איך לעצב גינה יפה ולחסוך בעלויות

כדי לעצב גינה יפה, לא צריך להשקיע המון כסף. אבל הבעיה היא שקל מאוד להיסחף. אם אתם לא נוהגים לפעול לפי תקציב מוגדר בכול אספקט אחר של החיים, יהיה לכם, מן הסתם, קשה לשנות הרגל זה גם במה שקשור לטיפוח הגינה.

01.03.2015 מאת: פורטל הכרמל והצפון
איך לעצב גינה יפה ולחסוך בעלויות

אבל, כדי למנוע מכם הפתעות לא נעימות באמצע עיצוב הגינה שלכם, הבה ונבדוק כיצד תוכלו לתמחר את הוצאות הגינה ולאיזו הוצאה סבירה תוכלו לצפות, פחות או יותר.

מים

אם אתם צריכים להסתמך על צינור המים כשלא יורד גשם, כדאי לקנות את צינור המים האיכותי ביותר, כדי לחסוך לעצמכם מפח נפש כשהצינור ייקרע. לצינור כדאי גם להוסיף זרבובית עם אפשרות לערפול שתאפשר להשקות את הצמחים הצעירים מבלי להכות בהם.

אבל, תמיד עדיפה השקיה בטפטוף באמצעות מערכות השקיה לגינה, שהיא אידיאלית לגינה. מערכת זו הרבה יותר נוחה וגם קלה להרכבה ולשימוש.

אולי אתם חושבים שאין צורך בטפטוף בגינה קטנה, אבל השקיה בטפטוף הרבה יותר זולה מאשר השקיה בצינור. אתם לא רק משתמשים בפחות מים, אלא גם מבזבזים הרבה פחות מים.

הכנת אתר הגינה

הכנת אתר הגינה כרוכה בדרך כלל ב:

- ניקוי הגינה מעפר ואבנים – לא תמיד אפשר להכין את מצע הגינה רק עם מגרפה ועבודה פיזית קשה, אלא אם כן מדובר בגינה מאוד קטנה. לפעמים, צריך להזמין גנן שיעשה את העבודה באמצעות כלי עבודה כבד יותר.

- בדיקת הקרקע – אדמה טובה היא חיונית לגידול גינה יפה ובריאה. צריך להזין את האדמה, שמצידה תזין את הצמחים שלכם. לא תוכלו להזין את הקרקע כראוי עד שתדעו מהו הרכב הקרקע. תוכלו לבקש בדיקת pH בסיסית במרכזי גינון רבים. התשלום נע בין חינם לבין כמה שקלים. לבדיקה מעמיקה יותר, בקשו ניתוח מדויק של אחוז החומרים המזינים והמינרלים החיוניים.

- טיוב האדמה – ייתכן שהאדמה שלכם בסדר גמור כפי שהיא. אבל, בדרך כלל צריך להוסיף לקרקע כמות רצינית של חומר אורגני. אל תקמצו. אדמה טובה היא מה שעושה גן יפה ומוצלח. כל השלבים שלאחר טיוב הגינה יהיו קלים ומוצלחים יותר לאחר שלב ראשוני זה.

- צמחים באדניות – כדי לשלב בגינה אדניות צריך קודם כול לרכוש אותן. כיוון שהאדניות יכולות להיות יקרות, חשוב למצוא את אלה שהן עמידות ועשויות היטב. האדניות החדשות קלות המשקל הן מאוד אטרקטיביות ויכולות להתמודד עם מזג אוויר קיצוני, טוב יותר מאדניות העץ הישנות.

עיצוב גינהאמנם, אדניות לא מצריכות לחפור בגינה, אבל תצטרכו למלא אותן באדמה. צמחים באדניות יגדלו טוב יותר בתערובת שתילה מאשר באדמת גן רגילה. עדיף לבחור בתערובת קלת משקל שמאפשרת לגשם ולאוויר לעבור מבעד לאדמה. אדמת גן, לעומת תערובת, תקשה על שורשי הצמח לקבל את החומרים המזינים הדרושים לו. מאחר שהמים ינוקזו מהאדניות שלכם ויחד איתם ייסחפו גם החומרים המזינים, מומלץ להשתמש בדשן כדי להזין את האדמה באדנית.

כלים
גינה קטנה לא דורשת המון ציוד וכלי עבודה, עם זאת יש כמה כלים בסיסיים שאי אפשר בלעדיהם כמו: את חפירה, מזמרה וצינור טוב. ייתכן וייקח לכם קצת זמן לצבור את כול כלי הגינה הנדרשים, אבל הם יעזרו לכם מאוד בעבודת הגינה.

תגובות

מומלצים