שנת מאסר על בעל חנות שהעלים הכנסות

בית המשפט השלום בנתניה גזר לאחרונה עונש מאסר של 12 חודשים וקנס בסך 30,000 ₪ על בעל חנות לממכר תערובות מזון לחיות שהודה כי העלים הכנסות בהיקף של מיליוני שקלים.

27.01.2015 מאת: פורטל הכרמל והצפון
שנת מאסר על בעל חנות שהעלים הכנסות

בעקבות מבצע ביקורת של רשות המסים נגזרה שנת מאסר על ראכז עמאשה מטייבה, בעל חנות תערובות מזון לחיות בגין העלמת הכנסות של 3.5 מיליון ש"ח
 

לאחר חקירה של יחידת יהלו"ם למאבק בפשיעה ברשות המסים, הוגש נגדו כתב אישום על ידי עו"ד שרון נהון מפרקליטות מחוז מרכז מיסוי וכלכלה. תיק זה הינו תוצר של פעילות שטח באזור המשולש שהתקיימה בשיתוף עם אנשי ניהול ספרים מכפר סבא.
 
על פי כתב האישום, במשך 4 שנות מס בין השנים 2007-2010 בעת שהיה הנאשם בעליה של חנות לממכר תערובות מזון לחיות בשם "תערובות המשולש" הוא רכש מספקים שונים מלאי עסקי בסך כולל של 3,441,375 ₪ והשמיט את הרכישות מדו"חותיו.

העלמת רכישות המלאי גרעה מקופת המדינה מע"מ בסך 467,768 ₪, זאת מאחר שהמלאי שנרכש מהספקים מהווה גם את הסחורה הנמכרת לקונים וכך העלים למעשה הנאשם את הכנסותיו.

כמו כן, מואשם עמאשה בכך שבכדי להסתיר את מעשיו ביקש מאחד מהספקים איתו הוא עובד שירשום על גבי החשבוניות אשר ניתנו בגין קניית המלאי שם פיקטיבי של אדם מהשטחים, זאת על מנת להסתיר את העובדה שהוא קנה את הסחורה.
 
על פי כב' השופט עוז ניר נאוי, העבירות האמורות פוגעות בערך החברתי של שוויון בנטל המס ובטחונו הכלכלי של הציבור. כמו כן, הוסיף כב' השופט כי לאור סכומי ההשמטה והעובדה כי מדובר בעבירות שביצוען נמשך על פני כ- 4 שנות מס לא ניתן לומר כי מדובר במעידה חד פעמית אלא בעבירות שבוצעו בשיטתיות.

תגובות

מומלצים