רעל בנחל חייק בעוספיה

בעקבות מקרים של הרעלת כלבים שטיילו באזור נחל חייק בעוספיה, הוטרינר קובי יפעת שטיפל במקרים פונה ומזהיר את תושבי דאלית אל כרמל ועוספיה "מישהו פיזר את הרעל סטריכנין כנראה נגד חזירים".

01.02.2015 מאת: פורטל הכרמל והצפון
 רעל בנחל חייק בעוספיה

קובי יפעת: "שלום לתושבי עוספיא ודלית אל-כרמל. לאחרונה הגיעו אלי מספר מקרים של הרעלה בלנט (סטריכנין ) זהו רעל עצבים חזק שגורם לרעל לחיות ובני אדם .

הכלבים שהורעלו טיילו באיזור קניון מנסור ונחל חייק. מישהו פיזר את הרעל שם ,כנראה נגד חזירים.

אם אתם מטיילים אנא לכו עם הכלב עם רצועה ולא !!! משוחרר .

קובי יפעתאפשר לטפל בהרעלה אבל צריך לעשות זאת מוקדם ככל האפשר.
לעזרה, אתם יכולים לפנות לדר' קובי יפעת  טל :  050-6852882 ".

סטריכנין, מוכר בכינוי "רעל עכברים" הוא אלקלואיד גבישי רעיל מאוד, המשמש כחומר הדברה, במיוחד נגד בעלי חוליות קטנים, כמו מכרסמים.

סטריכנין גורם לעוויתות שרירים ובסופו של דבר למוות עקב חנק או תשישות.

הרעלת סטריכנין יכולה להיות קטלנית בבני אדם. הרעל יכול לחדור לגוף בנשימה, בליעה, או ספיגה דרך העיניים או הפה. ההרעלה גורמת לסימפטומים דרמטיים ומכאיבים במיוחד, ולכן משמשת לעתים קרובות כמרכיב עלילתי בספרות ובקולנוע.

נחל חיק

הסימפטומים הראשונים מופיעים כעשר עד עשרים דקות לאחר החשיפה, אז מתחילות התכווצויות שרירים החל בראש ובצוואר. ההתכווצויות מתפשטות לכל שרירי הגוף, עם עוויתות כמעט רציפות, המוחמרות עם כל גירוי, קל ככל שיהיה. חומרת ותכיפות העוויתות מתגברות, עד לקישות עמוד השדרה.

המוות נגרם בדרך כלל עקב חנק, הנגרם על ידי שיתוק המסלולים העצביים האחראים לנשימה; או עקב תשישות, הנגרמת על ידי העוויתות הבלתי פוסקות. הנפגע מת בדרך כלל בתוך שעתיים עד שלוש שעות מרגע החשיפה. ברגע המוות הגוף "קופא" מיד, אפילו באמצע עווית.

השפעת הסטריכנין על בעלי חיים דומה להשפעתו על האדם.

תגובות

1. מוחמד עואד לפני 8 שנים
תמרה

מומלצים