הטיולים השנתיים חוזרים

בית הדין הארצי לעבודה בירושלים דן בבקשתם של השלטון המקומי וארגון ההורים להוצאת צווי מניעה, בנושא הטיולים. בתום הדיון שופטי בית הדין קיבלו את עמדתם של משרד החינוך, השלטון המקומי וארגון ההורים, ופסקו על הפסקת העיצומים.

02.03.2015 מאת: פורטל הכרמל והצפון
הטיולים השנתיים חוזרים

בית הדין הארצי לעבודה בירושלים החליט על הפסקת העיצומים עליהם הכריז ארגון המורים. המשמעות היא שכבר ממחר בבוקר מוסדות החינוך יקיימו את הטיולים כמתוכנן.

מנכ"לית משרד החינוך, מיכל כהן, ציינה, כי המשרד מייחס חשיבות רבה לטיולים השנתיים, שכן הם מקנים ערכים לימודיים, חינוכיים וחברתיים, ומהווים חלק בלתי נפרד מתהליך עיצוב דמותו של בוגר מערכת החינוך. משרד החינוך לא מקל ראש בנשיאת אחריותם של המורים בטיולים – עם זאת, הניסיון מלמד שעמידה בנהלי המשרד מונעת אסונות ואירועים חריגים בטיולים.

המנכ"לית כהן הדגישה, כי המשרד מחויב לשמירה על שלומם של התלמידים ועל שלומם של הצוותים החינוכיים. בהתאם לזאת, המשרד מעניק להם חגורת ביטחון רחבה, המבטיחה את בטיחות הטיול. המשרד משקיע משאבים רבים באבטחת הטיולים, בביטחון התלמידים והמורים, בהכשרה ובהכנתם של עובדי ההוראה לקראת הטיולים. המשרד קבע נהלים כדי להבטיח את מסגרת הטיול, מכשיר רכזי ביטחון ובטיחות, מכשיר חדרי מורים, מנהלים ומלווה אותם באמצעות פיקוח ובקרה.

חגורת הביטחון לטיולים כוללת בין היתר: הקצאה לכל כיתה של מדריך חיצוני בעל תו תקן מטעם משרד החינוך, הכשרת רכזים בית ספריים, הכשרת רכז ביטחון רשותי, הכשרות לקראת יציאה לטיולים בחדרי המורים, ליווי של מאבטח וחובש לכל כיתה, וכן הקצאה של מורים והורים מלווים, הפעלת מוקד טיולים ארצי 24 שעות ביממה והפעלה של מערכת חדישה לתיאום טיולים בכל הארץ.

בנוסף לאמור, הצהיר משרד החינוך  במסגרת הדיון המשפטי, כי הוא מוכן להעביר הדרכות נוספות למורים (בחדרי המורים) המלווים טיולים, במטרה להגביר את תחושת הביטחון  של צוותי החינוך.  

תגובות

מומלצים