סמאח:"רפיק לא מספק פתרונות לשכונה"

עם בחירתו של רפיק דאז שהיה ניתן לדבר איתו בגובה העיניים ורפיק הבטיח לעשות, מהר מאוד התגלה שכל מה שאמר רפיק זה היה בגדר דיבורים בלבד, סמאח וכאמל אבו חמד יצאו למלחמה פרטית למען השכונה. תזכורת לדברי רפיק. 

26.02.2015 מאת: פורטל הכרמל והצפון
סמאח:"רפיק לא מספק פתרונות לשכונה"

הכאב של סמאח אבו חמד זה שהיא מרגישה הפקר ומקבלת תשובות לא מספקות מהנבחר שבשבילו היא עבדה שייבחר, הייתה עוזבת הכל וקמה לכתוב, לדבר ולהיפגש ולשכנע אנשים שיצביעו עבורו, רק שהוא יבחר.

עם בחירתו של רפיק לראשות המועצה, הדברים נראו אחרת לסאמח, שככל הנראה לא הבינה שמדובר בפוליטיקאי שבא בעיקר לדבר ולא לעשות, במיוחד שמדובר בכפר שב18 השנים האחרונות הלך והתדרדר אחורה, בגלל בחירתם של מנהיגים לא ראויים להנהיג.

שכונת ח'לת נסאר סובלת מבעיות תשתיות, יש לציין שהשכונה ממוקמת בגבעה היפה ביותר בהר הכרמל, למרות סבלה ממחסור בתשתיות ופיתוח, כיף לגור בה.

הבעיה העיקרית היא התנערות ראש המועצה, שבמקום לתת פתרונות לשכונה הוא שולח לגבות כספים מהתושבים בניגוד לחוק, למטרת עיבוד כביש גישה לשכונה, הדבר הנ"ל בלתי מקובל ומבוצע בהליך לא תקין שעלול לסבך את התושבים בפלילי.

לדברים של סמאח וכאמל בסרטון

למטה כתבה וסרטון שפרסמנו במתאריך 30-12-2013 תחת הכותרת "מצוקת תושבי ח'לת נסאר והאקמול של רפיק".

 

 {YouTubeVideo id=7bEJrmj1xYY}

 

להתגורר בגבעה היפה ביותר ללא תשתיות ופיתוח למרות שבתי השכונה נמצאים בתוך תוכנית המתאר, אמבולנס לא מפנה מהשכונה, הסעת הילדים לא נכנסת, תשתית המים לקוייה, ראש המועצה:"לבי עם התושבים". סרטון 

תלונתו של תושב שכונת ח'לת נסאר, חולה סופני למבקרת המועצה עו"ד סועאד חסון, במכתבו מכתב את מערכת פורטל הכרמל ומסביר למבקרת את מצוקתם המתמשכת בכל הקשור לתשתיות והקשיים בהם נתקלים, על הסעת הילד הנכה, כניסת אמבולנס לשכונה שאינה מתאפשרת והעדר תאורה, תשתית כביש קשה ביותר.

סמאח וכאמל

כשיצאנו לשכונה לבדוק את התלונה, הבנו עד כמה מצבם קשה בנוסף לאותו תושב, בשכונה תושבים אחרים שהצטרפו לתלונה המושמעת על המצב בו חיים ובמיוחד בימים גשומים.

מבדיקה שערכנו שכונת ח'לת נסאר דרומית לדליה היא שכונה שנמצאת בשטח תוכנית המתאר של ע.ד 300 דאלית אל כרמל, משום מה אף ראש מועצה לא התעניין בשכונה ולא השקיע אפילו חצי ₪.

תשתית המים כולה מצנרת פלסטיק מזוהמת ולא תקנית לשתיית בני אדם.

תמונה לדוגמה

ביקשנו את תגובת ראש המועצה רפיק חלבי שאמר לנו: "השכונה הזו כמו שכונות נוספות בדאלית אל כרמל אלוהים שכח אותם מזמן, הם לא קיימים בתודעה וחוץ מאשר למתוח קווי מים שחלקם לא תקניים, הם לא קיבלו שום שירותים, אין כביש, אין ביוב, אין תאורה". 

"שכונות כאלה הם סמל למציאות העגומה, אנחנו מתחילים מיד לתכנן ולתת שירותים".

"אני יכול לתת רק אקמול לחולה קשה, לשפר תשתית המים לשים אספלט, קצת תאורה, וזה לא מספיק, צריך לתכנן בצורה מודרנית, להתחיל להשקיע לעשות תכניות מפורטות".

"אני פונה לתושבי ח'לת נסאר ולכל השכונות הנידחות האלה, לבי אתכם ואני מודע למצוקות שלכם, אני מזדהה עם הסבל שלכם,  זה יקח לנו זמן עד שנתיים לסדר, לשכונות שהבטיחו בהם חשמל אני אומר לא יהיה חשמל לפחות עד שנה וחצי".

לסרטון שהכנו מהשכונה

 

 {YouTubeVideo id=tQIjCUsbhew}

תגובות

17. מדליה לפני 9 שנים
שכן
16. והבאני לפני 9 שנים
האם החלום יתגשם
15. תושב לפני 9 שנים
תגידו תודה
14. האני לפני 9 שנים
בהלם
13. סמי לפני 9 שנים
בושה
12. مش مهم לפני 9 שנים
تعليق
11. שאדי לפני 9 שנים
חשוב
10. רוני לפני 9 שנים
מר רפיק
9. משפחת נסר אלדין לפני 9 שנים
העתיד חשוך
8. מהשכונה לפני 9 שנים
רפיק...
7. עזמי לפני 9 שנים
אישה אמיצה כל הכבוד
6. סמי לפני 9 שנים
ראש מועצה כושל
5. אזרח לפני 9 שנים
לסמאח ובעלה שלום
4. חרד לפני 9 שנים
במילים יפות לא פותרים בעיות
3. חלבי קוח לפני 9 שנים
רפיק מבלף את עצמו
2. מוניר לפני 9 שנים
תגובה
1. אזרח לפני 9 שנים
רפיק צודק אבל

מומלצים