החזרה ל 6 ימי לימוד כשלה בדליה ועוספיה

חמישה חודשים מאז שמערכת החינוך בכפרים דליה ועוספיה עברה מ 5  ל  6 ימי לימוד, תוצאות הבדיקה שקיימנו בסימן נכשל, במועצות לא מקשיבים למערכת החינוך ולהורים, לפרטים

27.01.2015 מאת: פורטל הכרמל והצפון
החזרה ל 6 ימי לימוד כשלה בדליה ועוספיה

עם כניסת המועצות החדשות בכפרי הכרמל דליה ועוספיה, מישהו במשרד החינוך החליט להציל את המצב שגרמו המועצות בשנים האחרונות שלא מילאו אחרי ההוראות, קבלו כספים ובתמורה התנהלו לא לפי התכנון.

ראשי המועצות שנתפסים חלשים לא מבינים את הצרכים של האוכלוסייה שנתנה בהם אימון להוביל, מקבלים את החלטת משרד החינוך לעבור ל 6 ימי לימוד במקום 5 מבלי לחשוב על התלמידים שמסיימים לימודים מוקדם, לאן הולכים מה עושים משעה 14:30 עד 19:00 הכל נעשה בלי חשיבה מעמיקה בשתי הרשויות בכרמל.

בבדיקה שערכנו בין בתי הספר בדליה ועוספיה, ביסודי, חט"ב ותיכונים, מצאנו נתונים מדאיגים ביותר, המעבר ל6 ימי לימוד לא הטיב עם התלמידים, ההורים ולא עם מערכת החינוך, הרבה ילדים ציינו שהם לא מגיעים ללימודים בימי שישי, בנוסף הדבר גרם לעליה באלימות נגד ילדים וילדות ע"י הסביבה הקרובה, עליה באחוזים במקרים אובדניים כמו בליעת כדורים ואשפוזים בנסיבות שונות.

345 תלמידים משני הכפרים בגילאים שונים, נשאלו, לגבי המעבר ל6 ימי לימוד והאם זה שונה מ 5 ימים.

רוב הילדים לא מרוצים מזה שהם נדרשים להגיע ללימודים ביום שישי וחלקם הגדול לא מגיע ללימודים בחט"ב ובתיכון ותתפלאו גם ביסודי.

התלמידים מציינים שאין להם מה לעשות אחרי הצהריים, במיוחד במשפחות שהמצב הכלכלי קשה, הם מרבים להסתובב עם החברים ובעיקר ברחובות, חלק קטן מאוד, בודדים הצביעו שלהם יש חוגים בכדורגל כדורסל וחוגי ציור, בעוד הרוב ציינו שהם ללא חוגים.

חלק מהילדים נפגע בעיקר מזה שאין לו בבית ארוחה חמה עד שעות ערב (שני ההורים עובדים) ולפעמים כלל לא מקבל את הארוחה, כי אין מי שיכין אותה אם לא השאירו לו כסף לקנות אוכל לעצמו.

הבעיות רבות והנפגע העיקרי זה הילדים בלבד שגודלים ללא השגחה חינוכית וללא פיקוח הורים וחברה מקומית.

בבתי הספר האזוריים ילדים מסיימים בית ספר ובמיוחד ביסודי ומיד עוברים לחוגים ולמעונות חינוכיים שחלקם הגדול ממומן ע"י הרשות המקומית וחלק קטן על חשבון ההורים, זה לא מה שקורה אצלנו בשני הכפרים שהיו מסיימים לימודים בשעה 15:30 עושים חוג בין לבין ואז הערב נשאר למפגש משפחתי שזה אומר פחות אלימות פחות ילדים נפגעים.

כשמדברים עם המועצות יש צורך לציין שלא כל כך מקבלות ביקורת ולא מתקשרות עם המצב והשפעתו על חיי החברה

ילדים ללא פיקוח שמסתובבים ברחובות ובמקומות הציבוריים ומתדרדרים לפשעים, גניבות וצריכת סמים, את זה לא מזהים במועצות המקומיות בדליה ועוספיה.

לראשי המועצות, תפתחו את העיניים ותסתכלו לציבור בגובה העיניים, כי אחרת הילדים ובני הנוער שהם הדור הבא יהפכו לאויב הגדול של החברה המקומית, לפחות את זה תמנעו.

תיכון אורט דליה

תגובות

17. לומדת בחיפה לפני 9 שנים
שישה ימי לימוד
16. כשלון לפני 9 שנים
כשלון כשלון
15. תושב רואה הכל לפני 9 שנים
שימו לב מי לומד בחיפה
14. הגיוני ושפוי לפני 9 שנים
על הועד בדליה להתפטר בגלל ניגוד אינטרסים
13. מבינה עניין לפני 9 שנים
ששה ימים טוב יותר
12. מוניר חמדאן לפני 9 שנים
ששה ימי לימוד
11. יוסף לפני 9 שנים
אני בהלם מהדברים איך שמתנהלים
10. ועד הורים לפני 9 שנים
התנהלות לקוייה של המועצות
9. מנהל בית ספר לפני 9 שנים
ברכות לפורטל הכרמל ראשוני בכל
8. תושב עספיא לפני 9 שנים
חירות
7. עספאווי לפני 9 שנים
בקשר לעוספיה בלבד
6. הורים שאיכפת להם לפני 9 שנים
h
5. אבא לפני 9 שנים
למערכת החינוך בכפרים שימו לב
4. אחד ההורים לפני 9 שנים
דלית אלכרמל
3. אדיב לפני 9 שנים
כישלון ועוד כישלון
2. הורה מודאג לפני 9 שנים
מצב עקום
1. אבא לפני 9 שנים
קמפיין חלש

מומלצים