשמש מופת.

- רס"מ זידאן סייף ז"ל, שירת באגף התנועה במחוז ירושלים.

בתאריך 18.11.14 חדרו שני מחבלים לבית כנסת בשכונת הר נוף בירושלים וטבחו במתפללים באמצעות גרזנים ונשק חם. בפיגוע נרצחו ארבעה מתפללים ונפצעו שבעה נוספים. רס"מ זידאן סייף ז"ל הגיע לזירת הפיגוע בעקבות קריאה ששמע במערכת הקשר. הוא התמקם סמוך לגרם המדרגות בכניסה אל בית הכנסת וירה אל עבר המחבלים שיצאו ממנו, תוך כדי שהוא מגונן על שוטרת נוספת שהתקרבה למקום. במהלך האירוע נורה זידאן בראשו ונהרג.

עיטור המופת מוענק לרס"מ זידאן סייף ז"ל על חתירה למגע ועל פעילות מבצעית, תוך הפגנת אומץ לב, הראויות לשמש מופת. 

- גברת הדס מזרחי

 בתאריך 14.4.14, ערב חג הפסח, עבר נצ"מ ברוך מזרחי ז"ל את מחסום תרקומיה ועמו אשתו, הדס מזרחי, וארבעת ילדיהם. במהלך הנסיעה נורה נצ"מ מזרחי ע"י מחבל שהיה במארב ונהרג. גברת מזרחי נפגעה מהירי, אך הצליחה לנתב את ההגה ממקום מושבה שליד הנהג, להוריד את רגלו של בעלה המנוח מדוושת הגז ולעצור את הרכב, כ-700 מטר ממקום המחבל. לאחר מכן הצליחה לדווח על הפיגוע מתוך הרכב למוקד 100 ולהזעיק עזרה, כל זאת בקור רוח, כדי שלא להחמיר את מצוקת הילדים שהיו ברכב.

עיטור המופת האזרחי מוענק לגברת הדס מזרחי על הפגנת תושייה, שיקול דעת וקור רוח, ועל התנהלות מעוררת השראה, הראויה לשמש מופת. 

צל"ש המפכ"ל, הוענק ל: 

- היחידה המיוחדת ללוחמה בטרור (ימ"מ).

במהלך השנים 2013 – 2014 ביצעה היחידה המיוחדת רצף פעולות מבצעיות ולחימה עיקשת בטרור ובפשיעה החמורה, תוך הפגנת נחישות, מקצועיות, איפוק ואומץ לב. היחידה פעלה תוך חתירה למגע יומם ולילה במטרה להגן על המדינה ועל אזרחיה. פועלה הרב של היחידה המיוחדת כולל שורה ארוכה של פעילויות מבצעיות, חלקן חסויות, ובין הגלויות שבהן ניתן למנות, בין היתר, את תרומתה המשמעותית במסגרת מבצע “שובו אחים" ומבצע “צוק איתן". פעילות היחידה מאופיינת במקצועיות, בנחישות, בחתירה למגע, תוך סיכון חיים והצלת חייהם של אחרים.

צל"ש המפכ"ל מוענק ליחידה המיוחדת על הצטיינותה בפעילות מבצעית ומקצועיותה.

- רס"ב זכריה שפסו, משרת כסייר תנועה במחוז ש"י.  

בתאריך 25.3.11 ביצע רס"ב שפסו סיור שגרתי בכביש הבקעה. סמוך לצומת מושב תומר הבחין במחבל התוקף חייל צה"ל שהיה במקום. המחבל הלם בראשו של החייל באבן גדולה, פצעו, הפילו ארצה ועמד לחטוף ממנו את נשקו האישי. רס"ב שפסו ירד מיד מהניידת, רץ לכיוון המחבל, הדף אותו ברגליו, והפרידו מהחייל. בתגובה ניסה המחבל לתקוף גם את רס"ב שפסו באמצעות אבן גדולה. משהמשיך המחבל לנסות לפגוע בו ובחייל, ירה רס"ב שפסו במחבל ופגע בו.

צל"ש המפכ"ל מוענק לרס"ב זכריה שפסו על הצטיינות בפעילות מבצעית, תוך גילוי יוזמה, נחישות וחתירה למגע.

- רס"ב גתי קזקו, משרת כרכז מודיעין בגבול הצפון.

במהלך חודש יוני 2012 התקבל מידע בדבר כוונה של ארגוני טרור להחדיר לארץ מטען רב עוצמה ולבצע פיגוע רב נפגעים. מספר ימים לאחר מכן קיבל רס"ב קזקו מידע על הברחת סמים גדולה דרך גבול הצפון. רס"ב קזקו חשד כי למעשה מדובר בפעולת הסוואה להחדרת המטען. בתוך 24 שעות ביצע רס"ב קזקו פעולות בדיקה וחקירה מעמיקות בתוך שטח עוין אשר איששו את חשדו. פעילותו של רס"ב קזקו והמידע שהושג בעקבותיה הביאו לגילוי כמות גדולה של מטעני חבלה רבי עוצמה, שהיו אמורים לשמש לביצוע מספר פיגועים בשטח מדינת ישראל, ובכך סיכל את הוצאתם לפועל.  

