ארגוני ההורים מבקשים שקיפות פרסום תוצאות בדיקות הקרינה

ועדת החינוך של הכנסת בראשות ח"כ עמרם מצנע קיימה הבוקר דיון מעקב בנושא התמודדות עם איום הקרינה בבתי הספר ובמוסדות חינוך.

06.01.2015 מאת: פורטל הכרמל והצפון
ארגוני ההורים מבקשים שקיפות פרסום תוצאות בדיקות הקרינה

דיון בוועדת החינוך בנושא קרינה אלקטרומגנטית בבתי ספר ארגוני ההורים מבקשים שקיפות פרסום תוצאות בדיקות הקרינה

ארגוני ההורים שנכחו בדיון התריעו מפני השימוש ההולך וגובר ברשתות אלחוטיות במערכת החינוך ובנזקים הנגרמים לילדים רגישים לקרינה. הדיון עסק גם בקרינה ממקורות חשמל כגון קווי מתח, ארונות חשמל וכו'.

ההורים ביקשו לחייב את הרשויות המקומיות, משרד הבריאות והמשרד להגנת הסביבה לפרסם באופן שקוף ונגיש את תוצאות בדיקת הקרינה במוסדות החינוך, ואת הדרכים לטיפול בבעיה.

חברת החשמל התבקשה לפרסם במקום נגיש, לידיעת הציבור, את מיקומם של קווי מתח גבוה ואת הפעולות הנעשות למניעת קרינה במרחב הציבורי.

ממשרד החינוך נמסר בישיבה כי הם פועלים על פי עקרון הזהירות המונעת וכי הופצו חוזרי מנכ"ל הדורשים מבתי הספר לצמצם ככל האפשר את הקרינה מהרשתות האלחוטיות"קבענו שבכל מקום שאפשר להשתמש ברשת קווית, שכך יעשה", אמר ד"ר עופר רימון, מנהל מינהל תקשוב טכנולוגיה ומערכות מידע בהמשרד החינוך.

עוד הוסיף  כי נעשו כבר למעלה מ-1000 בדיקות בבתי ספר בכל הקשור לקרינה מרשתות אלחוטיות ולא נמצאה בעיה."אנחנו מגלים לא מעט חריגות בקרינה ממקורות חשמל ושולחים את הדו"חות למשרד להגנת הסביבה ולרשויות המקומיות להמשך הטיפול".

זוהר לביא, נציג חברת החשמל הודיע כי חברת החשמל תקיים סקר במשך השנה הקרובה של כל מקורות ה ELF  בצמוד לבתי הספר (קרינה ממקורות חשמל).

יו"ר ועדת החינוך, ח"כ עמרם מצנע, שקיים מספר סיורים בבתי ספר בהם התגלו רמות קרינה חריגות, אמר כי הכתובת לטיפול בקרינה היא הרשות המקומית והיא זאת שצריכה לאתר את המומחים שיבדקו את הקרינה וימזערו את נזקיה.

יו"ר הוועדה המליץ למשרד החינוך לבצע את בדיקות הקרינה בבתי ספר ברשויות חלשות או בכאלה שאין בהן יחידות סביבתיות והוסיף כי השקיפות ושיתוף הפעולה עם ההורים וארגוני ההורים הכרחיים לצורך הרגעת הרוחות וטיפול יעיל בבעיה.

תגובות

מומלצים