לשוכרי דירות בכפרי הכרמל להתעורר מגיע לכם

אחרי מאבק שנמשך שנים, משרד השיכון כלל את כפרי הכרמל דליה ועוספיה בזכאות מקבלי שכר דירה לאלמנות ולקשישים ומשפחות שמשתכרות שכר נמוך, לקבל השתתפות בשכר דירה, הציבור לא דורש את הכסף!.

17.01.2015 מאת: פורטל הכרמל והצפון
לשוכרי דירות בכפרי הכרמל להתעורר מגיע לכם

מלחמה שנמשכה הרבה זמן, לקבל זכאות לשכר דירה בכפרי הכרמל, דאלית אל כרמל ועוספיה, בסוף 2014 משרד השיכון, כמאל  בדר סגן מנהל מחוז חיפה במשרד הבינוי והשיכון, הודיעו לציבור הזכאים בכרמל, שהם יכולים לקבל השתתפות בשכר דירה, משום מה הציבור לא ניגש לממש את זכותו.

בתאריך 17-12-2014 פרסמנו הודעה לשוכרי דירות בכפרי הכרמל ומכתבו של כמאל בדר סגן מנהל מחוז חיפה במשרד השיכון ששלח למועצות המקומיות בדליה ועוספיה, על זכות משכירי הדירות להשתתפות בשכר במסגרת זכות.

ועל מנת לממש את הזכאות יש להפנות את הזכאים למחלקת האכלוס במחוז, ימי קבלת קהל במח' האכלוס: ימים שני ורביעי בין השעות 12:30 - 08:30 , ימי מענה טלפוני במח' אכלוס: ראשון עד חמישי בשעות 12:30 - 08:30

בטלפון 1-599-505-404, כמאל בדר סגן מנהל מחוז חיפה משרד הבינוי והשיכון.

החד הוריותחברות עמותת החד הוריות בכרמל התכנסו עם מנכ"ל מתן חן סיוע בשכר דירה פארס זועבי ב תחת הכותרת מתאריך 15-1-2009 זכויות החד הוריות בשכר דירה.

יו"ר העמותה חכאם אבו חמד וזכייה חלבי ומנכ"ל חברת מתן חן פארס זועבי השיבו לשאלתנו בעניין ההרצאה והתרומה שלה לנשים החד הוריות.

לדברים שאמר לנו דאז מנכ"ל מתן חן פארס זועבי

 

 {YouTubeVideo id=_Ojk_-a_eGE}

 

שכר דירה ליהודים ולא לדרוזים מתאריך 17-7-2012 שכתב אמין זאהר שהכיר טוב את הנושא מתוקף תפקידו במשרד השיכו

הדרוזים טובים לצבא אך לא טובים לסיוע בשכר דירה. הפליה בתנאי הזכאות לבני העדה הדרוזית. כך עולה מדיון שהתקיים בכנסת

שני אירועים חשובים היו היום בכנסת התקיים אירוע של שדולת הדיור הציבורי בו הזכירו את הקשיים לזכות בסיוע משרד השיכון בהשתתפות בשכר דירה ובערב בפוליטיקה הופיע סמנכ''ל איכלוס בכיר ישראל שוורץ שבא להגן על מדיניות משרדו.

משרד הבינוי והשיכון משתתף בסיוע בשכר דירה לזכאים ולצורך כך כתב נהלים ברורים.

דליההמעטים מאוד שזוכים לעיין ולקרוא נהלים אלה מגלים שקיימת אפליה ברורה ושלילת בסיוע בשכר דירה לזכאים תושבי הכפרים ומי תושבי הכפרים? נכון בני המיעוטים כולם כולל הדרוזים. פרט לתושבי אום אל פחם, טירה, טייבה, טמרה, סחנין, רהט ושפרעם אין אף ישוב דרוזי.

הסיוע בשכר דירה בא כדי לפתור בעיה זמנית לזכאים ובמיוחד למשפחות חד הוריות: אלמנות/ים. גרושות/ים . רווקות/ים. במגזר הדרוזי יש רבים זכאים שזקוקים לסיוע בשכר דירה.

השתתפות משרד השיכון בשכר דירה היא זכות שהמדינה העניקה לאזרחיה, זכות ששווה כסף, הזכאי מקבל השתתפות בשכר דירה למשך 36 חודשים ויש לו אופציה להאריך את התקופה .הכסף הזה נמנע מהזכאים הדרוזים ובטח מועבר, מוסט ומופנה למגזרים אחרים.

