הפועל חיפה היא הזוכה בפרס הקהל ההוגן של מחצית העונה

ההכרזה תערך לפני משחק הבית של הפועל חיפה מול בית"ר ירושלים ביום שני הקרוב, לקבוצה יוענק פרס כספי על סך 6000 ₪ לרכישת מוצרי עידוד, מתנת התכנית, מתנת אגף מצילה במשרד לביטחון הפנים ובשיתוף מינהלת הליגה

03.02.2015 מאת: פורטל הכרמל והצפון

תכנית 'בועטים את הגזענות והאלימות' מיסודה של הקרן החדשה לישראל.

ביום שני הקרוב, ה- 9 בפברואר "תכנית בועטים את הגזענות והאלימות מהמגרשים" מיסודה של הקרן החדשה לישראל, תכריז על קהל האוהדים של הפועל חיפה כזוכה בפרס "הקהל ההוגן"

של המחצית הראשונה של עונת 2014-15. ההכרזה תערך לפני משחק הבית של הפועל חיפה מול בית"ר ירושלים ביום זה.
לקבוצה יוענק פרס כספי על סך 6000 ₪ לרכישת מוצרי עידוד, שהינו מתנת תכנית "בועטים את הגזענות והאלימות

מהמגרשים", מתנת אגף מצילה במשרד לביטחון הפנים ובשיתוף מנהלת הליגה. בסוף העונה יינתן פרס כספי לקהל ההוגן של העונה כולה.

חלוקת הפרס הינה מסורת של למעלה מעשור של התכנית. קביעת הקהל ההוגן ביותר מתבססת על נתונים מהיציעים של משקיפי התכנית ועל נתוני חברת באזילה למחקרים באינטרנט, שניטרה את התנהגות האוהדים בעמודי פייסבוק של הקבוצות ועמודי אוהדים רשמיים.

מנימוקי הזכייה בפרס: מדו"ח באזילה עולה כי ניתן לראות תגובות חיוביות ברשת לקמפיין נגד גזענות של מנהלת הליגה ולהשתתפות שחקן הקבוצה מהרן לאלה. עוד ניתן לראות פעילות חיובית בעמוד הפייסבוק "עיר הפועלים", ותגובות חיוביות שעאהד עזאם זכה להם ברשת. מדו"ח פעילות המשקיפים של חצי העונה עולה כי אוהדי הקבוצה מיעטו בקללות ונמנעו מאירועי גזענות או אלימות; עודדו את שחקני הקבוצה מכל המוצאים והעדות, לכל אורך העונה, וקיבלו בכבוד את הקבוצות היריבות.

תכנית בועטים את הגזענות והאלימות מהמגרשים, הנתמכת ע"י אופ"א ופועלת בשותפות ההתאחדות לכדורגל בישראל, מקיימת לצד פעילות הניטור, אירועי חינוך והסברה לקידום חברה משותפת וסובלנות.

העונה התכנית מלווה יחד עם ההתאחדות את נבחרות ישראל והפיקה סרטון בהשתתפות כדורגלניות וכדורגלנים מהעבר וההווה, תחת הכותרת "כולנו שווים- כולנו נבחרת אחת".

לדברי יואב כץ, הבעלים של הפועל התאמה חיפה: "אין זה מקרה שקהל אוהדי מועדון כדורגל הפועל התאמה חיפה זוכה זו הפעם השלישית בארבע שנים בתואר הקהל ההוגן של ליגת העל. מאז ומתמיד המועדון חרת על דגלו את נושא הסובלנות, הדו קיום והחינוך לרוח ספורטיבית. לשמחתנו הרבה מסר זה מחלחל אל קהל האוהדים הנפלא שלנו שמקבל באהבה ובאהדה את שחקני הקבוצה ללא כל הבדל. זכייה זו מהווה גאווה גדולה למועדון ולי באופן אישי כמי שעומד בראש המועדון".

קפטן הפועל חיפה טאדאס קיאנסקאס מסר כי: "בשנים הרבות שלי כשחקן מקצוען בינלאומי, הן במדי קבוצות בליגה הפולנית והן במדי נבחרת ליטא, לא נתקלתי בקהל הוגן, סבלני וחיובי כמו קהל האוהדים של הפועל חיפה".

לדברי יעקב גואז (גז), ראש אגף מצילה במשרד לביטחון הפנים: "כמו בשנים קודמות, גם הפעם נרתמנו למשימה החשובה של הרחקת האלימות ממגרשי הכדורגל. המצב הנוכחי במגרשים מחייב שיתוף פעולה נרחב כדי להפוך את ענף הספורט הפופולרי בישראל לבעל השפעה חיובית על החברה בישראל. אגף מצילה פועל לטיפוח מצוינות בקרב מועדונים הוגנים והענקת פרס הקהל ההוגן של הפועל חיפה הינו חלק משמעותי מפעילות ענפה זו".

לדברי ליאור ליברובסקי, רכז תכנית בועטים את הגזענות: "הפועל חיפה היא דוגמה מצוינת לשיתוף פעולה בין שחקנים יהודים לערבים, שנהנים מתמיכת הקהל. גם שתי המלאבסיות, מכבי והפועל פ"ת, בלטו לטובה עד כה העונה. מדובר בהוכחה לכך שיש לא מעט דברים חיוביים בכדורגל הישראלי".

תגובות

מומלצים