צל"ש המפכ"ל מוענק לרס"ב גתי קזקו על הצטיינות במהלך פעילות משטרתית, תוך גילוי יוזמה, נחישות ומקצועיות.

- רס"ר תומר אקהויז, משרת במחלק הבילוש במרחב יפתח.

בתאריך 29.8.12 נערכה פעילות משטרתית לאיתור שודדים ששדדו תחנות דלק רבות במרחב יפתח. במהלך פעילות זו תצפת רס"ר אקהויז על תחנת דלק ברחוב ההגנה בת"א והבחין באדם חשוד שנכנס לחנות נוחות במתחם תחנת הדלק, כשהוא חבוש בקסדה. רס"ר אקהויז רץ במהירות ממקום התצפית אל החנות, מבלי להמתין להגעת כוחות גיבוי, ואיתר את החשוד בעת שעמד סמוך למוכר ואיים עליו בסכין שלופה במטרה לשדוד אותו. החשוד נעצר על ידי רס"ר אקהויז, אך התנגד למעצר ונמלט אל מחוץ לחנות. רס"ר אקהויז רדף אחרי השודד, השיגו וניהל עמו מאבק, שבמהלכו נדקר על ידו במספר מקומות בגופו. על אף פציעתו, המשיך רס"ר אקהויז להיאבק בשודד עד להגעת כוחות גיבוי, שסייעו לו בהשתלטות עליו.

צל"ש המפכ"ל מוענק לרס"ר תומר אקהויז על הצטיינות במהלך פעילות מבצעית, תוך גילוי נחישות ויוזמה.

- רס"ל נופר מזרחי, משרתת במשמר הגבול.

בתאריך 12.12.12 ביצעו שוטרי משמר הגבול משמרת במחסום בחברון. מחבל אשר הסתיר בבגדיו אקדח תקף שוטר שהיה בתפקיד במחסום והצמיד את האקדח לראשו. השוטר ושוטר נוסף שהצטרף אליו ניסו להתגבר על המחבל ונאבקו עמו. משהבחינה במתרחש רס"ל נופר מזרחי, ששימשה באותה עת כמפקדת המחסום, היא דרכה את נשקה, הורתה לשני השוטרים האחרים לנתק מגע עם המחבל, ירתה מספר כדורים ופגעה בו. 

צל"ש המפכ"ל מוענק לרס"ל נופר מזרחי על הצטיינות בפעילות מבצעית, תוך גילוי יוזמה, נחישות ומקצועיות.

- רס"מ י"ב, משרת ביחידה מיוחדת.

במהלך שנת 2012 ביצעה היחידה פעילות ממושכת לאיתור חוליית עבריינים, תושבי איו"ש, ולחשיפתה. אנשי חוליה זו עסקו בהברחת כלי נשק וסמים מירדן לישראל. במסגרת הפעילות יצר רס"מ י"ב קשר עם אנשי החוליה במסווה של ביצוע עסקת מכר. במהלך ביצוע העסקה ולשם ביצועה נכנס רס"מ י"ב לבדו לשטחים עוינים באיו"ש, ללא נשק וללא גיבוי, תוך כדי סיכון ממשי לחייו. בעקבות ביצוע עסקת המכר והקשר שרָקַם עם אנשי החוליה, קיבל מידע בדבר הברחה צפויה של אמצעי לחימה מירדן. המידע שקיבל הביא לתפיסתה של חוליית העבריינים, ועמה - תפיסת אמצעי לחימה רבים שניסתה החוליה להבריח מירדן לתחומי המדינה.

צל"ש המפכ"ל מוענק לרס"מ י"ב על הצטיינות במהלך פעילות מבצעית, תוך גילוי יוזמה, נחישות ודבקות במטרה.

- רס"מ מרדכי אלפסי ורס"מ ערן טולדנו, משרתים ביחידת המודיעין והבילוש בתחנת זבולון.
    
בתאריך 11.2.13, סמוך לצומת "האצטדיון" בחיפה, הבחינו רס"ם מרדכי אלפסי ורס"ם ערן טולדנו בשני עבריינים רכובים על אופנוע שטח, כאשר הרוכב האחורי שולף אקדח ויורה מטח יריות לעבר רכב בו נהג עבריין מבוקש. רס"ם ערן טולדנו, שנהג בניידת, החל דולק אחר האופנוע, שפתח במנוסה פרועה לכיוון קריית-ים. התפתח מרדף שבמהלכו הצליח רס"מ טולדנו לירות אל עבר האופנוע. במקביל רס"מ אלפסי הזעיק וכיוון ניידות נוספות. עם הגעת האופנוע למבוי סתום, המשיכו רס"מ אלפסי ורס"מ טולדנו במרדף רגלי אחר הפושעים, שבהמשך נתפשו ונעצרו.

