מפגש אקדמי בין לאומי מרתק במרכז לאדריכלות ים תיכונית בכרתים

עשרות סטודנטים מבית הספר לארכיטקטורה באוניברסיטת אריאל ומבית הספר לארכיטקטורה באוניברסיטת כרתים נפגשו לסמינר אקדמי נוסע ולסדנא משותפת בנושא: "האור והלבירינת".

25.01.2015 מאת: פורטל הכרמל והצפון
מפגש אקדמי בין לאומי מרתק במרכז לאדריכלות ים תיכונית בכרתים

סטודנטים מבית הספר לארכיטקטורה בסמינר אקדמי במרכז לאדריכלות ים תיכונית, הלבירינת המיתולוגי כנושא לתלמידי אדריכלות מישראל ומיוון להבנת מורכבויות מרחביות הטמונות בארכיטקטורה.

"סמינר זה", מספרת ד"ר אדר' לנגנטל עדנה מבית הספר לארכיטקטורה באוניברסיטת אריאל, "הוא חלק משיתוף פעולה פורה בין שני בתי הספר, בו השתתפו עשרות סטודנטים ומרצים משני המוסדות. במסגרת זו סיירנו ברחבי האי ובאתר המיתוס של הלבירינת - קנוסוס. פתחנו בטקסט מספרו של פרדריך ניטשה, בו הוא מציע אפשרות עתידית לעשייה ארכיטקטונית המעמידה את דימוי הלבירינת כמודל ראוי המשקף את נשמותינו המורכבות".

"אילו רצינו ואילו העזנו לעצב ארכיטקטורה שתהא דמוית נפשנו, (לכך פחדנים מדי אנחנו) אזי הלבירינת חייב היה לשמש לנו דגם". (פרדריך ניטשה,  דמדומי שחר- כיצד מועילה ומזיקה ההיסטוריה לחיים). המיתוס היווה פלטפורמה עשירה לשיח, סביב אור, עומק, מורכבות שכבתית, פנים וחוץ, ופרשנויות ארכיטקטוניות מרחביות. מעבר למאפייני החלל, המיתוס האיר פרשנות של מושגים נוספים כגון: הפתעה, מסתורין, גילוי ופליאה; כך דרך סיפורם של אריאדנה ותזאוס, והחוט אשר אפשר לתזאוס להיכנס ולצאת מהלבירינת. 'חוט אריאדנה' יכול להוות אמצעי לפרשנות, דרכו תוכל למקם את עצמך בעולם.

סטודנטים מבית הספר לארכיטקטורה

"הסדנה חשפה את הסטודנטים", מסבירה ד"ר אדר' מיכל משה, "למורכבות המיתוס ולתופעת המבוך והעניקה פרשנות למרחב זה. פרשנות שחילצה הבנות חלליות ומרחביות הקשורות לארכיטקטורה ותרמו לפרויקטים שתוכננו בעיר העתיקה של חנייה."

"בכל קיץ אנו מקיימים סמינרים אקדמיים נוסעים במקומות נבחרים בארץ ובעולם", מסביר פרופ' אדר' בני ראובן לוי ראש בית הספר לארכיטקטורה באוניברסיטת אריאל, "מטרתם של סמינרים אלה היא הרחבת אופקים, העשרת ידע וקידום יכולתם האקדמית והמקצועית של הסטודנטים באמצעות מחקר, התבוננות, תיעוד, רישום ומפגש עם אנשי אקדמיה ופרקטיקה מובילים בתחומם ביעד המסע. פעילות זו תורמת גם לקידום מעורבותו של בית הספר עם המרחב הגלובלי ולחיזוק קשריו האקדמיים בעולם. הסמינר האקדמי הנוסע לכרתים הוא הסמינר השישי שמקיים ביה"ס בחו"ל וייחודו הוא בהמשך שיתוף הפעולה בין בתי הספר לארכיטקטורה של אוניברסיטת אריאל ושל אוניברסיטת כרתים בשנתיים האחרונות, הפעם גם באמצעות קיום סדנת לימוד ותכנון בכרתים בהשתתפות תלמידים ומרצים משני המוסדות. שיתוף פעולה זה יעמיק השנה עם הגעתם של תלמידים ומרצים מכרתים לסמינר בישראל."

סרטון סמינר נוסע לחו"ל יוון – כרתים: https://www.facebook.com/video.php?v=584164581716669 

תגובות

מומלצים