הצלחה מסחררת למרכז ריאן להכוון תעסוקתי

במרכז הכנסים באולמי שפיק, התקיים מפגש פורום מעסיקים, הנתונים שהוצגו מדברים על עלייה של שלושים אחוז בנשים העובדות ובמגזר הדרוזי מעל 32 אחוז, וגיה כיוון את דבריו לדליה, מפגש שמשאיר רוח טובה.

21.01.2015 מאת: חסין חלבי, סמיר חלבי
הצלחה מסחררת למרכז ריאן להכוון תעסוקתי

מרכז ריאן להכוון תעסוקתי שפועל מעל לשנה בדאלית אל כרמל ועוספיה, מציג הצלחות של שיולב נשים יותר במעגל העבודה. בשנה האחרונה האחוזים מגיעים ל 32% ומעלה.

מנכ"ל אלפנאר אינאס סעיד שמדבר על האחוזים והמרכזים שהם מפעילים מהדרום עד הצפון ועד כמה שהועילו לאוכלוסייה הלא יהודית.

איימן סיף מנהל הרשות לפיתוח כלכלי במשרד רוה"מ, רואה בהשקעת המדינה במרכזי ריאן השקעה נכונה, שהתוצאות מדברות בעד עצמן.

ראש מועצת עוספיה וגיה כיוף, שכיוון את הדברים לכיוון דאלית אל כרמל, שמסיבה טפשית לא רצו לקחת חלק, למרות שזה שלהם כמו שזה של עוספיה, וגיה חידד את הדברים שצריך להסתכל על התוצאות ולא רק לסדר מקום עבודה לעוד מישהו.

אם נשמע את דבריה של בעלת העסק לובנה חסין שאמי, נבין שהאוזן הקשבת להצלחת העסק שלה הן הבנות של מרכז ריאן.

יש לציין שחבר המועצה שמס חסון הוא היחיד שהגיע מדליה.

שוחחנו עם: איימן סיף, וגיה כיוף, אינאס סעיד, ראסם נטור, האני מרזוק, לובנה חסין, ענאן פרו, האני מרזוק, מחמד נעאמנה, אחסאן הנו.

 {YouTubeVideo id=RwV6XXEPZlo}

הצלחה למרכז להכוון התעסוקתי המשותף לדליה ועוספיה, שרושם שיא בהישגים, למעלה מ 800 פונים למרכז ריאן שהיעד היה צריך להיות -450 מקבלי שירות.

מרכז ההכוון התעסוקתי ריאן הוקם במסגרת החלטת ממשלה 1539 בשיתוף פעולה של הרשות לפיתוח כלכלי של המגזר הערבי, דרוזי וצ'רקסי במשרד רה"מ, משרד הכלכלה, הג'וינט ואל-פנאר.

יש לציין שאחר חצי שנת פעילות של המרכז, נרשמו 459 משתתפים פעילים במרכז, 270 מתוכם הם תושבי עוספיא (59%), לעומת 189 משתתפים מהיישוב דלית אל-כרמל ( 41% ). במהלך תקופה זו הופקו 23 ואוצ'רים ונפתחו 5 קורסי הכשרה מקצועית בתחומי הטבחות, אוטוטרוניקה, קונדיטאות, ריתוך ותחזוקה וחשמל. כמו כן, הושלמו שתי סדנאות הכנה לעולם העבודה.

כנס ריאן

תגובות

3. תושב דליה לפני 9 שנים
אין מילים בהצלחה
2. בעל עסק לפני 9 שנים
תודה למרכז ריאן ולבנות במיוחד
1. אמיר חלבי לפני 9 שנים
מדהים

מומלצים