צל"ש המפכ"ל מוענק לרס"מ מרדכי אלפסי ולרס"מ ערן טולדנו על הצטיינות במהלך פעילות מבצעית, על חתירה למגע ועל הפגנת נחישות ודבקות במטרה.

- רס"מ אלון לוי, משרת במרכז תיאום פעילות אכיפה של אגף המבצעים.

בתאריך 3.4.13, בעת שעשה דרכו לביתו באוטובוס בעיר רחובות, שמע רס"מ לוי קולות ירי. הוא הורה לנהג האוטובוס לעצור, ירד מהאוטובוס ובסריקה מהירה של הזירה הצליח לאתר רעול פנים חמוש באקדח הנמלט בריצה מהמקום. רס"מ לוי ניהל אחר החשוד מרדף רגלי, עד לנקודה שבה עלה החשוד לרכב שהחל בנסיעה פראית. רס"מ לוי הצליח לירות לעבר הרכב, שבהמשך נמצא נטוש, אך ממצאים שהיו ברכב חשפו את זהות החשוד בירי ואת מסייעיו והובילו להבאתם לדין. בדיעבד התברר כי הירי אליו נקלע רס"מ לוי היה במסגרת סכסוך עבריינים.

צל"ש המפכ"ל מוענק לרס"ם אלון לוי על הפגנת יוזמה, תושייה ונחישות, ועל חתירה למגע. 

- סמ"ש פראס חסן, משרת בפלוגה מ"ב של משמר הגבול.

בתאריך 7.11.13, במהלך בדיקת רכבים חשודים במחסום "הקיוסק", נפתחה דלתו של אחד מכלי הרכב וממנו הגיח מחבל חמוש בסכין. המחבל החל לרוץ אל עבר שוטרי המחסום. סמ"ש חסן, שביצע באותה עת חיפוש ברכב אחר, הגיב בערנות, בחדות חושים ובמקצועיות והספיק לדרוך את נשקו ולנטרל את המחבל באמצעות ירי של כדור בודד.

צל"ש המפכ"ל מוענק לסמ"ש פראס חסן על חתירה למגע, מקצועיות ומצוינות מבצעית.
 
- סמ"ר סער מעטי, משרת בבסיס ההדרכה של משמר הגבול. סמ"ש עדן אלמליח משרת במשמר הגבול יהודה ושומרון.

בתאריך 30.5.14 הבחינו מפקד מחסום "תפוח" סמ"ר סער מעטי, והשוטר סמ"ש עדן אלמליח, בדמות שנעה רגלית לעבר המחסום ועוררה את חשדם. שני השוטרים עיכבו את החשוד ובמהלך חיפוש על גופו התברר כי הוא נושא חגורת נפץ ובה תריסר מטעני צינור ומנגנון הפעלה מוכן לשימוש. השוטרים פעלו בקור רוח ובמקביל לנטרול המחבל הרחיקו את האוכלוסייה, הזעיקו חבלנים וניהלו את האירוע עד להגעת הפיקוד הבכיר.

צל"ש המפכ"ל מוענק לסמ"ר סער מעטי ולסמ"ש עדן אלמליח על הצטיינות בפעילות מבצעית תוך הפגנת מקצועיות, נחישות וקור רוח.

- סמ"ר אלכסנדר דיק, שירת במשמר הגבול.

בתאריך 3.6.14 נקרא סמ"ר אלכסנדר דִיק לבדוק דמות חשודה במחסום "תפוח", שהסתובבה ליד הגדר ועקבה במבטיה אחר שוטרים ואזרחים שעמדו בתחנת האוטובוס. סמ"ר דיק ניגש אל החשוד, ששלף אקדח ופתח לעבר הכוח בירי מטווח קצר. בעקבות הירי נפגע סמ"ר דיק בשתי רגליו. על אף הפציעה, התעשת סמ"ר דיק מידית, השיב אש, והמשיך ביחד עם כוח נוסף בירי אל עבר המחבל, עד שבסופו של דבר הוא חוסל לאחר קרב יריות.

צל"ש המפכ"ל מוענק לסמ"ר אלכסנדר דִיק על הפגנת נחישות ומסירות ועל חתירה למגע ודבקות במטרה.

- רס"ב י"ל, משרת ביחידה מיוחדת.

