היס"מ מצליחים בגדול לסכל הברחות סמים

עליית מדרגה מודיעינית ושימוש באמצעים טכנולוגיים חדישים הביא את חוקרי יחידות הסמים של רשות המסים לסיכול 1266 נסיונות הברחת סמים. בעקבות מיקוד פעילות בתחום, נתפסו השנה 222 ק"ג סמים מעוצבים שזה סמי פיצוציות, זאת לעומת 107 ק"ג בשנת 2013.

19.01.2015 מאת: פורטל הכרמל והצפון
היס"מ מצליחים בגדול לסכל הברחות סמים

יחידות הסמים של רשות המסים תפסו  222 ק"ג של "סמי פיצוציות" בשנת 2014, גםLSD  נתפס בכמות גדולה השנה – 11,211 בולי LSD  נתפסו השנה לעומת 6,807 בולים בשנת 2013. לעומת זאת, נרשמה ירידה בתפיסות הקנבנואידים (קנביס, מריחואנה, חשיש וג'ראס), פטריות ההזיה וגם הקוקאין – בו נרשמה ירידה של 70% בהברחות.
 
כמו כן, אותרו בשנה הקודמת 25 ניסיונות להברחת סמי אונס (GBL, GHB) בכמות של כ-23 ליטרים – המהווים גידול חד לעומת שנת 2013, בה נתפס פחות מליטר אחד.

העלייה בכמות התפיסות התאפשרה בין היתר באמצעות עליית מדרגה מודיעינית ושימוש באמצעים טכנולוגיים חדישים. יש לציין, כי סם האונס הוא פופולרי גם לשימוש עצמי לשם השגת תחושת אופוריה, עוררות והרפיית שרירים.
 
יחידות הסמים של המכס פועלות בכל מעברי הגבול ונמלי האוויר, הים והיבשה ובמרכזי חלוקת דואר וחבילות למניעת הברחות סמים בלתי חוקיים, תוך שיתוף פעולה מלא בתחום המודיעין והמבצעים עם משטרת ישראל, אשר להמשך טיפולה מועברות התפיסות.

יחידות הסמים מהוות גורם מקצועי מוביל בתחום בארץ ובעולם, ועוסקת בחילופי ידע עם רשויות מכס וגופי אכיפה ברחבי העולם וכן חברה בארגוני או"ם למניעת פשיעה.

תפיסות

מיום הקמתה של יחידת הסמים של רשות המסים בשנת 1994, חוקרי היס"מ של המכס עוסקים באיתור ובתפיסת חומרים החשודים כסמים בכל מעברי הגבול בישראל, בסיוע מרחב של פעילות כלבים וכלבנים. הפעילות מתבצעת גם באולמות נוסעים ובמחסני בלדרות ודואר, בנמלים הימיים (כולל במכולות).

המלחמה היומיומית של היחידה הינה במסגרת המאבק הלאומי של כלל גורמי האכיפה בישראל בתופעה הנרחבת של שימוש בסמים ולאחרונה, במיוחד בתחום הסמים הסינתטיים.

היחידה עובדת בשיתוף פעולה מלא עם גורמי האכיפה במשטרת ישראל. תפיסות רבות הובילו לכתבי אישום ולגזרי דין חמורים, כולל איתור מעבדות ואתרי גידול מריחואנה רבים בישראל. מלבד זאת, חוקרי היס"מ מבצעים פעולות חיקור של הברחות מכסיות מסוגים שונים.

תגובות

מומלצים