בונים גשר באמצעות הכדורגל

בית הספר 'קשת' לילדים מיוחדים, בניהול גאל פייגנבאום ופיקוח עדנה יחיאלי, קיבל יוזמה והחלטה  ואירח לפעילות של משחק כדורגל משותף את החברים  מבית הספר השכן אל-ביירוני בנצרת, בניהול תהאני מרעי-שחאדה ופיקוח באסם מתא.

01.03.2015 מאת: פורטל הכרמל והצפון
בונים גשר באמצעות הכדורגל

דובר המחוז , דויד גורלי מציין כי 'קשת' ו'אל-ביירוני 'הם שני בתי ספר דומים מישובים שכנים.

קשרי שיתוף הפעולה בין שני בתי הספר החלו כבר בשנת הלימודים הקודמת תשע"ד, ונרקמו אז , בעיקר , סביב נושא המוזיקה. הפרויקט נקרא "מוזיקה כגשר לקשר", ובעקבותיו נולד ההרכב המוזיקאלי המשותף.
לאחרונה הורחב הקשר גם למגרש הספורט, למשחק הכדורגל.

בניצוחם של שני המורים לספורט: ירקונה שייך מבית ספר 'קשת' ובילאל מורא מבית ספר 'אל-ביירוני', נפגשו זה מקרוב  תלמידי שני בתי הספר למשחק כדורגל מסקרן במגרש הספורט המחודש והמושקע של בית ספר 'קשת'.

למשחק קדם מפגש היכרות משמח בין הקבוצות, שכלל את  'מקרב הלבבות' הפופולארי כל כך בקרב אוכלוסיות רבות – כיבוד.

השיח המשותף  התמקד , בין היתר ,  בחשיבות המפגשים להיכרות ולהעמקת הקשר, חשיבות המשחק ההוגן ומתן כבוד הדדי.
בשני בתי הספר מאמינים שבאמצעות פעילות ספורטיבית שכזו, מקבלים התלמידים ערכים חשובים כמו כבוד האדם, שוויון, צדק וסובלנות כלפי הזולת.

מנהלת המחוז , ד'ר אורנה שמחון אומרת כי מפגשים בכלל ומשחק כדורגל שכזה בפרט, בין תלמידים משני המגזרים, מחזקים ומעמיקים את ערך הדו קיום, מקרבים לבבות ומעצימים את שיתוף הפעולה בין יהודים וערבים ועל כן יש בהם ברכה גדולה ותועלת יתירה . העדות הטובה ביותר לכך : הפרידה בין התלמידים שהסתיימה  בלחיצות ידיים חמות ועם הרבה טעם של עוד .

הילדים

תגובות

מומלצים