בתאריך 22.7.14, בפעילות למעצר מחבל מסוכן במחנה הפליטים ג'נין, נתקל הכוח באש תופת ובירי מסיבי מטווח קצר בשטח בנוי. רס"ב י"ל פעל בחוליה מול קבוצת חמושים שפתחה באש אל עבר הכוח והשליכה מטעני חבלה. במהלך הפעילות נתקלה החוליה במחבל המבוקש, שניסה לברוח רגלית מהזירה תוך כדי שהוא פותח באש לעברו של רס"ב י"ל ולעבר חברו מטווח קצר. כתוצאה מהירי נפצע רס"ב י"ל ברגלו ואילו חברו ניצל מפגיעה בחזהו תודות לאפוד הקרמי שלבש. רס"ב י"ל המשיך בפעילות על אף פציעתו והמשיך בירי אל עבר המחבל באופן שאפשר לחברו להסתער עליו ולנטרלו.

צל"ש המפכ"ל מוענק לרס"ב י"ל על הפגנת נחישות ומסירות ועל חתירה למגע ודבקות במטרה. 

- רפ"ק ניר כרמלי, משרת בלשכת ראש אגף משאבי אנוש. רפ"ק אורן שושן, משרת בתחנת לב-הבירה. רס"ב שלום לוי, משרת ביחידת התחבורה של המטה-הארצי.

בתאריך 4.8.14, במהלך מבצע “צוק איתן", נהג מפגע בטרקטור ברחוב משה זקס בירושלים, פגע באזרח והרג אותו. המפגע המשיך והגיע לאוטובוס נוסעים, ובעזרת כף הטרקטור החל מטלטל אותו עד שהפך אותו על צדו. שלושת השוטרים שנקלעו לזירת האירוע במקרה ובנפרד פעלו ותרמו לנטרולו של המפגע, כאשר רס"ב לוי ורפ"ק כרמלי ירו מנשקיהם האישיים לעבר המפגע, בעוד זה האחרון ממשיך ומנסה לנווט את כף הטרקטור כדי לפגוע באמצעותה, ואילו רפ"ק שושן הגיע לזירה ממסלול הנסיעה הנגדי, קפץ מעל גדר ההפרדה, וירה אף הוא מנשקו האישי במפגע. בנטרול המחבל לקח חלק גם איש שירות בתי הסוהר.

צל"ש המפכ"ל מוענק לרפ"ק ניר כרמלי, לרפ"ק אורן שושן ולרס"ב שלום לוי על חתירה למגע, תוך גילוי נחישות ויוזמה.

- רס"ב רונן מזרחי, משרת ביחידה המרכזית של מחוז ירושלים.

בתאריך 22.10.14 בוצע פיגוע בצומת גבעת-התחמושת בירושלים, במהלכו דרס מחבל עוברי אורח שהמתינו על רציפי הרכבת הקלה. בפיגוע זה נהרגו שתי אזרחיות, אחת מהן תינוקת בת שלושה חודשים. רס"ב רונן מזרחי נקלע למקום והבחין במחבל, שהחל להימלט רגלית מן הרכב באמצעותו ביצע את פיגוע הדריסה. רס"ב מזרחי פתח במרדף רגלי אחר המחבל וכשהגיע לנקודה שבה לא נשקפה סכנה לאזרחים - נטרל אותו באמצעות ירי, וביצע עליו חיפוש כדי לוודא שאינו נושא כלי תקיפה או מטעני נפץ.

צל"ש המפכ"ל מוענק לרס"ב רונן מזרחי על חתירה למגע תוך גילוי נחישות ויוזמה.

- רפ"ק חסן מדאח ופקד לאונרד שוורץ, משרתים במשמר הגבול.

בתאריך 5.11.14 התרחש פיגוע דריסה בתחנת הרכבת הקלה בירושלים, סמוך לצומת שמעון הצדיק. בפיגוע זה נהרגו קצין משמר הגבול ואזרח ונפצעו שלושה לוחמי משמר הגבול. מחבל שהגיע בנסיעה מהירה ברכב מסחרי פגע בשוטרים, המשיך בנסיעתו ודרס רוכב אופניים. לאחר מכן יצא מן הרכב והחל להלום באמצעות מוט ברזל בכלי רכב משטרתיים. רפ"ק חסן מדאח הבחין במתרחש והחל דולק אחר המחבל ברכב משטרתי, שבו היה גם פקד לאונרד שוורץ. בהגיעם לצומת יצאו השניים מהרכב המשטרתי, התעמתו עם המחבל, ומשזה המשיך להשתולל נאלצו לנטרלו באמצעות ירי.

צל"ש המפכ"ל מוענק לרפ"ק חסן מדאח ולפקד לאונרד שוורץ על חתירה למגע ודבקות במטרה במהלך פעילות מבצעית. 

תגובות

מומלצים