מר ישראל שוורץ סמנכ''ל בכיר לאכלוס במשרד השיכון הוא אחראי על ביצוע נוהל זה. ניסיונות רבים היו איתו לשנות את הנוהל אך הוא התעקש לא לשנות ואף לא ליזום לשינוי נוהל מפלה זה.

כשהיינו עיר הכרמל הצלחנו לשנות את הגזירה והזכאים בעיר זכו לקבל השתתפות בשכר דירה, אך כשפורק האיחוד נוהל זה בוטל למרות שמצבם של הזכאים לא השתנה.

על מנת לטפל ולפתור את הבעיה הכאובה הזאת, נשלח מכתב מפורט לשר השיכון, ובמקביל הבקשה נשלחה לחכ''ים להמשך טיפול.

בתאריך 23-7-2014 פרסמנו כותרת : "אדם הזכאי לדיור ציבורי, יקבל סיוע בתשלום שכר הדירה בתקופת ההמתנה "

מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק זכויות הדייר בדיור הציבורי, אדם שהוכר כזכאי לדיור ציבורי יקבל, בתקופת ההמתנה עד לקבלת הדירה, סיוע בתשלום שכר דירה.

מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק זכויות הדייר בדיור הציבורי (תיקון – סיוע ריאלי בשכר דירה), התשע"ד-2014 של ח"כ אורלי לוי אבקסיס. להצעה זו הוצמדו הצעות של חברי הכנסת דב חנין ואילן גילאון.

מוצע לקבוע שאדם שהוכר כזכאי לדיור ציבורי יקבל, בתקופת ההמתנה עד לקבלת הדירה, סיוע בתשלום שכר דירה, בגובה הסכום שהיה משולם עבור השכרת הדירה הציבורית אילו הייתה מוצעת להשכרה בשוק החופשי, בקיזוז דמי השכירות שהיה משלם הזכאי בפועל עבור הדירה הציבורית.

הצפוןבנוסף, מוצע להסמיך את שר הבינוי והשיכון, באישור ועדת הכלכלה של הכנסת, לקבוע את שיעור הסיוע בשכר דירה כאמור.

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "מטרתו של התיקון המוצע היא כפולה-ראשית, ליתן עיגון בדין למצב הקיים עתה, ולפיו אדם אשר נמצא זכאי לדיור ציבורי על פי נהלי משרד השיכון, נמצא זכאי לסיוע בתשלום שכר הדירה בתקופת ההמתנה עד לקבלת הדירה הציבורית. שנית, תכלית התיקון המוצע לתקן עיוות הקיים כיום, המתבטא בכך שזכאי לדיור ציבורי, אף שהוכר כי על המדינה לספק לו דירה ציבורית באופן מיידי, מקבל עד לקבלת הדירה סיוע בשכר דירה בסכומים שאינם ריאליים ושאינם מהווים תחליף ראוי להטבה הגלומה בדיור הציבורי. ההכרה כי אדם זכאי לדיור ציבורי פירושה הכרה בכך שאותו אדם זכאי לפתרון דיור ריאלי מידי המדינה. ההמתנה ארוכת השנים לדיור הציבורי מחד, והסיוע הלא ריאלי שניתן בתקופה זו מאידך, מביאים לריקון מתוכן של ההכרה באדם כזכאי לדיור ציבורי."

ח"כ לוי אבקסיס נימקה אתמול את ההצעה ואמרה: "צריך להבין איך הופקרו האנשים בנוגע לדיור הציבורי. מדובר באחת ההצעות החשובות ביותר שאני מקדמת. אחרי שנים ארוכות שבהם רבים מצאו את עצמם ברחוב, הצעת החוק הזו יכולה לתת להם אויר לנשימה, ולהפנות את מעט הכספים שיש להם לצורך דברים חיוניים."

ההצבעה לא התקיימה אתמול בעקבות ערר שהגיש שר האוצר על ההצעה, והוסר  35 ח"כים תמכו בהצעה ללא מתנגדים והיא תועבר לוועדת הכנסת תכריע היכן תוכן לקריאה ראשונה

תגובות

מומלצים