שחקני הנבחרת ולוחמי השייטת "אנחנו על המפה"

לוחמי שייטת 13 שלחמו במבצע צוק איתן יחד עם נבחרת האגדות של ישראל בכדורסל, עם טל ברודי מיקי ברקוביץ וכל הכוכבים, טסים יחד לארה"ב לגייס 2 מליון דולר למכשיר לייזר מתקדם לטובת מחלקת עיניים בביה"ח כרמל .

14.01.2015 מאת: פורטל הכרמל והצפון
שחקני הנבחרת ולוחמי השייטת "אנחנו על המפה"

" אנחנו על המפה העולמית בכדורסל, ונשים גם את בית חולים כרמל ומחלקת עיניים על המפה" אומר טל ברודי יו"ר המשלחת.

מפגש נדיר ומיוחד התחולל השבוע בבית החולים כרמל כשהמטרה איסוף תרומות בסך 2 מליון דולר לטובת מכשיר הלייזר המוביל בעולם עבור מחלקת העיניים של ביה"ח כרמל.

הם התקבצו והגיעו לפגוש את מנהלת מחלקת העיניים של כרמל פרופ' אורנה גייר שהתרגשה לקבל אותם.
הגיעו שחקני נבחרת ישראל ומכבי תל אביב בכדורסל לדורותיהם, עם הכוכבים הנוצצים בינהם:
טל ברודי, מיקי ברקוביץ, מוטי ארואסטי, עידו קויזיקרו,בועז ינאי, גרג קורלניוס וכוכבים נוספים. כשמלויים ומחזקים אותם לוחמי שייטת 13 במילואים, שלחמו במבצע "צוק-איתן" האחרון.

לוחמי השייטת שמשרתים כיום בשירות מילואים פעיל, הקימו לאחרונה קבוצת כדורסל לזכרו של חברם יאיר אנג'ל ז"ל שנהרג בפעילות מבצעית, וכששמעו על פרויקט התרומה לכרמל החליטו לחבור לכוכבי הנבחרת, כדי לסייע.

"אנחנו חשים גאווה גדולה לצאת לסע גיוס תרומות למטרה נאצלת כזאת " אמר לוחם השייטת עופר ורסל ממושב עין ורד. עופר נפצע בהיתקלות עם מחבלים בשכם והוא מרותק כעת לכיסא גלגלים, מה שלא מונע ממנו להצטרף לחבריו בשייטת למען מחלקת העיניים של כרמל.

פרופ' אורנה גייר מנהלת מחלקת עיניים בכרמל ברכה את הבאים ועדכנה אותם על המחלקה.
" מחלקת העיניים שלנו בכרמל היא הגדולה ביותר בצפון הארץ ומשרתת מאות ואלפי חולים בכל שנה המגיעים אליה מכל הארץ וממקומות נוספים בעולם, עדכנה פרופ' גייר.

למחלקה, חדר מיון עיניים הזמין 24/7 לטובת כל מקרה דחוף, והיא מטפלת בכל מגוון מחלות העיניים. המחלקה מבצעת ניתוחי עיניים מורכבים ומסובכים, כולל התמחויות בניתוחי גלאוקומה בתינוקות וילדים קטנים, המגיעים לכרמל מכל רחבי הארץ  והעולם.

כדי להמשיך ולהיות בחזית רפואת העיניים אמרה פרופ' גייר אנחנו זקוקים למכשיר הלייזר החדשני הזה שיתן לנו אפשרות להעניק שירות איכותי מקצועי וטוב יותר לטובת כלל המטופלים בכרמל".

פרופ' גייר הודתה לכל המשתתפים והתורמים והודתה במיוחד לאבי ויזלטיר היזם והרוח החיה מאחורי פרויקט ההתרמה המיוחד.

אבי ויזלטיר היה בעברו מבכירי סוכני השחקנים בישראל ובארה"ב, הוא רכש והחתים בזמנו למכבי חיפה,מכבי ר"ג, ולמכבי תל אביב את הכוכבים הגדולים שלה, בינהם טל ברודי מוטי אוראסטי אולסי פרי ועוד שמות מפורסמים. אבי יזם וגייס גם את השחקנים ואת נבחרת לוחמי השייטת לטובת מחלקת העיניים של כרמל.

נבחרת החלומות החדשה יחד עם לוחמי השייטת עומדת לצאת בקרוב למסע מחוף אל חוף בארה"ב ובקנדה במשחקי התרמה מיוחדים. כשהמטרה לגייס מהתורמים בארה"ב את 2 מליון דולר עבור מכשיר הלייזר החדשני למחלקת העיניים של כרמל.

בראש המשלחת יעמוד חתן פרס ישראל והכוכב הבלתי מעורר של הכדורסל הישראלי טל ברודי, ולידו ישחקו מיקי ברקוביץ, מוטי ארואסטי, גרג קורלניוס, בועז ינאי, עידו קויזיקרו שמנהל היום את מכבי חיפה בכדורסל, וולי סימס, אולסי פרי כשמחזקים אותם שחקני שייטת 13 .

מאמן הקבוצה יהיה אריק שיבק מאמן נבחרת ישראל, קפטיין הקבוצה יהיה מיקי ברקוביץ, ומנהל הקבוצה יהיה מומו לוצקי מנהל נבחרת ישראל ב 20 שנה האחרונות.

מכבי ת"א ולוחמי השייטת בכרמל

מנהלת כרמל ד"ר חן שפירא שאירחה את המשלחת הציגה בפניהם את חוזקות בית החולים כרמל, והודתה להם על ההתגייסות והרצון לתרום לטובת בית החולים. " אנו נותנים שירות לכל תושבי הצפון ומודים לכם על הסיוע והעזרה מכל הלב".

השחקנים ניצלו את ההזדמנות שהם בבית החולים ועברו בין המאושפזים במחלקת עיניים ובמחלקת ילדים וחילקו מתנות וכדורי סל חתומים על ידם, לחולים וילדים שהתרגשו לראות אותם עד דמעות.

למשלחת התגייס לעזור גם אמיר שטרנהל לשעבר בכיר במשרד החוץ הישראלי בארה"ב שאמר כי הכדורסל בישראל הוא הדבק של הישראלים והיהודים בארה"ב. וכי השילוב עם לוחמי השייטת הוא מרגש ומיוחד.
 
טל ברודי סיכם ואמר כי לו זו הפעם הראשונה שהוא מגיע לביה"ח כרמל. " אני כולי נרגש לראות בית חולים כזה יפה עם נוף מדהים לים, פשוט כיף להיות כאן חולה. החיבור כאן של רופאים יהודים וערבים עם טיפול בחולים מכל העמים והדתות מחמם לי את הלב ומרגש אותי, אני מבטיח לעשות הכל כדי לשים על המפה את מחלקת העיניים ובית החולים כרמל. מגיע לכם להיות על המפה, ואנחנו נהיה על המפה".

בתמונה: שחקני הנבחרת ולוחמי השייטת, עם מנהלת מחלקת עיניים פרופ' אורנה גייר ומנהלת ביה"ח כרמל הד"ר חן שפירא, צילום: אלי דדון.

תגובות

מומלצים