החוליה החזקה

אחת הפציעות השכיחות שנגרמות בתאונות דרכים, תאונות עבודה ובתאונות בית אחרות הן שברים של חוליות בעמוד השדרה, גישה ניתוחית חדישה לקיבוע שברים בעמוד השדרה מבטיחה התאוששות מהירה וחזרה לשגרת חיים מלאה כבר ביום שלאחר הניתוח.

29.01.2015 מאת: פורטל הכרמל והצפון
החוליה החזקה

במערך האורתופדי-שיקומי במרכז רפואי העמק בניהולו של פרופ' נמרוד רוזן, הוכנסה באחרונה גישה ניתוחית חדישה לקיבוע של שברים בחוליות עמוד השדרה, והבשורה למטופלים, התאוששות מהירה ביותר שמאפשרת כבר ביום שלאחר הניתוח להלך ולחזור לשגרת חיים מלאה ולתפקוד מלא ללא כל אמצעי עזר.

"ניתוחי גב בגישה המיושנת הם ניתוחים מורכבים שאחריהם מתחייבת תקופת שיקום ארוכה וחזרה הדרגתית מאד לפעילות ולתנועה", מסביר ד"ר מיכאל טנצמן, מנהל היחידה לניתוחי גב ועמוד שדרה במרכז רפואי העמק.

"באחרונה ביצענו כמה ניתוחים בגישה חדשנית בשיטה זעיר פולשנית, שבה אין צורך לבצע חתך ולפגוע ברקמות ובשרירים, אלא באמצעות צינורות דקיקים אנו מחדירים אל החוליות הפגועות את הברגים המקבעים את השבר, וכבר למחרת הניתוח המטופל קם ומתהלך מבלי שהוא נזקק לשיקום או לתמיכה חיצונית אחרת כמו חגורה או אמצעי קיבוע". הגישה החדשה מאפשרת איחוי  שברים בכמה חוליות בניתוח אחד, בזכות הניסיון של הרופאים והמכשור הייחודי.

הניתוחים בגישה החדשה מתבצעים על ידי ד"ר מיכאל טנצמן  וד"ר מיכאל רייכל מומחה בכיר לניתוחי גב ועמוד שדרה, במערך אורתופדיה-שיקום.

לדברי ד"ר טנצמן, מדובר בטכניקה מתוחכמת שמצריכה ידע רב וניסיון של המנתחים. הניתוח מתבצע תחת הדמייה, והמנתחים רואים במסכי ההדמייה את המיקום המדוייק שאליו יש להחדיר את הברגים לקיבוע השבר.

"היתרון בגישה זו היא שהמטופל משתחרר מבית החולים כבר למחרת הניתוח כאשר בגבו כמה חתכים זעירים, ההחלמה מהירה מאד והסיכוי לזיהום או סיבוך אחר יורדים באופן דרמטי לעומת הניתוח בגישה המיושנת", מסכם ד"ר טנצמן.

קיבוע שברים

תגובות

מומלצים