מי רוצה שהזבל ימשיך להיערם בדליה?

כאשר כבוד השופט ד"ר זאייד פלאח, מנהל המחוז במשרד לאיכות הסביבה ופקחים, ביקרו בתחנת המעבר בדליה התכוונו למכולות ומקום ריק ולא למצב בו נמצא היום שמלא עד אפס מקום ובעיקר מהווה מפגע לכל הסביבה ובמיוחד לחרבת כרך ההיסטורית.

15.02.2015 מאת: פורטל הכרמל והצפון
מי רוצה שהזבל ימשיך להיערם בדליה?

איך יתכן שהמשרד לאיכות הסביבה לא מתריע ודורש מהמועצה המקומית דאלית אל כרמל לפנות את הגזם מהמקום, בו כלל אין אישור לאחסן אשפה, אלא לפנות את הגזם לתוך מכולות ומשם להעביר להטמנה או לתעשיה ואת זה לא מקיימת המועצה המקומית דאלית אל כרמל, לפחות שבוע אחרי עזיבתו של כבוד השופט פלאח שפסק מה שפסק בסופו של יום.

המועצה המקומית הבטיחה והתחייבה להפעיל את תחנת המעבר בצורה מבוקרת, לפנות את האשפה והגזם מהמקום ולא לתת למקום להפוך למחסן אשפה של כל מי שרוצה לפנות מביתו זבל. מה שקורה בפועל שתושבים מגיעים עם רכבים ומשליכים למקום שהפך להר בכלוב.

במקום הנ"ל הושקעו כספים רבים, את החלק הגדול שילם המשרד לאיכות הסביבה, אבל במהירה בגלל העדר פיקוח, המקום הפך למזבלה מאולתרת שגורמת נזק תדמיתי לישוב דאלית אל כרמל ולסביבה הקרובה ובעיקר לאלפי המבקרים שמגיעים לבקר בחרבת כרך ההיסטורית.

ככל הנראה הכספים המשולמים כדי לטפל במקום הולכים למשכורות ולדברים אחרים, ניהול כושל של מועצת דלית אל כרמל בנקודה הזו, גורם לאשפה רבה שנערמת בסביבה הטבעית לישוב, בדרך לעין הוד, סת שרה וליערות והואדיות בכל חלקי הישוב.

המקום הזה שמשמש נקודת איסוף אשפה יבשה וגיזום, עמוס עד אפס מקום, כאן מדובר בשטח ענק בגובה 2 מטר והכל מלא בצורה בה כבר לא ניתן לזרוק לתוך השטח, אז זורקים בסביבת הגדר בצמוד לעץ.

בושה למקום שלא יודע לטפל בדברים העיקריים למען סביבה נקייה, לטובת הבריאת של התושבים וכל מי שמזדמן למקום, בושה למשרד לאיכות הסביבה שלא מפקח על המצב הנ"ל ובושה לשופט בישראל שפוסק נגד הש"ג ולא נגד הבכירים שגורמים לבעיה עצמה.

התמונה צולמה בשבת 14-2-2014, ביקשנו את תגובת המועצה המקומית דאלית אל כרמל והמשרד לאיכות הסביבה במחוז חיפה.

המזבלה ע"ש רפיק

 

כתבה שפרסמנו בתאריך 7-8-2014 "כבוד השופט ד"ר זאיד פלאח בעוספיה ודליה הש"ג ישלם את המחיר"

 לקולות מהסיור, לא צנזרנו את הדברים.

 

{YouTubeVideo id=2v699Tv28bM}

 

וגיה ורפיק מסבירים לכבוד השופט ד"ר זאיד פלאח משמעות הדברים, התרשמות השופט טובה ויש הסכמה בינם לבין המשרד לאיכות הסביבה, השופט:"קיס ואכרם חסון ישוחררו מהתיק, חמוד קונטאר וגאלב חסון ישלמו את המחיר".

בתאריך 1-10-2009 פרסמנו לראשונה את התביעה שהוגשה לבית המשפט נגד עיריית הכרמל.

זה לא ביקור ראשון של כבוד השופט ד"ר זאיד פלאח שמגיע לעמוד מקרוב על העבודות שבוצעו ע"י המועצות המקומיות דאלית אל כרמל ועוספיה לאחר הפירוק.

מזה מספר חודשים העניין הלך והתקדם במיוחד בדאלית אל כרמל שהשכירה שטח ובנתה אתר שלדעת המשרד לאיכות הסביבה וכבוד השופט הוא ראוי ומצביע על התקדמות משמעותית בעניין.

ראש מועצת עוספיה וגיה כיוף מטיל אשמה על העברייניים האמתיים, רשות הטבע והגנים שלא מאפשרים למועצה לבנות בשטחה תחנת מעבר, דברי וגיה התקבלו בהתנגדות רבה מנציגי המשרד.

המשרד לאיכות הסביבה ומנהל המחוז שלמה כץ מבקש ממועצת עוספיה להעביר את השמירה קרוב לתחנת המעבר ולגדר את כל השטח.

בסיור עם כבוד השופט לקחו חלק התביעה, המשרד לאיכות הסביבה נציגי הרשות לטבע והגנים, מהנדסת הועדה לתכנון ובנייה אזדהאר חביש, המתכנן של מועצת עוספיה אלי הכט, היועץ המשפטי של דאלית אל כרמל אלי קולס, עו"ד מואנס עלו מבקר מועצת עוספיה, מהנדסת מועצת דאלית אל כרמל נסרין דקסה, מחזיק תיק איכות הסביבה בדליה עאמר חוסיסי שהיה מאוד מרוצה מהסיור, עבדאללה קרא, סמיר אבו פארס, עבדאללה סקר, פריד עלו, רמזי אבו חמד ועובדי המועצות.

בדבריו של כבוד השופט זאיד:"התביעה הוגשה נגד מועצת עוספיה, מועצת דאלית אל כרמל, אכרם חסון, חמוד קונטאר, כרמל תברואה וניקיון 2004 בע"מ, קייס חסון, גאלב חסון.

השופט ד"ר זאיד פאלח בדליה ועוספיה

הבקשה היתה ורפיק מוכן לסייע לעזור לחברו אכרם חסון לצאת מהתיק תמורת תשלום של הקנס ע"י המועצה המקומית.

וגיה כיוף שואל, למה הש"ג צריך לשלם את המחיר של הבכירים?, וגיה מעלה את שמו של חמוד קונטאר בפני השופט.

התביעה והמשרד לאיכות הסביבה מבקשים מהשופט כן להרשיע את כל הצדדים בתיק.

הצעתו של רפיק חלבי לגבות את הקנס הכספי מהמורשעים ויש להזכיר שהתיק הינו תיק פלילי לכל דבר, שהכספים ישולמו לטובת תחנות המעבר בדליה ועוספיה, כבוד השופט ד"ר פלאח אהב את ההצעה והעלה אותה בפני התביעה.

תגובות

5. אחד העם לפני 9 שנים
הבעיה מנהל המחוז
4. אזרח דליה צעירה לפני 9 שנים
מזבלה זו מילה קטנה
3. חלבי לפני 9 שנים
זבל מי שמלכלך
2. דלואנייה לפני 9 שנים
מצב עגום
1. גאבר לפני 9 שנים
פשוט בושה לכפר

מומלצים