משרד הכלכלה באישור מועצת דליה החל בפיתוח אזור התעשייה נובלנד

אזור התעשייה שכלל לא שייך לדלית אל כרמל בבעלותם של חבורת אינטרסנטים שאין להם כל כוונה לעשות דבר טוב לעסקים הקטנים, זוכים באישור רפיק חלבי להשקעה של 4 מליון ש"ח, חשיפה

05.02.2015 מאת: פורטל הכרמל והצפון
משרד הכלכלה באישור מועצת דליה החל בפיתוח אזור התעשייה נובלנד

מה שלא הסכים לעשות כרמל מסכים רפיק שמאשר את ההשקעה באזור הנ"ל בדליה שבפועל משרד הכלכלה לא רואה מי הבעלים של אזור התעשייה, משרד הכלכלה ממלא אחרי החלטת ממשלה ומשקיע באזור שאמור לשרת את כל תושבי האזור ולא חברה פרטית שחכרה את האזור מיום 25-10-2006ועד היום לא פיתחה או השקיעה בו כלום.

כל מי שמבין וחשוף לניירות ולחוזים מבין טוב מה שקרה באזור הזה, ישנם חברי מועצה שנלחמים על תיק סונול כנען ואחרים שילחמו על האזור הזה שגובה מהציבור המקומי מליונים לטובת הקופה הפרטית של בעלי האזור בלבד ובתמורה הם לא משלמים כלום לקופה הציבורית.

אזור התעשייה דלית אלכרמל, במסגרת החלטת ממשלה תוכנית מיעוטים 1539תוקצב אזור תעשייה דלית אל כרמל בסכום של ארבעה מיליון שח.

התוכנית יצאה לפועל בשנת 2010 עם כניסת ראסם נטור לתפקיד במשרד הכלכלה ב2012 כממונה על אזורי התעשייה במגזר הערבי ויישום החלטות הממשלה.

ראסם הגיע במסגרת הפורום הכלכלי לתוכנית להנהלת המעוצה דאז בראשותו של כרמל נסר אלדין והסביר כי הכספים עדיין לא נוצלו בסעיף זה ושהוא מבקש מהנהלת המעוצה נייר עמדה לגבי השקעת הכספים באזור התעשייה.

הנהלת המעוצה לא שלחה למשרד הכלכלה שום נייר עמדה ולא בקישה להשקיע את הכסף באזור

עם כניסת המועצה החדשה בראשותו של רפיק חלבי, שוב חזר ראסם נטור והעלה בפני ראש המועצה את הסוגיה וכי על ההנהלה להחליט אם משקיעים את הכסף, כי מדובר בשנה האחרונה של התוכנית שמסתיימת בשנת 2014

המועצה בראשותו של רפיק החליטה להשקיע את הכסף בתשתיות אזור התעשייה בדאלית אל כרמל, משרד הכלכלה והממונה על אזורי התעשייה עוסקים ביישום החלטת הממשלה בהשקעת הכספים לפי המדיניות שקובעת הנהלת הרשות המקומית.

שימו לב מה שקרה בעניין אזור התעשיה משנת 2010 עם כניסתו של כרמל נסר אלדין לתפקיד ראש המועצה ובפרק זמן קצר ביקשה המועצה בראשותו מיגאל יוסף הממונה על פיתוח אזורי התעשייה במשרד התמ"ת  לזרז את החזרת שטח אזור התעשייה לדאלית אל כרמל, מאז לא קרה דבר בעניין.

יש לציין שהפיתוח שיושקע במקום חל בעיקר על האזור המוזנח של נובלנד במקום הקרוונים ובאזור מפעל הבטון ואזור השווקים של סעיד נסר אלדין ושותפיו.

המיוחד בכל הסיפור הזה שעם כניסת מועצת רפיק שדיבר שהוא רוצה להילחם בשחיתות, ומתגלה שכלל הוא לא מתכוון להיכנס לסוגיית אזור התעשייה, חברי האופוזיציה, פנו במכתב להנהלת המועצה לקיים דיון בעניין אזור התעשייה בדליה.

מה שכן, אם מעיינים בין השורות והמשפטים, מבינים שכרמל נסר אלדין שילם מחיר כבד וכולם זוכרים מי לא תמך יותר בכרמל נסר אלדין ורץ לחבק את רפיק חלבי בבחירות האחרונות.

בתאריך 29-7-2010 דיווחנו על התפתחות חדשה בעניין נובלנד

המינהל הודיע אתמול לחברת נובלנד על הפרת חוזה חכירה מיום 25-10-2006, ראש המועצה כרמל נסראלדין: "כפי שהבטחתי אזור התעשייה בדרכו חזרה לדלית אל כרמל".

האזור בדליהכרמל נסראלדין פנה ליגאל יוסף הממונה על פיתוח אזורי התעשייה במשרד התמ"ת וביקש ממנו לזרז את החזרת השטח לדליה ע"מ לפתח את האזור ולהכינו לתעשייה הזעירה בדליה שמפוזרת ברחבי הכפר. 

