בלדה לדרוזי טומי בירושלים

רבי עקיבא אמר: ״ואהבת לרעך כמוך״ וזאת היא תמצית התורה על רגל אחת. לדאבוננו, קומץ של פושטקים, פושעים התנפלו בירושלים על החייל המשוחרר הדרוזי, טומי חסון, מאחר ודבר בערבית, בשפת האם שלו. בהתנהגות הזו נחמץ לבו של כל בר דעת שעתיד המדינה מול  עיניו.

24.01.2015 מאת: מוניר דאהר
בלדה לדרוזי טומי בירושלים

מחד, המקרה הזה לא מעיד על הכלל. ומאידך, מדליק נורה אדומה לכולנו וטיפול רפוי של שלטונות החוק יביא לכאוס והתערערות במרקם היחסים בין יהודים ודרוזים. הגינוי שנשמע בלשון עילגים לא יפתור את הבעיה.

אפשר לכתוב ספר עב כרס על האירועים שבהם היו מעורבים יהודים נגד דרוזים בשל גזענות לשמה וכל אשמתם שהם דברו ערבית, בשפת האויב. ואו פשפשו בכיסיהם ומזוודותיהם, כאחרון המחבלים, בשדה התעופה בן גוריון ורק בגלל ששמם ערבי ואו דברו בערבית ומקרים אלו לא פסחו על קצינים, דיפלומטים ואחרים.

הפלא ופלא, כמה תשבחות העדה הדרוזית קבלה במות השוטר הגיבור, זידאן סיף, בפיגוע בהר נוף בירושלים. ההתנהגות וההתנהלות כלפי הדרוזים מאוששת את המלים הנוקבות בשירו של יהונתן גפן, בלדה לדרוזי- "בכפר ירוק במורדות הכרמל...עם הדובון ועם העוזי מי יכול היה לראות שהוא דרוזי? ... למחרת בהפגנה הוא מתחיל לקבל אבנים בראש משום שבלי הדובון ובלי העוזי כולם ראו עד כמה שהוא דרוזי".
די, באו מים עד נפש. האם אנחנו ישראלים רק כשלובשים מדים?!!!

המעשים הללו נגד המיעוטים חייבים להפסק. ישראל מדינה דמוקרטית שומרת על זכויות המיעוטים שחיים בקרבה, ועל אחת כמה וכמה מיעוטים אשר מקריבים את היקר מכל למענה, ומקיימים את כל חובותיהם מבלי לקבל את כל זכויותיהם.

שבענו מהתנצלויות בחצי פה ובהבטחות סרק לפני ואחרי הבחירות. האירועים הללו חותים גחלים על ראשינו. אי אפשר ללכת במטמונים ולטעות כמקל של סומא שמגשש באפלה ללא כוון. אנחנו לא מקבצי נדבות .שבענו מס שפתיים ונמלאו אוזננו לשמוע הבטחות וסיסמאות ריקות מתוכן.

מאסנו מההבטחות של קברניטי המדינה שמבקרים בכפרים (בדרך כלל לפני בחירות) ודבש וחלב תחת לשונם, זה נהנה וזה לא חסר ומצבנו מחמיר מהפח אל הפחת

הממשלה חייבת להתערב על ידי : הסברה נכונה בבתי הספר, ענישה מרתיעה נגד אותם עבריינים ולהפסיק את האפליה נגד הדרוזים . זה הזמן להתערב וליישם תכנית לשוויון זכויות מלא בכל התחומים, בין יהודים לדרוזים, ולהוכיח שהסיסמה הזו לא נבובה וחסרת תוכן. אנו דורשים בתוקף, ברית חיים ושוויון זכויות מלא

אנו לא מחפשים כמה חברי כנסת דרוזים יהיו בכנסת ואו תפקידי כבוד אחרים חסרי תוכן, מבחינתנו כישראלים, כל חברי הכנסת מייצגים אותנו וכל ממשלה היא שלנו; ישראלים אנחנו למי ששכח.

בצוק העיתים אנו כישראלים חייבים להתאחד כדי לעמוד נגד דורשי רעתנו, ולהקיא מתוכנו את העשבים השוטים שפוגעים במרקם היחסים ובביטחון הלאומי של ישראל.

מוניר דאהר
סא"ל במיל' ועובד משרד החוץ לשעבר

תגובות

6. דרוזית גאה לפני 9 שנים
בושה
5. חוסיסי לפני 9 שנים
טעות כתיב
4. אזרח לפני 9 שנים
תגובה 3 צודקת
3. דרוזי צעיר לפני 9 שנים
זה התגרות ביהודים
2. Justice לפני 9 שנים
Human right , anti aparthide and racisim
1. יואל עמר לפני 9 שנים
כיהודי דתי אני מתבייש ומבקש את סליחתך

מומלצים