מענקי מחקר לארבעה רופאים מהמרכז הרפואי לגליל

מענקים בסך 1.4 מיליון שקלים מועמדים לרופאים צעירים ולחוקרים מהגליל מתוך מטרה לקדם את הרפואה באזור הצפון. ארבעה מהזוכים במענקים השנה הם מהמרכז הרפואי לגליל.

22.01.2015 מאת: פורטל הכרמל והצפון
מענקי מחקר לארבעה רופאים מהמרכז הרפואי לגליל

13 רופאים וחוקרים מבתי החולים בצפון ושני חוקרים ממרכז המחקר המדעי מיג"ל זכו ב-15 מענקי מחקר מטעם מנהלת המחקר הביו-רפואי בגליל. סך כל המענקים עומד השנה על 1.4 מיליון שקלים וזו השנה השנייה שהמנהלת מעמידה מענקי מחקר אלו לרופאים צעירים ולחוקרים מהגליל מתוך מטרה לקדם את הרפואה באזור הצפון. עשרה מבין 15 המענקים עליהם הוחלט השנה הם על סך 120 אלף שקל כ"א (מענק מחקר מלא), וחמישה על סך של 40 אלף שקלים (על מחקר בתחום מדעי היסוד). ארבעה מהזוכים במענקים השנה הם מהמרכז הרפואי לגליל.

ד"ר דני גליקמן מרצה בכיר קליני בפקולטה לרפואה בגליל של אוניברסיטת בר אילן ומנהל השירות למחלות זיהומיות בילדים במרכז הרפואי לגליל על המחקר בתחום מדעי היסוד העוסק בזיהומים בדרכי השתן בילדים (זיהומים נרכשים בקהילה) הנגרמים מחיידקי מעיים מייצרי בטא לקטמז עם ספקטרום פעולה רחב המאפיינים הקליניים ואפידמיולוגיה מולקולארית.

ד"ר אוהד רונן, מנהל שירות ראש וצוואר במחלקת אף אוזן וגרון, במרכז הרפואי שמחקרו עוסק באפיון הגנטי של ליקוי שמיעה תחושתי- עצבי באוכלוסיית הגליל.

בית חולים נהריה

ד"ר דוד אזולאי, האחראי על המעבדה לאנליזה קלינית של תאים במעבדה ההמטולוגית במרכז הרפואי על השונות בגן המקודד לגורם הגידול העצביBDNF  ורמות החלבון BDNF בדם ההיקפי, כסמן ביולוגי אפשרי לניבוי ולניטור התפתחות נוירופתיה היקפית תלוית טיפול כימותראפי בחולים עם ממאירות המטולוגית.

ד"ר עילם פלצור, מנהל מעבדת המחקר לחקר המוח במרכז הרפואי שמחקרו עוסק בפריצת מחסום דם-מוח בעזרת לחץ גבוה לצורך העברת תרופות.

ד"ר מסעד ברהום מנהל המרכז הרפואי לגליל: "בימים אלה אנו נערכים לפרויקט בניית מכון מחקר בשטח המרכז הרפואי. אנחנו מהווים כיום את הנדבך המרכזי בפעילות הפקולטה לרפואה בגליל, כאשר שני שליש מהסטודנטים מגיעים למחלקות המשמשות עבורם שדה קליני. אנו פועלים על מנת לתת מענה גם בתחום המחקרי ואנו גאים בצוות שזכה השנה במענקי המחקר".

תגובות

מומלצים