כך זה נראה לפני 65 שנה

לפני 65 שנה הגיעה לישראל סערה בקנה מידה שכמעט ולא נראה מאז. הודות לטמפרטורות נמוכות במיוחד, נצבעו אזורים רבים בארץ בלבן, במה שכונה לימים, אירוע השלג הגדול ביותר, גם רמב"ם התכסה בשלג.

11.01.2015 מאת: פורטל הכרמל והצפון
כך זה נראה לפני 65 שנה

פתיתי השלג שירדו בחודשי ינואר – פברואר של אותה השנה כיסו בין היתר את תל אביב, לוד, נתניה, ראשל"צ ועוד אזורים במרכז. בצפון התרחבה היריעה הלבנה מצפת, לכיוון הכנרת ואף הגיעה לחיפה שהפכה ללבנה מן הכרמל, ועד לחוף הים.

בתזמון מושלם, לאחרונה נמסרו לידי נורית נאה, מנהלת ארכיון רמב"ם, תמונות נדירות של רמב"ם, המתעדות את בית החולים במהלך אותם הימים.

שנתיים בלבד לאחר הפיכתו של בית החולים הממשלתי דאז מבית חולים בריטי לישראלי, מנה צוות המרכז הרפואי בעיקר עולים חדשים שהגיעו מן התופת באירופה, וזכו לתצוגה חד-פעמית של חורף אירופי במזרח התיכון.

רמבם

את התמונות, המראות את צוות בית החולים נהנה מהשלג המפתיע, מסר למשמרת ארכיון רמב"ם מר גיורא צ'רנוביצקי, בנו של פיליפ צ'רנוביצקי ז"ל, מי שהיה עובד רמב"ם באותם הימים.

"אנחנו מופתעים כל הזמן לגלות עוד ועוד אוצרות מהעבר של רמב"ם", אומרת נאה, "תמונות, מסמכים, חפצים שנשמרו בין כליהם האישיים של אלו שעבדו, טופלו ועברו ברמב"ם, מצטרפים ברבות השנים לפאזל גדול שחושף לנו איך הכול נראה בהתחלה. בכל פעם אנחנו מתרגשים מחדש".

תגובות

מומלצים