מוכנים לכל תרחיש

לאור מסקנות צה"ל ומערכת הביטחון ממבצע צוק איתן ומתוך רצון להיות מוכנים היטב לתרחישים שיגיעו חלילה מגבול הצפון. ערך צה"ל בשיתוף פיקוד העורף והאגף לשעת חירום במשרד הבריאות בדיקה מקיפה למוכנות ביה"ח כרמל בתרחישי חירום שונים.

12.01.2015 מאת: פורטל הכרמל והצפון
מוכנים לכל תרחיש

במסגרת בקרת הכוננות הגיעו צוותים נרחבים של האגף לשעת חירום  במשרד הבריאות בניהולו של עוזי קרן ויחד עם צוותי פיקוד העורף וצה"ל, ערכו ביקורת קפדנית בשבע עיניים על כל פרט ופרט בכרמל.

" פרט למוכנות למבדק חשוב לנו כבית חולים צפוני להיות מוכנים באמת לכל תרחיש ולכל סכנה שלא תבוא " אמר ד"ר רוני דיוקמן אחראי שעת חירום בכרמל וסגן מנהלת ביה"ח. " אנחנו מודעים לגודל האחריות המוטלת עלינו, ומבצעים את ההכנות במלוא הרצינות וכובד הראש" אמר ד"ר דיוקמן.

צוות הבקרים פשט על מרכז המידע ומטה החירום של כרמל ובדק קלסרי ההדרכה ושליטת הצוותים השונים בתרשימי הפעולה בשעת חירום. הצוותים בדקו את תשתיות החירום של ביה"ח ציוד הטיהור במקרי של אירוע חומרים מסוכנים וחל"כ, את מתקני הטיהור, אתרי הפריקה ושטיפת הפצועים.

הם התקשרו ובדקו את מערך התקשורת של ביה"ח טלפונים בחירום, קווי אספקת מים , תשתיות חשמל חילופיות ואספקת חמצן. מה קורה בבית המרקחת , כמות מנות דם בנק הדם, מוכנות חדר המיון גם למקרה פתאומי של נפגע אבולה ועוד עשרות ומאות פריטים ותוכניות נסרקו ונבדקו.

ביקורת

מנהל האגף לשעת חירום עוזי קרן הדהים את כולם בשיחת הסיכום ואמר " מזמן לא נתקלתי עם הצוות שלי בבקרה כזאת טובה כמו שראינו כאן בביה"ח כרמל. יש לצוות של כרמל אור בעיניים ומוכנות יוצאת מן הכלל בכל התחומים והגזרות, אני חושב שתושבי חיפה והצפון יכולים להיות רגועים שיש להם בית חולים ערוך ונכון לכל צרה שלא תבוא, כמו בית החולים כרמל ".

עוזי קרן ציין את החשש והמוגבר מרעידת אדמה שיכולה להתרחש באזור חיפה  ואת המוכנות המצוינת של כרמל גם לרעידות אדמה, מתארי חל"כ ואירועי קרינה.

את צוות שע"ח של כרמל מובילים ד"ר רוני דיוקמן, מפקחת הסיעוד מיתי אשכנזי, מנהל הביטחון עמיחי פק, יעקב שוורץ סגן המנהלת האדמיניסטרטיבית ומזכירת שע"ח המעולה שרה קידן.

בתמונה: ד"ר דיוקמן עם בקרי פיקוד העורף ושע"ח של משרד הבריאות,צילום אלי דדון.

תגובות

מומלצים