ד"ר עמיר ביראני:"נקודת המפגש הראשונה של הסטודנטים הערבים"

המחקר בו עסק ד"ר אמיר ביראני מתייחס לסטודנטים המוסלמים בישראל והפלסטינים, מה שעומד לסטודנטים הישראלים לא עומד לפלסטינים, איך מטפלים באדם שחש לחץ ומוגדר בחברה כאדם שנכנס בו שד, האם מטפלים או שמפנים אותו לטיפול מסורתי ומסתירים?

03.02.2015 מאת: פורטל הכרמל והצפון
ד"ר עמיר ביראני:"נקודת המפגש הראשונה של הסטודנטים הערבים"

ד"ר עמיר מחזיק תואר ראשון ושני בתחום העבודה הסוציאלית, מסיים את תואר הדוקטורט בנושא בריאות הנפש באוניברסיטת בן גוריון שהנחקרים שלו סטודנטים מוסלמים מישראל ומהרשות הפלסטינית.

ד"ר עמיר חקר את נושא בריאות נפש אצל סטודנטים מוסלמים בהנחיית פרופ עליאן אלקרינאווי, את העמדות ואי קבלת סיוע במגזר המיעוטים, עמדות כלפי בעיות נפשיות והטיפול בהם בקבוצות המיעוטים.

ד"ר עמיר: "חקרתי עמדות ברמת הכנסה, השכלה והטמעה לתרבות מערבית ולכן התחלתי לחקור את הנושא של המוסלמים ולבדוק את ההשפעות הסוציו פוליטיות על מוסלמים בישראל ומוסלמים מהגדה".

ד"ר ביראני: " כל בנאדם במחזור חייו נקלע למצבים, אירועי חיים שהם נורמליים, אבל כאשר הלחץ הכרוני משפיע על האדם להתנהג באופן רגיל, הוא מפסיק לתפקד בחברה. במדור הקליני של אוניברסיטת חיפה נתנו סיוע לסטודנטים ומה שבלט שסטודנטים ערבים לא מבקשים טיפול וזה עניין אותי למה הלא יהודים לא הגיעו לבקש סיוע כזה, למה לא הגיעו לקבל טיפול וסיוע פסיכולוגי".

ד"ר עמיר: "מצאתי שינוי בעמדות, הסטודנטים מהגדה המערבית הביעו עמדה יותר חיובית לפנות לקבלת סיוע ויעוץ פסיכולוגי, ומה שמעניין שהם רצו טיפול שיכניס אותם לחברה, ואילו הסטודנטים הערבים הישראלים לא פונים לקבל סיוע, בגלל שהטיפול מוענק ע"י יהודים ובגלל שיש חוסר מודעות ליעילות הטיפול וחשש מסטיגמה חברתית".

ד,ר עמיר: "יש לציין שנקודת המפגש הראשונה של הסטודנטים הערבים עם הישראליות זה באוניברסיטה, כל אחד מגיע עם התפיסות שלו ולא מודע מה זה טיפול פסיכולוגי. השיטות של הלימוד שונות והמעבר הבין לימודי שונה והמבחנים גם, הכל מכלול של לחצים".

ד"ר עמיר מתייחס לסכיזופרניה ואיך מסתכלים עליה בכל חברה. טיפול בטקסים וטיפול בנביאים בחברה הערבית, לעומת טיפול בחברה המערבית שעושים הפרדה בין גוף לנפש.

עמיר ביראני

ד"ר עמיר מתייחס לנקודות שהעלה ארגון הבריאות העולמי שציין שהמחלות הכי שכיחות זו מחלת הדיכאון, הפרעות של דו קוטביות, סכיזופרניה, התמכרויות, חרדות.

ד"ר עמיר: "בקרב סטודנטים ערבים חלק לא מבוטל נושרים אחרי שנה ראשונה באוניברסיטה, אני חושב שיש הרבה קשר בין בריאות הנפש להצלחה בלימודים, גברים נכנסים יותר למצבי דיכאון ונשים יותר למצבי פאניקה".

לראיון המלא בסרטון 

 {YouTubeVideo id=X0R7qserdMI}

תגובות

15. מנאל וספואת ביראני לפני 9 שנים
מזל טוב
14. סלמאן ומונא והמשפחה לפני 9 שנים
מזל טוב
13. ואיל זידאן לפני 9 שנים
גאווה גדולה
12. חוסי ועביר ביראני לפני 9 שנים
קבלת תואר דוקטור
11. סאפי ואמירה ביראני לפני 9 שנים
מהמשפחה
10. שפיק חסון לפני 9 שנים
ד"ר עמיר ביראני
9. איימן שאמי לפני 9 שנים
אוהבים אותך
8. דלאוי לפני 9 שנים
גאווה דרוזית
7. אנואר לפני 9 שנים
המון מזל טוב
6. משפחת אבו שפיק אנואר ושמס חסון לפני 9 שנים
גאווה
5. צעירה חלבית לפני 9 שנים
מזל טוב ד"ר עמיר
4. חלבי מינא לפני 9 שנים
הרבה ברכות לד"ר עמיר ביראני
3. פאדי אלזיר לפני 9 שנים
עלה והצלח
2. חסוני לפני 9 שנים
כל הכבוד
1. סאאד חלבי לפני 9 שנים
פשוט גאווה

מומלצים