לתת במה לסטודנטים למחקר להציג את מחקריהם

בפקולטה לרפואה של אוניברסיטת בר אילן בגליל התקיים יום המחקר השנתי הרביעי, שבו נטלו חלק כ-150 חוקרים מהפקולטה לרפואה בגליל ומהמרכזים הרפואיים: זיו, נהריה, פוריה ונצרת והוצגו מחקרים.

12.02.2015 מאת: פורטל הכרמל והצפון
לתת במה לסטודנטים למחקר להציג את מחקריהם

לדברי המארגנים, ד"ר איתי און וד"ר מיטל גל-תנעמי, מטרת יום המחקר השנתי היא לתת במה והזדמנות לסטודנטים למחקר הלומדים בפקולטה להציג את מחקריהם, ולהפגיש בין החוקרים השונים, כדי לעודד שיתופי פעולה מחקריים לקידום המדע והרפואה.

"החלפת רעיונות ודיון היא הדרך הטובה ביותר לקדם את המדע. חברי הפקולטה הם חוקרים הבאים מתחומים שונים. רבגוניות זו מאפשרת הצמחה של רעיונות חדשניים ומקוריים. רעיונות אלו יובילו בעתיד לפיתוח תרופות חדשות וטיפולים רפואיים פורצי דרך", הוסיפו ד"ר און וד"ר גל-תנעמי.

דיקן הפקולטה, פרופ' רן טור-כספא, בירך את הנוכחים: "הפקולטה חוגגת השנה ארבע שנים להיווסדה, תלמידי המחזור הראשון, התלת שנתי, הם כבר סטז'רים בבתי החולים. בפקולטה לומדים יותר מ-500 סטודנטים לרפואה ולתארים מתקדמים.
בשנה האחרונה המשיכה הפקולטה לגדול ולצמוח,  נקלטו חברי סגל חדשים, חוקרי הפקולטה זכו במספר רב של מענקי מחקר ואנו ממשיכים להצטייד בציוד מתקדם.

יום המחקר הרביעי השנה משקף את התקדמות המחקר בפקולטה ומוכיח שוב את האיכות הגבוהה של המחקר בפקולטה. הצגת העבודות ביום המחקר השנתי ממלאת אותנו בגאווה. מסורת הענקת הפרסים לעבודות מצטיינות ממחישה את החשיבות המוענקת בפקולטה למצוינות מדעית.
אנו נמשיך לעסוק במרץ בלימוד ובמחקר, במטרה לשמור על ההישגים הרבים אליהם הגענו עד כה ולשאוף קדימה".

פרופ' חיים ברייטברט, משנה לדיקן למחקר ולקליטת סגל אקדמי בפקולטה לרפואה בגליל,  נשא הרצאה מרתקת בנושא: "מנגנונים חיוניים להפריה בתהליך הבשלת תא זרע במערכת הנקבית". בהרצאתו פירט פרופ' ברייטברט את התהליכים המתרחשים בתא הזרע המאפשרים את הפריית הביצית ע"י תא זרע יחיד. פרופ' ברייטברט הוא חוקר בעל מוניטין בינלאומי בנושא ההפריה. תגליותיו של פרופ' ברייטברט חשובות גם להבנת עקרות בגברים ועשויות לשמש כלי לפיתוח טיפולים עתידיים בבעיה זו. 

סטודנטית

"הסטודנטים למחקר הם האוצר של הפקולטה. הם עושים את הניסויים במעבדות, ויום המחקר הוא יום חגם. הסטודנטים הציגו את עבודתם בפני חברי הפקולטה בהרצאות ובפוסטרים", סיכם ד"ר און. בסיום יום המחקר הוענקו פרסי הצטיינות לשבעה סטודנטים שמחקריהם ייחודיים, חדשניים ופורצי  דרך.

תגובות

מומלצים