ילדים יוצרים שינוי 2015

תכנית חינוכית בינלאומית שמטרתה לטפח דור של אזרחים פעילים ומעורבים. המטרה להעצים ילדים ונוער לא רק לעשות טוב אלא גם לתת להם כלים שיאפשרו להם לחולל שינוי לטובה בחברה ובסביבה, כמו שעשו תלמידי בית ג'אן ומציעים לבתי הספר להצטרף.

03.01.2015 מאת: פורטל הכרמל והצפון
ילדים יוצרים שינוי 2015

יוצרים שינוי" ישראל,   של עמותת רוח טובה מקבוצת אריסון ועמותת מלאכי יום הולדת יוצאת לדרך ומציעה לבתי הספר להצטרף לתכנית החינוכית העולמית שבסופה הקבוצה המנצחת תזכה לייצג את ישראל במקסיקו

"יוצרים שינוי" הינה תכנית חינוכית בינלאומית שמטרתה לטפח דור של אזרחים פעילים ומעורבים. לתנועת "יוצרים שינוי" שותפות היום כ-50 מדינות נוספות ברחבי העולם ומיליוני ילדים בלמעלה מ-300,000 בתי ספר.

התכנית אומצה בישראל על ידי עמותת "רוח טובה" מקבוצת אריסון  ועמותת "מלאכי יום הולדת", במטרה להעצים ילדים ונוער לא רק לעשות טוב אלא גם לתת להם כלים שיאפשרו להם לחולל שינוי לטובה בחברה ובסביבה.

התכנית מנחה את הילדים לעצב פתרונות באמצעות ארבעה שלבים פשוטים:

להרגיש מה באמת חשוב ומפריע להם, לדמיין ולהגדיר כיצד הם היו רוצים לראות את הדברים אחרת, ליישם את הפתרונות שהם חשבו עליהם ולשתף אחרים בעשייה באמצעות תיעוד המעשה, התוצרים הם פרויקטים חברתיים-קהילתיים מחוללי שינוי.

כמדי שנה מתמודדות הקבוצות המשתתפות ב"יוצרים שינוי" בתחרות ארצית. חבר שופטים מכובד, המורכב מאנשי חינוך, ייעוץ, עיצוב ואקטיביזם חברתי מהמובילים בארץ, בוחר בפרויקטים המובילים על פי קריטריונים שונים כמו יזמות, מקוריות, מעגלי השפעה ועוד.
הפרס הראשון באתגר הנו לייצג את ישראל בכנס הבינלאומי של יוצרים שינוי שיתקיים בספטמבר 2015 במקסיקו.

שרון טל, מנהלת עמותת רוח טובה מקבוצת אריסון:  "ככל שיותר ילדים נחשפים לפרויקטים השונים, גם הם נדבקים בחיידק העשייה, מקבלים השראה ומאמינים ביכולתם לשנות את סביבתם וליצור עולם טוב יותר. כל הפרויקטים יצאו לפועל ביום מעשים טובים שיתקיים השנה ב24.3.2015."

תחומי העשייה שבהם עוסקים הפרויקטים השונים שילדים יזמו מתפרשים על פני מגוון רחב של תחומים ונושאים ביניהם איכות סביבה, בריאות, עוני, אלימות, ניקיון, תזונה, עומס בלימודים, שילוב בקהילה, ועוד.

תלמידי בית גאן

בשנה שעברה זכה פרויקט של תלמידים מבית ספר בבית ג'אן להסדרת התנועה בכפר במטרה להעלות את בטיחות הגעת התלמידים לבית הספר. התלמידים נסעו לייצג את ישראל בכנס הבינלאומי של התכנית בהודו.

קיראן ביר-סת'י, יוזמת התכנית, שזכתה בפרסי חינוך יוקרתיים רבים, ביניהם Rockefeller Youth Innovation Award, אומרת: "יוצרים שינוי מעניקה את ההזדמנות להעביר את הכוח מהמורה לילד בדרך שנותנת לו את האמונה שהוא יכול, הוא לבד יכול להוביל שינוי".

אוניברסיטאות מובילות כהארוורד וסטנפורד מעורבות בתכנית ומכירות בחשיבותה העצומה.

ההרשמה לתכנית  "יוצרים שינוי" כבר נפתחה- ניתן להירשם דרך הלינק
לפרטים נוספים : http://dfcworld.com/dfc/ISRAEL/

תגובות

2. עיסמי לפני 9 שנים
שאפו
1. דלואניה לפני 9 שנים
ישר כוח

מומלצים