נעצר תושב קלנסוה לאחר שחזר מסוריה

הותר לפרסום כי במסגרת פעילות של שירות הביטחון הכללי בשיתוף ימ״ר מרכז של משטרת ישראל, נעצר במעבר נהר הירדן יוסף יעקב מחמד נצראללה, יליד 1994, תושב קלנסוה, לאחר שחזר מסוריה.

12.01.2015 מאת: פורטל הכרמל והצפון

נצראללה הודה בחקירתו בשב״כ כי בתאריך 18/4/14 יצא לירדן ומשם המשיך לסוריה במטרה להצטרף ללחימה בשורות אחד מארגוני הג׳יהאד הפועלים בזירה.

נצראללה נעצר על ידי כוחות הביטחון הסורים מספר שעות לאחר שחצה את הגבול לתוך סוריה.

מאז שנעצר ועד ששוחרר, עבר בסוריה חקירות רבות במהלכן נדרש למסור מידע אודות מתקנים בטחוניים ישראלים. כמו כן עונה קשות לאורך תקופת חקירתו על ידי חוקריו הסורים ומשכך הגיע חזרה לישראל ימים ספורים לאחר שחרורו כשהוא במצב בריאותי רעוע.
יודגש כי חקירתו בשב״כ החלה לאחר בדיקה רפואית מקיפה.

התופעה של יציאת ערבים ישראלים לסוריה הינה תופעה מסוכנת ביותר, שכן הזירה הסורית רוויה בפעילות של גורמים עויינים למדינת ישראל, בדגש על פעילי ״ג׳יהאד עולמי״. אותם ערבים ישראלים שיוצאים לזירה זו עוברים אימונים צבאיים ונחשפים לאידיאולוגיה ג׳יהאדית קיצונית,וקיים חשש כי ינוצלו על ידי גורמי הטרור במדינה הן לטובת ביצוע פעילות צבאית נגד מדינת ישראל והן כמקור להשגת מידע על יעדים בישראל.

כמו כן, קיים חשש אמיתי שהיוצאים לסוריה יפלו בשבי כוחות הביטחון התומכים באסד, יכלאו בתנאים קשים, יעונו קשות ויואשמו בריגול מטעם ישראל.

תגובות

מומלצים