רואים לריאות

01.03.2015 מאת: פורטל הכרמל והצפון
רואים לריאות

כך, עדכנו ד"ר רונן גלילי מנהל יחידת הריאות וד"ר דני לוי פבר רופא בכיר ביחידת הריאות בביה"ח כרמל.

ד"ר גלילי וד"ר פבר מכרמל התארחו השבוע באולפן רדיו חיפה וענו בשידור חי לעשרות מאזינים מכל רחבי הצפון על מה קורה וחדש בתחום ניתוחי החזה והריאות.

יחידת הריאות בביה"ח כרמל הינה חלק אינטגרלי ממחלקת ניתוחי לב וחזה בניהולו של ד"ר ארז שרוני והיא מתמקדת בכל הקשור לניתוחי בית החזה, מחלות ריאה ורקמת הריאה, מחלות קרומי הריאה, מחלות הושט, טראומות וחבלות כאשר צוות המחלקה מביה"ח כרמל משתתף גם בניתוחי השתלת ריאות המבוצעים במרכז הארץ.

ד"ר גלילי מציין כי מדינת ישראל הינה אחת המדינות המובילות בתחום השתלת הריאות בעולם גם במספר וכמות ניתוחי ההשתלה וגם באיכות ההשתלות כמובן.

אם אתם סובלים משיעול ממושך, שיעול דמי , דלקת ריאות שחוזרת על עצמה ובמיוחד עם אתם משלבים בזה גם עישון סיגריות כדאי מאוד שתיגשו להיבדק אצל רופא הריאות.

דרכי האבחון היום חדשות ומתקדמות ואצלנו בביה"ח כרמל ישנו מבחר בדיקות  כמו CT  ברונכוסקופיה לקיחת ביופסיות סימון מחטי ועוד. סרטן הריאות הינו סרטן קטלני וקשה מעדכן ד"ר גלילי, כדאי להיפטר מהסיגריות בשלב ראשון ולגשת לבדיקות ומעקב בהקדם במקרים של חשד.

תחום חדש ומתפתח בכרמל הוא תחום ניתוחי הושט שנערך ע"י ד"ר פבר מיחידת  ניתוחי החזה וצוות המחלקה הכירורגית ב' בניהולו של ד"ר דוד חזן.

רופאי כרמל

" בכל מדינת ישראל נערכים רק עשרות בודדות של ניתוחי ושט בכל שנה,  מציין ד"ר פבר, ואנחנו גאים בכרמל להצטרף לקבוצת בתי החולים המיוחדים המסוגלים לבצע ניתוחים כאלו מורכבים.

ניתוחי הושט מורכבים במיוחד עקב המיקום המיוחד של הוושט ןמעבר אוכל וחיידקים דרכו, מה שמצריך מיומנות ומקצוענות של הצוות המנתח.

בצילום – ד"ר גלילי וד"ר פבר מכרמל בשידור ברדיו חיפה – צילום אלי דדון

תגובות

מומלצים