הלוואות חוץ בנקאיות לעסקים קטנים ובינוניים

עסקים קטנים ובינוניים, על אף היותם המנוע העיקרי של המשק ועל אף תרומתם העצומה לשגשוגה של הכלכלה הישראלית, משלמים את המחיר הגבוה ביותר במערכה על המשך קיומם. במילים אחרות, לעסקים קטנים לא קל לשרוד היום שלא לדבר על להתפתח ולשגשג.

10.02.2015 מאת: פורטל הכרמל והצפון
הלוואות חוץ בנקאיות לעסקים קטנים ובינוניים

המדינה מנסה לסייע אך מלאכתה עוד מרובה. עד אז העסקים צריכים בעצמם לחפש פתרונות שיסייעו להם בדרך אל המטרה. הלוואות חוץ בנקאיות לעסקים קטנים ובינונים הם אחד הפתרונות הללו שבשנים האחרונים מגלים יותר ויותר אנשים.

מהי הלוואה חוץ בנקאית?

הלוואה חוץ בנקאית היא הלוואה לכל דבר מלבד הבדל אחד קטן - היא ניתנת לאדם על ידי גוף שאינו בנק. בשנים האחרונות בישראל נכנסו לשוק ההלוואות עשרות גופים קטנים וגדולים המאפשרים לקבל הלוואה שאינה קשורה למסגרת הבנקאית הרגילה. בין הגופים הללו: חברות כרטיסי אשראי, חברות ביטוח, חברות השקעות וחברות פרטיות המתמחות אך ורק במתן הלוואות לכל דורש. ההלוואה אשר ניתנת שלא במסגרת הבנק מאפשרת לאדם להגדיל את מקורות האשראי שלו וכן מאפשרת ליהנות מתחרות בריאה בשוק שבסופו של דבר מוזילה את המחיר. בכל הקשור לעסקים קטנים ובינוניים, הלוואה כזו לעיתים יכולה להציל את העסק מקריסה, היא יכולה לתת לו את החמצן הנחוץ לו להמשך קיומו וזאת ללא קשר למצב חשבון העו"ש שלו בבנק.

למה כדאי לקחת הלוואה מחוץ לבנק?

את ההלוואה החוץ בנקאית יכול היום לקבל כל אדם וכל עסק. היא ניתנת לכל מטרה ובדרך כלל בתוך מספר שעות או ימים בודדים. למעשה, ההלוואה שניתנת לאדם מחוץ לבנק מאפשרת לו לא להכביד על האובליגו שלו (סך התחייבויות האשראי בבנק). ההלוואה שניתנת לאדם מחוץ לבנק מאפשרת לו לקבל את הכסף הנחוץ לו גם אם בבנק הוא מוגדר כאינו מורשה לקבל הלוואה. מה שכן, כדאי מאוד שהעסק יקבל את ההלוואה שלו מגוף מוכר וכדאי להימנע מלקיחת הלוואה ב"שוק אפור". כדאי לעשות סקר שוק מעמיק ולהתמקח על תנאי ההלוואה כי התחרות בהחלט משחקת לטובת הצרכן.

מהם היתרונות והחסרונות?

ללקיחת הלוואה חוץ בנקאית יש המון יתרונות, בזכותם היא הפכה היום לכה פופולארית ומבוקשת. עם זאת, לצד היתרונות ישנם גם חסרונות להם הלווים צריכים להיות מודעים:

• היתרונות – אין השפעה על מאזן החובות של הלוואה בבנק, אין סכנה שהלווה יהפוך ללקוח מוגבל, ההלוואות ניתנות בצורה מידית ולכל מטרה גם אם הבנק לא מאפשר ללקוח הלוואה, הן מגדילות את האשראי הפנוי של הלווה. 

• החסרונות – הלוואות אלו בדרך כלל יקרות יותר מאשר בנקאיות, אם כי בשנים האחרונות הריביות בבנק כמעט זהות לאלה של הגופים הפרטיים, קיימת סכנה ליפול לידיו של השוק האפור, קיימת סכנה לניהול בלתי תקין של מאזן העסק.

תגובות

מומלצים