היהודים באים לירכא והערבים לא !

שיח פוליטי עסקי, מה התחושות של זרמים שונים בכפר, בין המיתרים של האייל לפוליטיקה של זיאד והתמיכה ב ابن البلد ומדוע שיח' פייסל לא מדבר על פוליטיקה?, סרטון

01.03.2015 מאת: פורטל הכרמל והצפון
היהודים באים לירכא והערבים לא !

הנושא שכרגע מסעיר את האימפריה העסקית בירכא, שבסוף 2014 ותחילת 2015 יותר יהודים באים וערבים לא, ירכא שהתפתחה כלכלית בעשורים האחרונים, נגרם לה עוול או היא גרמה את העוול לעצמה ?.

שלא תתבלבלו מהמראה בכניסה, מספר ילדים שמחלקים עלוני פרסום שגורמים לפקק תנועה, כאשר נכנסים מגלים את החלל והאי שקט בעסקים, שרק לפני שנה המצב היה אחרת.

שאלות רבות נשאלו, מדוע המצב הגיע לאן שהגיע ומדוע החרם הערבי על האזור המיוחד הזה ובמיוחד ירכא?.

יש שיגידו בגלוי שכן יש פגיעה, שיתכן שהגורם שלה המאורעות באבו סנאן ויש שיגדו שזה מצב כלכלי בכל הארץ ויש שממשיכים להדיר את ירכא בגלל מבצע צוק איתן, הכל בגדר של אמירות ותפיסות .

חלק מבעלי העסקים הגדולים ניסה להתחמק מראיון והתייחסות לנושא וחלקם ניסו להסביר את המצב המיוחד בו הם נמצאים בחודשים האחרונים.

מה שמייחד את ירכא שרוב בעלי העסקים הם בני הכפר. מצאנו שישנם גם בעלי עסקים בירכא שמגיעים מסכנין ומקומות נוספים, למרות מספרם הקטן, אבל הם נמצאים וכששואלים אותם על מקום מגורם, אומרים שהם מירכא!.

ירכא

בנוסף למסחר שמתקיים ברחובות ירכא, פגשנו מספר אנשים שמקורם מהשטחים, מחברון ורמאללה, שמסתובבים בין התיירים למכור להם פריטים שמוכרים.

האייל מועדי בנו של חבר הכנסת לשעבר שיח' ג'בר מועדי ז"ל הוא בעצמו בעל עסק שמזהה את הפגיעה ומתייחס לפוליטיקה בצורה גלויה, גם לגבי המתמודד הדרוזי ברשימה הערבית ,שכנו בירכא.

גם בעלי עסקים גדולים מירכא שהתייחסו למצב, מדברים על הקו הפוליטי שבניגוד לרצונם, אבל בשביל ابن البلد (בן הישוב) ניתן להבליג, למרות אי הסכמתם.

זיאד מולא מאמין שהעסקים בירכא נפגעו, בין היתר בגלל תמיכת האזור במפלגות הערביות.

 

לדברים בסרטון

 

{YouTubeVideo id=Wleg38IFrYc}

תגובות

4. חן לפני 9 שנים
היהודים באים, כי הם מעדיפים לפרנס את בני בריתם !
3. בעל עסק לפני 9 שנים
לחזור לשיגרה נכונה
2. זיאד, דליה לפני 9 שנים
מי צריך את הערבים ?
1. דרוזי לפני 9 שנים
כל אדם הגיוני רואה את זה

מומלצים