תורמים לחיים

למעלה ממחצית הממתינים להשתלת איברים בישראל הנם ממתינים חדשים, מעדכנת האחות עדנה רז מתאמת ההשתלות של ביה"ח כרמל, מתוך 1160 חולים ממתינים, 605 חולים נרשמו להשתלה רק בשנה זו חלקם גם להשתלות חוזרות.

01.02.2015 מאת: פורטל הכרמל והצפון
תורמים לחיים

אלו מספרים לא קטנים של אנשים שמות שמאחוריהם נמצאים משפחות שדואגות וסבל לא קטן של הממתינים. כדי לעזור ולהקל על סבל הממתינים עדנה רז מתאמת ההשתלות של כרמל יחד עם הקולגות מבתי החולים השכנים בחיפה מרימים במשותף כנס חשוב בנושא תרומות איברים בחברה הערבית.

מטרתו העיקרית של הכנס הינה לעודד ולהגביר את המודעות לנושא לתרומת אברים במגזר הערבי.

" אין ספק כי אנחנו רואים שינוי ומפנה בכל נושא תרומת האברים מסבירה עדנה רז מכרמל, אבל הדרך לספק את כל התרומות הדרושות לממתינים בישראל, הינה עוד ארוכה מאוד.

יום העיון המיוחד והכנס בנושא ייערכו באודיטוריום ספנסר במרכז רפואי רמבם ביום רביעי ה 11.2.2015 בהשתתפות בכירים מעולם השתלות האברים  ונכבדים בולטים מהמגזר הערבי ואנשי דת מוסלמים ונוצרים בישראל.

בכנס יופיעו ויספרו את סיפורם האישי והמרגש משפחה תורמת שבעזרת תרומת האברים שלה ניצלו חיים, ויעלה וישמיע עדות אישית מושתל שחייו ניצלו בעקבות התרומה.

אורחים מיוחדים בכנס יהיו הכומר נאסר שקור והאימם מוחמד אמארה מומחה לענייני הלכה איסלמית שידברו ויסבירו יחד את גישת האיסלם והנצרות לתרומת איברים.

מתאמי ההשתלות

כמו כן ירצה ד"ר ריאד מחאמיד אנדוקרינולוג בכיר על קביעת מוות מוחי והגב' מרים שלבי נציגת המרכז הלאומי להשתלות לחברה הערבית תדגיש את חשיבות החתימה על כרטיס אד"י ותרומת איברים. תפתח את הכנס ד"ר תמר אשכנזי מנהלת המרכז הלאומי להשתלות .
את הכנס מפיקות ומרכזות מתאמות ההשתלה אסתי כץ מביה"ח רמבם, ועדנה רז מביה"ח כרמל.

הכנס מאוד חשוב לכל אחד ואחת וחשוב מאוד שכל מי שיכול יגיע לכנס החשוב הזה אומרת עדנה רז . הכניסה חופשית , יש לאשר השתתפות בכנס בתא קולי שמספרו 04-7771333

בתמונה: עדנה רז וד"ר אריק עדן אחראי תרומת האיברים בכרמל – צילום אלי דדון

תגובות

מומלצים