בכפרים רוצים בנייה לגובה

בכנס בנושא פתרונות דיור ביישובים הלא יהודיים, שהתקיים בנצרת בהשתתפות ראשי רשויות מהמגזר הלא יהודי, גבר חמוד יו"ר פורום ראשי הרשויות הדרוזיות והצ'רקסיות רוצה לשמר את אופי הבנייה הכפרי בישובים הדרוזים ולא מעוניין בבניה לגובה.

26.02.2015 מאת: פורטל הכרמל והצפון
בכפרים רוצים בנייה לגובה

הסקר בוצע על ידי סטודנטים מארגון שגרירי רוטשילד מיסודה של קרן קיסריה, יחד עם החברה למשק וכלכלה של השלטון המקומי בראשות היו"ר שאול מזרחי.

הנתונים של הסקר הוצגו בכנס בנושא "בנייה רוויה כפתרון למצוקת הדיור בישובים הלא יהודיים" שהתקיים בנצרת בהשתתפות ראשי רשויות מהמגזר הלא יהודי.

עורכי הסקר מצביעים כי המחסור החמור בקרקעות ובפתרונות דיור, יחייב רבים מבני החברה הלא יהודית לעבור לגור בבתי דירות, ושבקרב הצעירים אין מנוס אלא לשנות אורח חיים מסורתי, לעזוב את הערים והכפרים הצפופים ולבחור להתגורר בבתי דירות משותפים, בשכונות חדשות.

גבר חמוד יו"ר פורום ראשי הרשויות הדרוזיות והצ'רקסיות אמר שנתוני המחקר לא כל כך נכונים לגבי המגזר הדרוזי ושהוא מעדיף לשמור על אופי הבנייה הכפרי בישובים הדרוזים ולא מעוניין בבניה לגובה בסמוך לבתים בכפרים הדרוזים.

מנתוני הסקר עולה כי כ-78% מבני הציבור הערבי מביעים רצון לעבור לגור במגדלי מגורים חדשים שייבנו בכפריהם, ו-53% כבר מוכנים לפרק את "החמולות" המסורתיות ואינם רוצים להתגורר בבית הוריהם.

על פי הממצאים, בחברה הערבית כמעט שלא ניתן למצוא בתים או מגרשים המוצעים למכירה, מאחר של-30% מהתושבים יש אדמות לבנייה, אך לרוב הן אינן מוצעות למכירה ונשמרות לשימוש עתידי של בני המשפחה. הציבור הערבי מעדיף להמשיך את אורח החיים המסורתי, אך מודע לכך שאפשרות זו הולכת ונעלמת ועל כן המעבר לבנייה לגובה הוא כורח המציאות. 

מצב זה יוצר מציאות שמחד תורמת למצוקת הדיור ביישובי החברה הערבית, ומאידך מעודדת חיפוש אחר פתרונות דיור אלטרנטיביים, מדובר בפתרונות כגון בנייה עצמית רוויה בתוך שכונות שתשתיותיהן לא תוכננו מראש למספר תושבים גדול, מגורים בשכירות והגירה מיישוב האם ליישובים יהודיים או יישובים מעורבים סמוכים, מתוך רצון להשיג דיור המקנה איכות חיים ותשתיות ציבוריות מפותחות יותר.

הסקר מצביע על כך שמרבית התושבים שנשאלו לגבי האפשרות לעבור למגדלים, ענו שהם חוששים מפגיעה בפרטיות ומפגיעה בשלום המשפחה.

כ-57% ממשתתפי הסקר אמרו שהם לא מייחסים חשיבות למגורים בשכונה שבה גדלו, ל-20% היה כן חשוב לגור בתוך החמולה סמוך ליתר בני המשפחה. כ-60% אמרו כי הם חושבים שתשתיות המגורים, רמת השירותים והתשתיות העירוניות בשכונות חדשות טובות יותר מאשר בשכונה בה נולדו וגדלו.  

תגובות

10. אמיר לפני 9 שנים
אם יציעו לנו לגור בדירות בבניין לא נתנגד
9. דרוזי לפני 9 שנים
הלוואי שיתחילו להריץ בניית ישובים חדשים
8. תושב לפני 9 שנים
מגיב 6 יש לך בעיה בהבנת הנקרא
7. צעירה דרוזית לפני 9 שנים
לבנות לגובה
6. תושב לפני 9 שנים
לידידי אמין
5. כרמליסטי קטן לפני 9 שנים
לראות רחוק ובעיקר לתכנן
4. אמין זאהר לפני 9 שנים
פתרון זמני
3. מהנדס לפני 9 שנים
הגבר הזה לא מבין כלום בחיים
2. אזרח לפני 9 שנים
נתון חשוב ביותר
1. שכיב אבו רוכן ,עו"ד לפני 9 שנים
בנייה לגובה

מומלצים