כרמל נסראלדין, ראש מועצת דלית אל כרמל, נפגש אתמול עם הממונים במינהל מקרקעי ישראל בירושלים לדון בנושא אזור התעשייה בישוב.

הפגישה במינהל באה בעקבות שורה של בקשות ודיונים בהם ביקשה המועצה המקומית להחזיר את אזור התעשייה מידי החברה הזוכה בחוזה "נובלנד" וזאת בעקבות אי הבנייה ואי הפיתוח של המתחם.

כרמל נסראלדין:"דלית אל כרמל זקוקה לאזור תעשייה שישרת את האוכלוסיה ויעניק לבעלי המלאכה ואנשי העסקים בישוב אפשרות לבנות ולהתפתח ובמקביל האזור יפתח בפני התושבים מקומות עבודה רבים".

כרמל: "לא יתכן שחברה שזכתה במכרז ממאנת לבנות ולפתח את האזור במשך שנים רבות ולכן פניתי פעמים רבות בדרישה לחשוף את החוזה עם החברה. אמש יצא מכתב רשמי מהמחלקה המשפטית של המינהל שקובע שהחברה הפרה את ההסכם".

מסמך המנהל 

בתאריך 23.12.2010 דיווחנו שהמועצה המקומית דלית אל כרמל מסרה כי פתחה בהליכי גבייה ועיקול נגד חברת נובלנד בבנקים ובמינהל מקרקעי ישראל.

במועצה מציינים שצעד זה בא לאחר אי ההיענות של חברת נובלנד לדרישות התשלום לדמי הארנונה והמיסים אותם חייבת למועצה.

המועצה המקומית דורשת מנובלנד לשלם סך 1.6 מיליון ₪ מיסי ארנונה עבור השימוש בקרקעות המיועדות לאזור התעשייה בישוב וזאת לאחר זכייתה במכרז של מינהל מקרקעי ישראל והצבת הקרוואנים בשטח.

כרמל נסראלדין, ראש מועצת דלית אל כרמל: "אנו נחושים ליישם את עיקרון השוויון בגבייה הן לגבי עסקים והן לגבי תושבים ועל נובלנד לשלם את מיסי הארנונה במיידי".

כרמל: "דלית אל כרמל זקוקה לאזור תעשייה שישרת את האוכלוסייה ויעניק לבעלי המלאכה ואנשי העסקים בישוב אפשרות לבנות ולהתפתח ובמקביל האזור יפתח בפני התושבים מקומות עבודה רבים. לא ייתכן שחברה שזכתה במכרז ממאנת לבנות ולפתח את האזור במשך שנים רבות ובזה היא מפרה את ההסכם עם מינהל מקרקעי ישראל ועליה להחזיר את הקרקע".

מתאריך 5.2.2014 בקשת חברי המועצה לקיים דיון בעניין אזור התעשייה בדליה

תמונה לדוגמהארבעת חברי מועצת דאלית אל כרמל מהאופוזיציה פנו במכתב לראש המועצה רפיק חלבי לקיים בדחיפות דיון בעניין אזור התעשיה שהוקצה ולא נוצל למטרות שלשמן נועד

ארבעת החתומים על המכתב מעלים את כל הטיעונים לגבי אזור התעשיה שהיה מזמן אמור להיות פעיל ופורח וממשיך להיות מפגע תברואתי ממדרגה ראשונה במרכז העסקים.

למכתב

 

מכתב

תגובות

20. תושב האזור לפני 9 שנים
שלום שלום
19. משפטן ותושב לפני 9 שנים
אצלנו הכל מותר
18. תושב לפני 9 שנים
עובדות
17. תושב לפני 9 שנים
أين أنت يا مرزوق
16. חלבייה צעירה לפני 9 שנים
אני לא מאמינה למה שקורה לנו
15. דלוואני לפני 9 שנים
במעשיו הוכיח רפיק שהוא נגוע
14. חוסיסי לפני 9 שנים
הצבעתי רפיק ומהר התאכזבתי
13. חסוני לפני 9 שנים
רפיק דו פרצופי
12. חלבי אסיל לפני 9 שנים
תתבייש רפיק
11. עובד מדינה לפני 9 שנים
די לשחיתות הציבורית וכל הכבוד לאתר על הכתבה
10. הגון ... לפני 9 שנים
הכי אמין...
9. איש חוק לפני 9 שנים
להתגיס יחיד על מנת למנוע צעדים כאלה
8. חלבי קוח לפני 9 שנים
כולם שיבינו
7. דרוזי לפני 9 שנים
דואגים לחברים
6. באסל לפני 9 שנים
כל הכבוד לרפיק
5. תושב לפני 9 שנים
רפיק בלוף אחד גדול תתביש
4. مواطن לפני 9 שנים
مغارة علي بابا
3. תושב לפני 9 שנים
מועצה בושה
2. זידאן ב לפני 9 שנים
בושה לדלית אל כרמל
1. תושב לפני 9 שנים
מי היא "קבוצת האינטרסנטים"

מומלצים