תאומים במזל נדיר

השבוע נתקלו בחדר הלידה של המרכז הרפואי הלל יפה בתופעה נדירה, שעל פי ותיקי המחלקה, שחלקם עבדו בבתי חולים בארץ ובחו"ל, כמעט שלא מתרחשת, אם בכלל.

24.02.2015 מאת: פורטל הכרמל והצפון
תאומים במזל נדיר

צוות חדר לידה של המרכז הרפואי הלל יפה לא ראה דבר כזה מימיו: יולדת שילדה זו הפעם השלישית תאומים, לא זהים, תוך פחות מארבע שנים

יולדת, בת 26, הגיעה ללידה שלישית בארבע השנים האחרונות, כאשר כל הלידות עד כה היו לידות תאומים לא זהים, בהריון ספונטאני, גם הלידה הנוכחית.

"ללא ספק, מדובר בעניין נדיר ביותר", מציין ד"ר חיים דוד, מנהל חדר לידה של "הלל יפה". "גם כשחיפשתי בספרות המקצועית, לא מצאתי תיעוד על סטטיסטיקה של לידת תאומים לא זהים, ברצף, אצל אותה אישה ובהריון רגיל, ללא טיפולים. מדובר בסטטיסטיקה של 1 ל-5 מיליון לידות. רק לשם השוואה, לידה של שני זוגות תאומים, זה אחר זה, בהיריון רגיל, היא בסיכוי של 1 ל-500 אלף. ללא ספק, מדובר בנתון מדהים", הוא מסכם.

ומה אומרת האם, עפאת עמאש, מהיישוב ג'סר א-זרקא על השילוש המפתיע? היא מספרת שאמו של בעלה היא תאומה, אבל לא מכירה מקרים נוספים במשפחה. בכל מקרה, מבחינתה, ומבחינת בעלה, סעיד, יש מקום לכולם בבית והשמחה רבה. יחד עם תאומות בנות שלוש, תאומות בנות ארבע, וזוג התאומים הטריים – בן ובת, ללא ספק, הבית מתמלא ברעש חיובי.

 

משפחת עמאש

מימין: אחות אחראית מחלקת יולדות אורנה גרינברג וד"ר חיים דוד מחזיקים את התאומים הטריים. יושבת האם עפאת עמאש, עומד משמאל האב, סעיד. עומדות בתמונה ארבע התאומות – בנות שלוש וארבע. צילום: יצחק ברבי.

תגובות

מומלצים