הבהרת ויאאם והאב בלבנון לראיון שלו בפורטל הכרמל

לאחר הראיון בפורטל הכרמל עם השר לשעבר בממשלת לבנון ויאאם והאב רדיו "סוות אלג'בל" בלבנון פרסם שויאאם התראיין לאתר חדשות ישראלי, יש להבהיר שהשר ויאם ידע למי הוא מתראיין ושהכתבה תפורסם בעברית, ויאאם בתגובת לרדיו הבהיר שפורטל הכרמל הוא אתר דרוזי והיה חשוב לו לדבר בכנות.

03.02.2015 מאת: פורטל הכרמל והצפון
הבהרת ויאאם והאב בלבנון לראיון שלו בפורטל הכרמל

כך מפרסם רדיו "סוות אלג'בל" לגבי תגובת השר לשעבר בממשלת לבנון ויו"ר תנועת "אלתווחיד".

بيان توضيحي من حزب التوحيد العربي حول مقابلة أجراها رئيس الحزب وئام وهاب, يرد حول ما اوردناه مساء امس حول تصريح الوزير السابق وهاب لاحد المواقع الالكترونية , اصدر حزب التوحيد البيان التالي

حزب التوحيد العربي

جانب الزملاء والرفاق في صوت الجبل المحترمين،

تحية طيبة وبعد،

صدر عن أمانة الإعلام في حزب التوحيد العربي التوضيح الآتي:

بعد نشر موقعكم الكريم لحديث إذاعي أجراه موقع "الكرمل" الإلكتروني مع رئيس حزب التوحيد العربي وئام وهاب، يهم أمانة الإعلام في حزب التوحيد العربي توضيح الآتي:

أولاً: إن موقع "الكرمل" هو موقع درزي عربي، إتصل منذ فترة برئيس الحزب وئام وهاب الذي تحدث بكل صراحة عن المقاومة وعن عمد إيماننا بوجود كيان اسمه "إسرائيل".

ثانياً: التأكيد على دور رئيس اللقاء الديمقراطي وليد جنبلاط الوطني ووقوفه الى جانب المقاومة في مواجهة أي عدوان إسرائيلي على لبنان.

لذلك اقتضى التوضيح.

بيروت في  3/2/2015 أمانة الإعلام

http://www.sawtaljabal.com/ar/detailsnews.php?news_id=5382&type=hotnews

לראיון שערכנו עם ויאאם והאב

ויאאם והאב:"נתניהו משקר את בני עמו ע"מ להרוויח אהדה בבחירות"

השר לשעבר בממשלת לבנון ויאאם והאב לועג לוליד גונבלאט ומאשים את נתניהו בשקר לבני עמו בנוסף להתחזקות חיזבאללה בכפרים הדרוזים בסוריה וההכחשה שסמיר קונטאר נמצא בסוריה ולדרוזים בישראל תהיו ערבים.

השר לאיכות הסביבה בממשלת לבנון לשעבר ומייסד תנועת "אלתווחיד" בלבנון, ויאאם והאב, דרוזי שמייצג את הדרוזים שתומכים בחיזבאללה, מתראיין לפורטל הכרמל ולראשונה לכלי תקשורת ישראלי.

ויאאם מתייחס בדבריו למצב הקיים באזור ולמלחמה נגד ארגוני הטרור הסלפים ובעיקר על אדמת סוריה ומתייחס לחיסול של גיהאד מורנייה וחבריו מארגון חיזבאללה על אדמת סוריה, ויאאם מזדהה עם חיזבאללה, משבח את פועלו של ארגון חיזבאללה בשמירה על שוויון הכוחות ומתייחס לתגובת הנקם שביצעו לוחמי הארגון בתקיפה בהר דב.

ויאאם מתפלא על ישראל שרואה במספר אנשים של חיזבאללה סכנה ופועלת לחסלם ואינה רואה את הסכנה של אלפי לוחמי הארגונים הסלפים אלנסרה ודאעש, שמסכנים את העם בסוריה ובעיקר את הכפרים הדרוזים.

ויאאם אומר שישראל עוזרת לארגונים האלה, מטפלת בפצועים שלהם ותומכת בהם, שאלפי פצועים של אלנסרה קיבלו טיפול בבתי החולים בישראל, ושהכפרים הדרוזים בגבול שבהם כ 40 אלף בני אדם מאוימים ע"י לוחמי הארגונים האלה.

ויאאם לא מצליח להסתיר את דעתו על וליד גונבלאט שהוא לדעתו "אבוד" מין בדיחה מהלכת שאינו יודע לשייך את עצמו לשום מחנה, ושהוא כעת מנסה לשווק את עצמו כתומך בארגון חיזבאללה.

ויאאם מציין שארגון חיזבאללה בסוריה עוזר לצבא הסורי ותומך בדרוזים בכפרים שלהם, מאמן אותם ומחמש אותם ע"מ להגן על כפריהם מפני הארגונים הסלפים.

ויאאם דחה את הידיעה שסמיר קונטאר נמצא בסוריה ושהוא פוקד דרוזים לשורות ארגון חיזבאללה.

ויאאם והאב

ויאאם אומר שעל ישראל ללמוד שיש כללים חדשים למשחק באזור ושאינה יכולה לתקוף מתי שבא לה, כי חיזבאללה יעמוד מנגד על המשמר.

השר לשעבר פנה בדבריו לערבים שחיים בישראל ואמר "נתניהו משקר את בני עמו ע"מ להרוויח אהדה בבחירות, חיזבאללה נתן לו מכה מאוד קשה וכואבת".

"אנחנו מנסים להרחיק את דאעש ואלנסרה מהכפרים הדרוזים, הדרוזים הם חלק מהאסלאם ולא מסכימים שאחרים ילמדו אותנו איך להתנהג, לא נסכים לחתן בנות דרוזיות עם לוחמי הארגונים, לא נסכים לפגיעה בכפרים הדרוזים, חיזבאללה יעמוד לצדנו בכל מה שנדרש".

ויאאם והאב פונה לדרוזים ואומר שהוא יודע כי הערבים התנכרו לדרוזים בישראל ולמרות הכל צריך לשמור על השורשים והמורשת הערבית של הדרוזים.

 

לדברים של ויאאם והאב, בסרטון

 

 {YouTubeVideo id=U6pJ1KE-FfE}

תגובות

1. ג'בל אלדרוז לפני 9 שנים
ווהאב תמך בשיעים ובאסד,,תמורת הטבות,,,

מומלצים