שכר המינימום יועלה בהדרגה עד לסכום של 5000 ש"ח

21.01.2015 מאת: פורטל הכרמל והצפון
שכר המינימום יועלה בהדרגה עד לסכום של 5000 ש"ח

מליאת הכנסת אישרה היום ד' בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק שכר מינימום העלאת סכומי שכר מינימום הוראת שעה, התשע"ה-2015בקריאה שנייה תמכו בהצעה 30 ח"כים ללא מתנגדים ונמנעים, בקריאה שלשית תמכו בהצעה 33 ח"כים ללא מתנגדים ונמנעים.

ההצבעה לוותה בקריאות רבות, כאשר חברי הליכוד שאלו את חברי העבודה מדוע יו"ר המפלגה ח"כ הרצוג לא הגיע להצבעה בעוד שראש הממשלה נתניהו כן הגיע. מנגד ענו חברי העבודה שראש הממשלה מנצל את הנושא לטובת תעמולת הבחירות.

לאור הטענות שהעלו בין היתר חברות הכנסת אורית סטרוק וקארין אלהרר בדבר הפגיעה שגורמת הצעת החוק לאוכלוסייה הסיעודית, אמר יו"ר וועדת העבודה והרווחה, ח"כ חיים כץ: "אני רוצה להודות לראש הממשלה שהקצה לנו מאה מיליון שקלים לפתרון הבעיה. אם לא הייתה נפתרת הבעיה ולא היו מגיעים המאה מיליון לא הייתי מעלה את החוק הזה.

במהלך הדיון בהצעת החוק הוועדה, ולנוכח המצוקה שאליה נקלעים מי שנדרשים להעסיק עובדים בענף הסיעוד, סוכם כי יוקם צוות שיהיו חברים בו נציגים ממשרדי הממשלה הנוגעים בדבר, המוסד לביטוח ללאומי, נציגי ההסתדרות שיגבש המלצות עד לתאריך ה-26 בפברואר 2015, על אופן חלוקתו של סכום של 100 מיליון השקלים חדשים שהבאנו היום, שנועדו להגדלת הזכאות לקצבת שירותים מיוחדים, לרבות לילדים עם מוגבלויות קשות במיוחד".

ח"כ אורי מקלב הסתייג ואמר: דעו לכם שעם החוק הזה פגענו בכאלה שגם ככה קשה להם ולצערנו ההגדרה של האוכלוסייה הסיעודית היא כמו של מעסקים, והם צריכים לשלם שכר מינימום למרות שאין להם מאיפה לשלם את זה. אנחנו לא נזניח אותם ונמצא את הדרך שהם לא יפגעו מהעלאת שכר המינימום.

ח"כ דב חנין: אנחנו רצינו העלאה רצינית יותר ומהותית יתר אבל אנחנו מברכים גם על ההעלאה הזו שנעשתה. צריך להודות קודם כל לעובדים שיזמו את הדרישה, היוזמה הזו הגיעה מלמטה. זו רק ההתחלה, אנחנו לא נוותר על העלאת שכר המינימום ל30 ש"ל לשעה. זה מספר שיוציא עובדים ממעגל העוני.

תגובות

מומלצים