חוזרים ללימודים בלב הסערה

בין רביעי לחמישי, אמורה לפקוד את ישראל סערת שלגים שתהיה מלווה ברוחות חזקים וגשמים, כבישים רבים ייסגרו כתוצאה מהשלגים, בכפרים נערכים להתמודדות מערכת החינוך עם תרחישים של קור ושלגים.

06.01.2015 מאת: פורטל הכרמל והצפון
חוזרים ללימודים בלב הסערה

מנהלת המחוז , ד'ר אורנה שמחון כינסה ישיבת הנהלה מיוחדת לדיון והיערכות מוסדות החינוך בצפון לתרחישי קיצון של קור, סערה ושלגים, בין ההחלטות שהתקבלו לעניין זה : המחוז יפעיל חדר מצב מחוזי.

החלטה על קיום לימודים תתקבל ע"י ראש הרשות בתיאום עם מנהלת המחוז, עדכון שוטף באשר לקיום לימודים יפורסם באתרי המחוז, בחינת הבגרות הקרובה בספרות תתקיים כסדרה ועל שינוי תבוא הודעה נפרדת, על רקע מזג אויר קשה כל האישורים לפעילות חוץ בית ספרית טעונים אישור מחודש של חדר המצב המחוזי, המחוז נערך ללמידה מרחוק בעת הצורך , מינהל ח'ן בתיאום הרשויות והמתנסי'ם יפעילו בני נוער מתנדבים שיתנו מענים לצרכים שיועלו ע'י הרשויות, מוסדות החינוך יקיימו קשר עם תלמידים שימצאו בבית בעקבות תנאי מזג האויר וגם ימפו מפגעים הטעונים טיפול לקראת חזרה ללימודים בתום סערת מזג האויר .

דובר המחוז דויד גורלי מציין כי מומחים מחדדים בין היתר את נושא ההתמודדות של ילדים בגיל הרך עם תופעות של כוויות קור והיפוטרמיה, ירידה בטמפרטורה התקינה של הגוף עקב קור קיצון בכלים של מניעה . 

ד"ר עודד פוזננסקי מומחה לרפואת ילדים (בית החולים הדסה עין כרם) מסביר כי עיקרה של מניעה הוא חימום נכון של הגוף. ההתמודדות עם הסיכון בחיי אדם חייבת לבוא תוך תשומת לב של הסובבים לראשיתן של כוויות קור שביטויין: כיחלון ופצעים קטנים בקצות הגפיים בנוסף לעיקצוצים או אבדן התחושה.

במציאות שכזו יש לחמם את הגפיים ואם התופעה אינה נעלמת להזעיק עזרה רפואית. לדבריו, קיימת היתכנות גם לעלייה במחלות חורף ברמות כאלה ואחרות לצד חבלות שנגרמות מהחלקות על כפור, ברד , קרח ושלג .

מגדל שמס

ברשויות 'המועדות' בצפון , ובעיקר במקומות 'הגבוהים' הוכנו ותוגברו מבעוד מועד צוותי החירום ביישובים השונים, כולל ערכות שלג לבעלי תפקידים כגון צוותי חילוץ , חירום , הצלה ורפואה וגם כוחות הביטחון ועובדי הרשויות נמצאים בכוננות ומוכנים לרדת לשטח ולתת מענה במידת הצורך.

טרקטורים, שופלים, גנרטורים, כלים הנדסיים, שרשראות ,כמויות של מלח להפשרת שלגים וציוד מיוחד ללוגיסטיקה של התמודדות בתנאי שלג פוזרו ביישובים השונים ובקרבת צירים מרכזיים לקראת הסופה הצפויה ביום רביעי .

מעבר לכך, נערכו הרשויות להיענות לבקשות פינוי מאוכלוסיות מיוחדות כאשר על מנת לנהל כראוי את הכוחות השונים בשטח ולתת מענה לצרכי התושבים, יסתייעו הכוחות במערכות ממוחשבות לצורך ידוע , עדכון ויצירת תמונת מצב בזמן אמת בקרב כלל הגורמים הרלבנטיים.

בתנאי קיצון מיוחדים של חוסר יכולת להסיע תלמידים או לפתוח מוסדות חינוך קיימת אפשרות של הפעלת המערך האינטרנטי המחוזי ללמידה מקוונת מרחוק . 

תגובות

מומלצים