עובדי רשות המסים בדקו במזג אוויר סוער וגשום את התנהלותם של בעלי עסקים בצפון

גשם זלעפות ניתך על הארץ, אנשים יצאו לחגוג את "חג השלג" במסעי קניות ואליהם הצטרפו גם עובדי מס הכנסה עכו ועובדי יחידות ניהול ספרים, שמיקדו את הבדיקות בקניונים בצפון - קריון בקריית ביאליק, עזריאלי בעכו וקניון הצפון בנהריה.

15.01.2015 מאת: פורטל הכרמל והצפון

עובד בדוכן למכירת אוכל לשבת בקריון לא רשם את קניית הביקורת ואז הסתבר שלא רשם כלל את כל הכספים ששילמו לו הלקוחות בסך של כאלף ₪. הוא ניסה לתרץ ואמר שהם נוהגים לרשום בסוף היום. מתברר שגם עמיתו, בדוכן הסמוך לא תיעד את ההכנסות שלו באותו היום שהסתכמו בכ-3,400 ₪ והבטיח לעשות זאת בסוף היום.
 
"לא רשמתי בגלל הלחץ" היה ההסבר שנתנו בעל דוכן למכירת מוצרי טקסטיל בקניון הצפון, שנתפס שלא רשם את קניית הביקורת, בעלת דוכן למכירת בגדי ילדים, אף היא מקניון הצפון, שנצפתה ע"י העובדים שאינה רושמת קניות ובעל מינימרקט בשלומי שלא רשם חלק ממכירותיו באותו יום סגריר וגשום. 
 
כאמור, נבדקו 73 עסקים באזור עכו, נהריה, קרית ביאליק וקרית מוצקין, תוך התמקדות בעסקים שפעילותם שוקקת בימי שישי. תוצאות הביקורות מעלות כי 10% מבעלי העסקים שנבדקו לא טרחו לרשום את הכספים ששולמו להם.  
 
המבצע נערך כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים כנגד מעלימי מס והון שחור ובמסגרת הנחיית מנהל הרשות, משה אשר, למשרדים האזוריים להגביר את פעילות האכיפה ולשפר את כושר ההרתעה, בין היתר ע"י עריכת מבצעי שטח שמטרתם להביא לדיווחי וגביית מס אמת ולהגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים.

תגובות

מומלצים