מועצת דליה ממשיכה לגבות כספים בניגוד לחוק

מחלקת הגביה בדלית אל כרמל לא למדה לקח ולא מכבדת את עצמה וממשיכה לגבות אגרות והיטלי ביוב מהתושבים בדליה, למרות דוח הביקורת והערות המבקרת, התושבים מתוך אחריות לא הלכו לתביעה כמו שעשו תושבי עוספיה.

21.12.2014 מאת: פורטל הכרמל והצפון
מועצת דליה ממשיכה לגבות כספים בניגוד לחוק

הביקורת נערכה בחודש יוני 2010 במעמד ישיבת עבודה בעניין חיוב בהיטל ביוב מכוח חוק עזר לעיר כרמל ביוב, תשכ"ז-2007 (להלן: "חוק העזר" ובחודש דצמבר 2010.

סעיף 11 לחוק הרשויות המקומיות ביטול איחוד המועצות המקומיות דלית אל כרמל ועוספיא, תשס"ט-2008, קבע כי חוקי עזר שנחקקו בתקופת איחוד מועצה מקומית דלית אל כרמל ומועצה מקומית עוספיא, יעמדו בתוקפם וימשיכו לחול באותו השטח כאילו הותקנו ע"י המועצה המקומית.

הביקורת המליצה לערוך סריקה ומיפוי לנכסים המחוברים למערכת הביוב הציבורית או שניתן לחבר אותם למערכת הביוב הציבורית.

ארנונה"נוכח סעיף 18 בחוק העזר, שעל פיו קיימת מגבלת גביה כי החל מתאריך 1.1.09 הטלת אגרת ביוב לפי חוק העזר תהא טעונה אישור של מועצת העירייה ושל שר הפנים, וכי החל מיום 1.1.11הטלת היטל לפי חוק עזר זה תהא טעונה אישור של מועצת העירייה ושל שר הפנים, המליצה הביקורת לפעול בשני שלבים, וזאת במצב שטרם הקימה המועצה או הצטרפה המועצה לתאגיד מים וביוב.

בשלב הראשון, הביקורת ממליצה לפעול להשלמת הסריקה של כל הנכסים בתחום שיפוט המועצה, בהתאם לכך לחייב בהיטל ביוב את הנכסים שחוברו למערכת הביוב הציבורית אך טרם חויבו בהיטל, ואת הנכסים שניתן לחבר אותם למערכת הביוב הציבורית מאחר וקיימים קווי הולכה באזור, וזאת עד סוף שנת 2010.

בשלב השני, הביקורת ממליצה להעלות את נושא הטלת היטל ביוב ואגרה מכוח חוק העזר לאישור המועצה ולהעביר בקשה לאישור שר הפנים".

בישיבת המועצה שהתקיימה בתאריך 31.3.11 הועלה נושא לעיל, המועצה אישרה את הטלת היטל ביוב ואגרת ביוב. הביקורת העלתה בפני המועצה את השתלשלות הטיפול בעניין זה ואת הסיכויים לקבלת אישור שר הפנים או רשות המים והביוב והסיכויים לגביה כהכנסה שתוקצבה.

בבירור שנערך מול הלשכה המשפטית במשרד הפנים נמסר בתאריך 31.3.11, כי כל עוד לא קיבלה הרשות המקומית היתר להמשך גביית האגרות וההיטלים לאחר המועדים הקבועים בסעיף 18 לחוק העזר, היא אינה מוסמכת לגבות תשלומים אלו.

הביקורת תעיר כי על המועצה לאחר התייעצות ביועץ המשפטי, לבחון את חוקיות הגביה שנעשתה לאגרת הביוב בשנים 2009 ו-2010, ולהימנע מגביית היטל ביוב ואגרת ביוב במהלך שנת 2011 משלא ניתן היתר כאמור.

תגובות

2. אזרח לפני 9 שנים
רק כך עוצרים את הגניבה
1. איך לפני 9 שנים
דליה

מומלצים