אסטרונאוטית נאס"א האמריקאית ניקול סטוט במרכז החלל והמדעים ירכא

מרכז החלל הדרוזי ע"ש אילן רמון ז"ל בירכא מיסודה של העמותה הדרוזית למדעים ,מנהיגות ומצוינות, פתח את שעריו למבקרים שהגיעו לצפות לחוות וליהנות מחוויה נדירה ובלתי נשכחת שכללה מגוון פעילויות בתחום החלל והאסטרונומיה.

27.01.2015 מאת: פורטל הכרמל והצפון
אסטרונאוטית נאס"א האמריקאית ניקול סטוט במרכז החלל והמדעים ירכא

יום שיא " מביטים למעלה " במסגרת שבוע החלל הישראלי, במרכז החלל הדרוזי ע"ש אילן רמון ז"ל בירכא, למרכז הגיעו מבקרים במאות: משפחות, חובבנים וסקרנים ,כדי לצפות לחוות וליהנות מפעילויות בתחום החלל והאסטרונומיה .

מנכ"ל משרד המדע הטכנולוגיה והחלל מר עידו שריר היה אחת הדמויות המרכזיות אשר לקחו חלק בערב זה והגיע לבקר ולהתרשם מפעילויות המרכז.

בישיבה של הנהלת העמותה  ריכאד חיראדין ,והיב חביש ודר' זיאד דאהר יחד עם מנכ"ל המשרד מר עידו שריר ,הוחלט על שיתוף פעולה בפרויקטים נוספים בתחום המדעים והחלל  אשר יוזמת העמותה.

את הערב פתח צוות המרכז בשתי הרצאות מרתקות ומעניינות בנושא ענק הכוכבים במערכת השמש " צדק וירחיו" , הרצאה שכללה התייחסות למאפיינים הפיזיים של הכוכב ולירחיו. והרצאה נוספת בנושא " קבוצות כוכבים".

ההמשך היה בתחנת "צפייה בטלסקופים משוכללים" לעבר צדק וירחיו ולעבר הירח , בתחנה זו זכו המבקרים לצפות ולזהות את ענק הגז כוכב הלכת החמישי במערכת השמש צדק ואת ירחיו גם כן את הלוויין  הטבעי היחיד של כדור הארץ "הירח" , נוסף לכך קיבלו הסברים על קבוצות כוכבים שונים בשמי ארצנו.

הפתעת הערב השאירה את קהל המבקרים פעורי פה ,ביקורה של אסטרונאוטית נאס"א האמריקאית " ניקול סטוט" !
סטוט היא האם הראשונה שהצטרפה לצוות תחנת החלל הבינלאומית והאישה השישית שהשתתפה במשימת טיסה ארוכה. היא שהתה 103 ימים בחלל ו-18 ימים מתחת למים בהדמיית טיסה עתידית לירח. החל ממרץ 2013 היא עומדת בראש ענף אינטגרציה במרכז החלל "ג'ונסון" של נאס"א ביוסטון.

סטוט העבירה הרצאה לקהל המבקרים בנושא המסע שלה לחלל ,קשיים, אתגרים ובעיקר הגשמת חלום ילדות אישי והציגה שפע של תמונות מהמסע המרהיב שלה לחלל.

הערב נחתם בהצגת דגם של חללית ה spaceil שהיא הקבוצה הישראלית היחידה שמשתתפת בתחרות הבינלאומית Google Lunar X Prize: מרוץ מודרני לירח.

התחרות המציעה פרס של 20 מיליון דולר לקבוצה שתזכה והצוות מחויב להקדיש את כספי הפרס הפוטנציאליים לקידום מדע וחינוך מדעי בישראל, כדי להבטיח שישראל תמשיך להצדיק את המוניטין שלה למצוינות בתחומים האלה.

תודות לכל מי שעמד מאחורי הצלחת ערב זה ,קהל המבקרים ,מתנדבים ,הנהלת העמותה  אשר הקימה , מממנת ותומכת לכל אורך הדרך, וצוות המדהים של המרכז ,רואן חסן, היבה ברכאת , חוסאם סלאלחה ומג'ד תאבת.

במרכז החלל השמיים הם לא הגבול ! בואו להתרגש כל פעם מחדש.
http://www.druzesc.co.il/
פייסבוק :Druze space center

תגובות

מומלצים