מתווים את הדרך לפרויקט יזמים צעירים

איגוד ערים להגנת הסביבה אזור מפרץ חיפה, בשיתוף ארגון יזמים צעירים, המשרד להגנת הסביבה והחוג לניהול משאבי טבע וסביבה באוניברסיטת חיפה, מלווה את פרויקט יזמים צעירים, בתכנית חינוכית ייחודית הצפויה בהמשך להתקיים ברחבי הארץ.

22.01.2015 מאת: פורטל הכרמל והצפון
מתווים את הדרך לפרויקט יזמים צעירים

התלמידים המשתתפים בפרויקט מטעם ארגון יזמים צעירים, מקבלים הנחייה לפיתוח מוצר עפ"י קריטריונים ירוקים לאורך מחזור החיים של מוצר. התלמידים נחשפים לאורך השנה ללמידה והטמעה של עקרונות ירוקים בפיתוח מוצר, החל משלב בחירת חומרי הגלם, דרך הייצור, השימוש, השיווק ואופן הטיפול בפסולת שימוש חוזר, מיחזור.

לבסוף מוצגים התוצרים הסופיים בתחרות הגמר השנתית, במהלכה מוענקות תעודות מצוינות סביבתית לקבוצות נבחרות אשר הטמיעו חשיבה ירוקה בפיתוח המוצר.

אזור מפרץ חיפה הוא היחיד בארץ בו מתקיימת תכנית שנתית של ליווי והכוונת מנחים וקבוצות יזמים על ידי איגוד ערים והשותפים לתכנית.

לאחרונה אירח האיגוד השתלמות ארצית של הארגון בנושאי קיימות בפיתוח מוצר, במטרה לקדם את הטמעת החשיבה הירוקה בקבוצות יזמים צעירים בכל רחבי הארץ.

ד"ר דן גוטליב, מרכז חינוך סביבתי וקיימות באיגוד ערים להגנת הסביבה אזור מפרץ חיפה המלווה את התכנית: "פרויקט יזמים צעירים הינו פרויקט חינוכי המטפח את דור היזמים, התעשיינים והמנהלים העתידי של מדינת ישראל.

שיתוף הפעולה בין המשרד להגנת הסביבה מחוז חיפה, החוג לניהול משאבי טבע וסביבה וארגון יזמים צעירים, מאפשר לנו לחשוף את התלמידים המשתתפים בפרויקט לתכנים של קיימות ולקדם חשיבה ירוקה משמעותית בפיתוח מוצרים. אני סבור כי אותם התלמידים יובילו בעתיד את המהפכה התעשייתית הבאה, מהפכה בה תהלכי הייצור, השימוש וההיפטרות ממוצרים לא יהוו מעמסה על הסביבה ויקדמו רווחה חברתית וכלכלית".

חינוך סביבתי

בתמונה- ד"ר דורית באום, מרכזת בכירה לחינוך וקהילה, המשרד להגנת הסביבה מחוז חיפה.

תגובות

מומלצים