איך לגמול ילדים מחיתולים

אחד מהתפקידים המורכבים ביותר שיכולים להיות לאדם בחייו זה התפקיד של ההורות, ולמרות שרוב האנשים חושבים לא מעט לפני שהם הופכים להיות הורים, שום דבר לא באמת מכינים אותנו לשלב הזה בחיים.

26.01.2015 מאת: פורטל הכרמל והצפון
איך לגמול ילדים מחיתולים

יש הרבה אתגרים שונים שאיתם הורים צעירים צריכים להתמודד, ותמיד עולה השאלה איך לגבול את הילדים מחיתולים. האמת היא, שרגע לפני שאתם מנסים לענות על השאלה הזאת ולדעת איך לעשות את זה, כדאי שתבינו שאתם לא לבד. בין אם מדובר על הילד הראשון שלכם ובין אם לא כדאי יהיה שתתייעצו עם המומחים בתחום, כי אם אתם יכולים ליהנות מהדרכה שמיועדת להורים אז למה לא? הדרכות כאלה יכולות לעזור לכם הן בנושא של גמילת הילדים מחיתולים והן בנושאים אחרים, כך שכדאי לקבוע פגישה וללמוד מניסיונם של המומחים בתחום.

מתי להתחיל, אחת מהשאלות החשובות ביותר בנוגע לגמילה מחיתולים זה מתי להתחיל לנסות לעשות את זה.

חשוב לדעת שאין תשובה אחת מדעית נכונה, כי זה מאוד משתנה בין הילדים השונים ובין הורה אחד לשני. ראשית, אתם צריכים להבין שבדרך כלל זה תהליך שאי אפשר יהיה לעשות אותו ביום אחד וצריך עבורו סבלנות, ושנית, כדאי יהיה לעשות אותו כשאתם פנויים ויכולים להשקיע בנושא הזה, בכל הדרכה הורית ובכל קורס שמיועד להורים צעירים אתם תלמדו שהדבר החשוב ביותר זו הגישה שלכם אל הילד, ולכן כדאי להשקיע בכך.

כלומר, אם הילד יראה שאתם לא בטוחים בעצמכם או שאתם לא לגמרי יודעים מה אתם עושים הוא יגיב בהתאם, וכך כל תהליך שתרצו לעשות איתו עלול להיות הרבה יותר ארוך ומייאש.

לכן כדאי לכם להבין תחילה מה זה אומר מבחינתכם הגמילה מהחיתולים ולאיזה תהליך אתם בעצמכם נכנסים, כי ככל שתהיו מוכנים לכך יותר התוצאות תהייה טובות יותר.

גמילה מחיתוליםעושים הכול בחיוך

בהדרכות הוריות לא מדברים על כך שהכול צריך להיות מושלם ושמישהו מצפה מכם להיות רובוטים או הורים שאין כמוהם, אלא להפך.

לכולנו ברור שכולנו אנושיים וכי אנחנו לא יכולים לעשות שום דבר באופן מושלם, ואם תקבלו את העובדה הזאת אצלכם תוכלו לקבל אותה גם אצל הילדים שלכם.

אתם תראו שככל שתעשו את הדברים בחיוך גדול יותר כך גם הילדים שלכם יגיבו בהתאם, ומשמעות הדברים היא שהתוצאות תהיינה יותר מוצלחות. זה נכון שלהיות הורים זה אתגר שלא קל להתמודד איתו אך אתם תראו שעם הזמן ועם עצות טובות אתם תוכלו להיות הורים הרבה יותר טובים לילדים שלכם.

כדאי לזכור שהילדים שלכם תמיד גדלים וזקוקים לעצות שלכם ולחוסן שאתם יכולים להפגין, כך שבראש ובראשונה כדאי לשמור על ביטחון עצמי כשאתם מנסים להעביר את הילדים שלכם תהליכים שונים.

כל הילדים בסופו של דבר נגמלים מחיתולים כך שאתם יכולים להיות בטוחים שזה יקרה גם לילדים שלכם. 

תגובות

מומלצים