לטייל בצפת אטרקציות לזוגות ומשפחות בעיר העתיקה

בנייני אבן ישנים, חלונות ודלתות עם קשתות, תקרות מקומרות, זוהי העיר העתיקה צפת, עיר ציורית ומיוחדת בסגנון הרובע היהודי כפי שהיה קיים בימי הביניים.

25.02.2015 מאת: פורטל הכרמל והצפון
לטייל בצפת אטרקציות לזוגות ומשפחות בעיר העתיקה

העיר צפת עצמה נהרסה על ידי שתי רעידות אדמה, האחת התרחשה בשנת 1759 והשנייה ב-1837. הבניינים שאנחנו רואים היום נבנו מחדש על גבי החורבות.

צפת של ימינו מלאה בקונפליקטים ובניגודים, מצד אחד שיכונים ישראליים אופייניים ומצד שני סמטאות עתיקות; מצד אחד עיר גשמית שוקקת חיים ומצד שני עיר רוחשת בפעילות רוחנית. בצפת תוכלו למצוא לצד אכסניית נוער וצימרים, גם מלונות בוטיק שמציעים אווירה מיוחדת, כמו מלון ספא בצפון - וילה גלילי שממוקם על פסגת הר כנען ומשרה אווירה רומנטית מיוחדת במינה. המלון מציע מגוון טיפולי ספא לזוגות, מסעדת שף, חדרים מפנקים ועוד.

אטרקציות בצפת שכדאי לראות

צפת, שבה בתי כנסת ובתי קברות עתיקים, מתאימה לא רק לאלה שמחפשים אווירה מיוחדת, אלא גם לקהל דתי ושומר מסורת. הנה כמה אטרקציות שממתינות לכם בצפת:

בית הכנסת האר"י – בית הכנסת על שמו של אבי תורת הנסתר, ר' יצחק אשכנזי לוריא. אל בית הכנסת מגיעים בירידה במדרגות מרחבת כיכר המגנים. בית כנסת זה היה מחוץ לעיר במאה ה-16, והאר"י היה מקבל בו את השבת. גם בית כנסת זה נהרס ברעידת האדמה, ונבנה שוב ב-1985. בבית הכנסת נמצא ארון קודש ייחודי בחיטובים האומנותיים שלו.

בית הקברות העתיק – בית קברות שבו קבורים, בין השאר, האר"י, ר' יוסף קארו, ר' יוסף בירב, ר' משה קורדובירו (הרמ"ק) ועוד. באתר זה גם חלקה של עולי הגרדום שנתלו על ידי הבריטים בעכו בשנת 1947.

צפתקריית האומנים – קריית האומנים נמצאת באזור הכפר הערבי שנטש את צפת במלחמת העצמאות. הבתים המקוריים נשמרו והתיישבו בהם אומנים שמציגים את יצירותיהם, כולל המוזיאון של יצחק פרנל שממוקם במבנה מדהים עם חצר פנימית.

המוזיאון לאומנות הדפוס – למעלה, ברחוב המדרגות, מוזיאון שמציג מכונות דפוס עתיקות, ספרים עתיקים ותדפיסים שונים. בית הדפוס הראשון באזורנו, הוא הדפוס של אליעזר ואברהם אשכנזי, שנוסד בצפת ב-1576.

גבעת המצודה – מצודה צלבנית עתיקה ניצבת לה בראש גבעה בצפת והיא מוקפת חפיר וחומות. במרכז המצודה מגדלים ששיפצו הממלוכים. קיימת השערה שהמצודה הוקמה בשנת 66 לספירה, בימי המרד ברומאים. על פסגת הגבעה יש גן ציבורי שמשמש כאנדרטה ל-42 יהודים שנפלו במלחמת העצמאות בקרבות צפת.

מוזיאון הבובות – תצוגה של בובות חרסינה בתלבושות היסטוריות מוצגת במוזיאון בכיכר שדה. האומנית מילה רוזנפלד הקדישה מוזיאון זה לבתה שנרצחה בפיגוע שארע בשנת 1994.

מוזיאון בית המאירי – זהו מוזיאון לתולדות היישוב היהודי שמציג מגוון דמויות, ספרים, כלי מלאכה, כלי בית ותמונות שמספרים את ההיסטוריה של צפת.

מוזיאון התנ"ך – בסמוך לגבעת המצודה, ממוקם מוזיאון התנ"ך. המוזיאון נוסד על ידי האמן פיליפ רטנר בשנת 1984 והוא מציג תמונות של סיפורי התנ"ך פרי עבודתו.

תגובות

מומלצים