הרוג בשריפה בדירת מגורים בחיפה

לוחמי האש מחוז חוף יש על מי לסמוך, ארבעה צוותי לוחמי אש מתחנה אזורית חיפה בראשותו של רשף ישראל גירון פעלו בשריפה אשר פרצה בדירת מגורים ברחוב אלנבי בחיפה.

25.01.2015 מאת: פורטל הכרמל והצפון

מספר מפקד הצוות הראשון אשר הגיע לזירה רס"ר בועז פרידמן: " בהגיענו הבחנו בבעירה עזה בקומה האחרונה של בנין המגורים. על פי ההודעה שנתקבלה היה חשש להמצאות לכודים בדירה ומיד עם רגע החדירה לדירה פנינו לסריקות תחת עשן סמיך אשר במהלכן נמצא מוטל במבואה גבר בשנות החמישים לחייו כשהוא מחוסר הכרה. מיד חילצנו אותו אל מחוץ לדירה והעברנו אותו לקבלת טיפול רפואי. על אף קרינת החם הגבוהה אשר הייתה בתוך הדירה המשכנו בפעולות סריקה וזאת עד להסרת החשש מפני הימצאותם של בני אדם נוספים בדירה, כמו גם בדירות סמוכות. במקביל עסקנו בפעולות לכיבוי הבעירה ושחרור העשן הכלוא".

לוחמי האש השיגו שליטה בשריפה ומנעו את התפשטותה אל עבר דירות סמוכות. מפקד תחנה אזורית חיפה טפסר אברהם תמרי אשר הגיע לזירה שיבח את עבודת לוחמי האש תוך ציון העובדה כי נאלצו להתמודד עם אתגר פיזי לא פשוט שכן מבנה המגורים מרוחק ממפלס הכביש, הדירה אשר בערה היא העליונה במבנה ולצורך חילוץ הלכוד התמודדו הלוחמים עם גרם מדרגות צר המאפיין מבנים ותיקים מסוג זה.

הגבר אשר חולץ מהדירה בידי לוחמי האש נפגע משאיפת עשן ופונה במצב קריטי לבית החולים רמב''ם שם חרף מאמצי הרופאים נקבע מותו.
 לאור תוצאותיה העגומות של השריפה הורה מפקד מחוז חוף טפסר בכיר דני חנניה על הקמת צוות חקירה מיוחד בראשות רמ"ח בטיחות אש מחוזי טפסר אלי דהן ורמ"ד מניעת דליקות בתחנת חיפה רשף מוטי טורמן לבירור הגורם לפריצתה. צוות החקירה שהה בדירה, אסף ממצאים ונכון לרגע כתיבת שורות אלה מלאכת החקירה טרם נסתיימה

תגובות

מומלצים