אינג' סלימאן נסר אלדין נרתם למען תושבי גלעין הכפר

מהנדס עיר הכרמל רכס הכרמל ומועצת דליה לשעבר סלימאן נסר אלדין שהוביל את רישום המבנים בגלעין הכפר בדליה ועוספיה, נרתם להסביר לתושבים עד כמה חשוב לרשום את הנכסים, סלימאן:"אסור שזה יתקע עוד".

23.01.2015 מאת: פורטל הכרמל והצפון
אינג' סלימאן נסר אלדין נרתם למען תושבי גלעין הכפר

אינג' סלימאן נסראלדין פונה לתושבים בכרמל בנושא רישום נכסים בגלעין הכפר בדליה ועוספיה, והמטרה להחדיר לתודעת הציבור נושא חשוב מאוד שכל תושב צריך לדעת.

סלימאן: "הפניה הראשונה שלי למרכז מיפוי ישראל, למשרד המשפטים שאחראי על הסדר הקרקעות והרישום היתה בתקופת יוסי ביילין, מדובר בשטח בנוי שקיים מתקופת האנגלים שביצעו מדידות וקבעו גושים וחלקות ואז התעוררו בעיות השטח הבנוי כולו בכביש 3 ו4 שמסתיים באזור הנביא אבו אברהים עה"ש, אין לתושבים חזקה על הבתים שלהם".

"הדירות לא רשומות על שמות הבעלים, זה אומר שאי אפשר לקבל משכנתא, כי אין אפשרות לרשום את הנכס, זה אומר שבעל נכס בגלעין הכפר, לא יקבל פיצוי ברגע שיש חלילה נזק למקום".

"היו פניות רצופות בנדון, עד שמרכז מיפוי ישראל התחיל לעבוד ולמדוד בשטח הישוב, המודדים מקצו את הגושים ל8 גושים ארעיים עד שעניינם יוסדר. אותו דבר עשיתי בעוספיה בזמן העירייה, אבל לצערי הדבר הזה נתקע".

"בתקופת כרמל נסראלדין וגם עכשיו בתקופת רפיק חלבי פנינו לתושבים לבוא ולסיים הליך שהוא נטו לטובתם, לעשות רישום ולהוכיח את חזקתם על הבתים, זה לקבל פרס מבלי להתאמץ ולשלם כלום, אנשים קיבלו בדואר הודעה על העניין דאז, זה פרס שיעלה חמישים אלף ש"ח שהמדינה מממנת, אז למה לא לבוא ולנצל את ההזדמנות הזו?".

"לכל תושב גלעין הישוב שרוצה עזרה בנדון, אני מוכן לעזור לו ללא כל תמורה".

 

 {YouTubeVideo id=ioeNwi_ym2s}

סלימאן נסר אלדין

 

פרסום קודם בנדון:

יש לכם נכס בגלעין הכפר בדליה או בעוספיה?

דאלית אל כרמלמדוע בעלי הנכסים בגלעין הכפר בדאלית אל כרמל ועוספיה לא מנצלים את זכותם החינמית שהעניק משרד המשפטים בגין הסדרת רישום הנכסים? מי מסתיר את המידע שנחשף כאן ? גם המשפחות של וגיה רפיק פהמי ורמזי בעלות עניין ברישום, לפרטים

 

עדנאן זידאן סגן פקיד ההסדר, באגף רישום מקרקעין, לשכת נצרת עילית, הממונה על הסדרת הרישום שהוענק לתושבי דאלית אל כרמל ועוספיה לבקשתם, הרישום ללא כל תשלום, רישום בטאבו והעברת הנכס למעמד מוכר שניתן לקבל עבורו הכל כחוק.

דאלית אל כרמלהסדר זכויות הקניין החל בארץ ישראל בשנת 1928, עפ"י פקודת הקרקעות,סידור זכות הקניין, ומבוסס על יחידת רישום, המהווה חלקה בגוש רישום שתכלול בתוכה את כל זכויות הקניין ומבוססת על מדידה מדויקת הקשורה לרשת ארצית והניתנת לזיהוי ושיחזור המדידה בכל עת. גוש רישום יכול להוות חלקה אחת או יותר.

