סטודנטיות לחינוך המיוחד מארחות בנות שירות לאומי עם צרכים מיוחדים

מפגש מיוחד בין בנות שירות לאומי בעלות צרכים מיוחדים, המשמשות היום בהתנדבות ככוח עזר בגני ילדים וסטודנטיות שנה ד' מהחוג לחינוך מיוחד במכללת אורנים.

11.01.2015 מאת: פורטל הכרמל והצפון
סטודנטיות לחינוך המיוחד מארחות בנות שירות לאומי עם צרכים מיוחדים

בנות השרות הלאומי בוגרות מסגרות חינוכיות של החינוך המיוחד, סיירו במכללה, השתתפו בשיעור וביקרו בספרייה.
 
את הביקור יזם, בוגר אורנים, אמיר ברזל, שסיים לפני שנתיים את לימודיו בחוג לחינוך מיוחד והיום משמש רכז בעמותה להתנדבות בצפון, יחד עם ד"ר אורית דרור לוי, ראש תוכנית ההכשרה לגיל הרך במכללה.

הביקור באורנים נפתח ב"ספיגת" האווירה הסטודנטיאלית בקפטריה המשרתת את הסטודנטים והמשיך בהצטרפותן לשיעור בנושא חשיבותם של המשחקים הדידקטיים בגן הילדים.  הבנות השתתפו בשיעור באופן מלא ולקחו חלק בדיון שהתפתח בכיתה.

אומרת ד"ר דרור-לוי: "עבור הבנות האורחות זה היה מפגש אמיתי עם האקדמיה. הן ישבו שעה וחצי בכיתה לצד סטודנטיות במכללה והתייחסנו אליהן כאל שוות לגמרי. עבור הסטודנטיות שלי, הגננות לעתיד בחינוך המיוחד, זה היה שיעור מאלף, אופטימי וחשוב שהוכיח לאן ניתן להוביל כשהחברה מכילה, ומקבלת את האחר."

בתום השיעור יצאו בנות השירות הלאומי למרכז מרים רות לספרות ילדים בספריית המכללה שם הכינו יחד עם הסטודנטיות אמצעי המחשה של הספר 'איילת מטיילת', הן גזרו, צבעו וניילנו דמויות מצולמות מהספר ועוד. הביקור הסתיים בשיחת סיכום משותפת, בסופה קיבלה כל בת שירות, בהפתעה, את הספר.

האגודה להתנדבות מפעילה, בין היתר, מערך שמטרתו לאפשר לצעירים בעלי צרכים מיוחדים להשתלב בשירות הלאומי. 

סטודנטיות

תגובות

מומלצים