סמיר מחלץ 11 סטודנטים מרמת הגולן!

מבצע שהחל לפני 3 חודשים כאשר נציג המשפחות נזיה עמאשה פנה לכתבנו סמיר חלבי לסייע בהחזרת ילדיהם מסוריה שסיימו את לימודיהם בספטמבר, עקשנות ומעקב מול כל הגורמים הסורים הלבנונים הטורקים הישראלים וגם אירופאיים, הביאה את הסטודנטים הביתה, להשתלשלות הדברים.

09.02.2015 מאת: פורטל הכרמל והצפון
סמיר מחלץ 11 סטודנטים מרמת הגולן!

יש לציין שזו פעם ראשונה אחרי 1967 שאזרחים סוריים מרמת הגולן חוזרים לבתיהם דרך ירדן, הליך החזרת הסטודנטים מרמת הגולן, הצליח הודות לשיך הרוחני של העדה הדרוזית בסוריה אבו אוסמה יוסף גרבוע שפעל בכל המישורים מול סמיר והשלטון הסורי.

בנוסף לנחישות של נציג ההורים נזיה עמאשה שביקר רבות בדליה וגם התקיימו מפגשים בביתו, שמר על סודיות מוחלטת, למרות שהוצע להם ע"י הגורמים הישראלים שצעירים האלה יעברו מחדר לישראל, הכל נתקל בסירוב מהשלטון הסורי.

מאז השתלטות ארגון אלנסרה על מעבר קוניטרה, הקשר בין ישובי רמת הגולן לסוריה נותק לחלוטין, והנפגעים העיקריים הם סטודנטים מהרמה שסיימו את לימודיהם בספטמבר 2014 ונתקעו בסוריה בלי שום אפרות לחזור הביתה, והחקלאים שאת הסחורות שלהם לא יכולים להעביר לשטח הסורי.

יש לציין שכעת כאשר הכל מאחורינו, ניתן לגלות את המבצע המורכב והמסובך שהתנהל בתקופה האחרונה, בו סמיר חלבי איש פורטל הכרמל, היה מעורב מהתחלה עד הסוף והיה חשוף לפתררונות שהציעו הסורים, כמו ההצעה לתת לבחורים האלה לחזור לרמה דרך לבנון, באותו זמן שהתנהל הקרב בהר דב, יכול להיות שמישהו ניסה להבעיר את השטח.

מחכות לבנים

ההתעקשות של סמיר יחד עם השיך אבו אוסמה, היתה להוביל את הבחורים דרך שדה התעופה בדמשק לטורקיה או לירדן,ובזמן הזה הכל מתנהל מול השלטונות בישראל.

הערב, שני, 9/2/15 לקראת השעה 17.15 המטוס של הסטודנטים נחת בעמאן ובגשר חוסין ההורים ובני המשפחה, ממתינים לקבל את פני הבנים.

התרגשות רבה, שמחה מהולה בהרבה דמעות.

את כל התמונות והקולות מהמפגש בגשר חוסין, נביא בסרטון בהמשך.

{YouTubeVideo id=-tTMCKSEUx8}

תגובות

מומלצים