בפקודת הקרקעות סידור זכות הקניין הוכנסו תיקונים רבים ובשנת 1969 הפקודה פורסמה בנוסח חדש, הנקראת פקודת הסדר זכויות במקרקעין, התשכ"ט 1969 שנכנסה לתוקף  ב 1 ינואר 1970.

עם הקמת מדינת ישראל הוסדרו כל הגושים המרוחקים מהערים ולאט לאט הגיעו לתוך הגושים הפנימיים "הגלעינים". בשנת 2004 לפי בקשת דאלית אל כרמל, הוכרז השטח בנוי של דאלית אל כרמל בגושים 12631 עד 12638, שמתחיל מהמרכז המסחרי עד מבואות יד לבנים החדשה.

עוספיהבדיקת גבולות נעשתה ב 2008, בשנת 2010 בעלי הנכסים הוזמנו פעמיים למשרדי המקרקעין בחיפה ורק חלק קטן הגיע, שוב המשרדים בחודש מאי 2014 הזמינו שוב את בעלי הנכסים למשרדי המועצה המקומית בדאלית אל כרמל, מבין המאות שהיו צריכים לנצל את ההזדמנות לרישום הגיעו 9 בעלי נכסים בלבד.

כל מה שצריך לעשות מחזיק נכס בגלעין הכפר בעוספיה ובדליה, הוכחה שהוא בעל הנכס, ואם אין לו צוואה או היתר, אז להביא תצהיר וחתימה של השכנים המאמתת שהוא מתגורר בנכס או משפחתו מתגוררת בנכס ולהגיש את זה לעדנאן זידאן סגן פקיד ההסדר, באגף רישום מקרקעין, לשכת נצרת עילית.

יש לציין כי המיפוי והמדידה והכנת כל החלוקה ומפות הגושים מתבצעת ע"י המרכז למיפוי ישראל.

עוספיהחשיבות הרישום בגלעין הכפר הוא משמעותי ביותר, יתכן ואנשים שהגיעו לבעלי הנכסים ובלבלו להם את המוח, הפחידו אותם, או שסיפרו להם סיפורים, שהם יצטרכו לשלם כספים וכו, הם בסך הכל עבדו עליהם, כי בסך הכל רישום נכס בגלעין הכפר הוא זכייה לדורות.

השאלה שנשאלת, מדוע המועצות המקומיות לא הביאו ברבים את המידע שאנחנו מביאים לכם התושבים?.

יש לציין שההורים של וגיה כיוף, ביתו של רפיק חלבי, פהמי חלבי והוריו של רמזי חלבי מתגוררים בגוש הגדול הזה, בנוסף למאות אנשים אחרים שזכותם ליהנות כמו אלה שמתגוררים בגושים המוסדרים.

עד היום הוסדרו גלעיני הכפרים: "חורפיש, רמת הגולן, טמרה, כאבול, פקיעין, ועוד.

דאלית אל כרמלבשנת 2012 מליאת מועצת דאלית אל כרמל מינתה את המהנדס דאז סלימאן נסראלדין להמשיך לפקח על הפרויקט הסדר רישום שזה הינו אינטרס של המועצה המקומית בכבישים, מבנים, וכו.

בכל שאלה או בירור, ניתן לפנות לכתובת הנ"ל: לשכת הסדר מקרקעין נצרת כתובת המלאכה 16, ת"ד 635, נצרת עילית, 1710502 בניין לב העסקים קומה 2 קבלת קהל ימים א - ה שעות 08:30-12:30 טלפון 04-6478096 פקס 04-6465338 פקס מייל 02-6467820 Hesder-Nazareth@justice.gov.il

מערכת פורטל הכרמל, מודה לשיך מנהל נסראלדין, שהאיר את עינינו בנושא.

תגובות

8. מהנדס מהכפר לפני 9 שנים
להסביר עוד ועוד לתושבים
7. חלבי טוב לפני 9 שנים
סלימאן איש יקר
6. פאתן ואוסאמה לפני 9 שנים
גאים בך
5. אזרח לפני 9 שנים
טוב שמעדכנים אותנו
4. תושב דליה לפני 9 שנים
מדוע אנחנו פחדים
3. אמיר לפני 9 שנים
כל הכבוד
2. תושב השכונה לפני 9 שנים
הניתונים מאוד חשובים
1. דליה לפני 9 שנים
מדבר לעניין

מומלצים