כבר חודש ששתי מעבדות לימוד בחט"ב ובתיכון דליה סגורות

אורט לא מעביר כספים לתקן את הליקויים הבטיחותיים בחט"ב ובתיכון בדליה עד להחלטת המועצה אם לחדש את החוזה או לא, קב"ט המועצה נסר נסראלדין הורה על סגירה מידית של המעבדה בחט"ב ובתיכון כתנאי להחלפת השולחנות, חשיפה.

03.03.2015 מאת: פורטל הכרמל והצפון
כבר חודש ששתי מעבדות לימוד בחט"ב ובתיכון דליה סגורות

בדיקה שנערכה בחדר המעבדה בחט"ב קופטאן, דאלית אל כרמל ובתיכון למדעים ומנהיגות, דאלית אל כרמל, הוחלט ע"י קב"ט מוסדות החינוך במועצת דליה נסר נסראלדין, לסגור את המעבדה לכל פעילות בחט"ב בשל ליקויים שמסכנים חיים.

ובתיכון הוחלט לאפשר להם לפעול ללא ניסויים כימיים, עד להחלפת השולחנות במעבדה, שאינם חסינים לאש, ואשר נרכשו לפני 4 שנים והוכנסו למעבדה בניגוד לתקן.

עלות מוערכת לתיקון הליקויים, מעל 150 אלף ש"ח לשתי המעבדות, מה שאורט לא מעבירה בתקופה האחרונה מהסיבות שהמועצה המקומית עוד לא סגרה את הארכת החוזה עם אורט.

אי סגירת הסכם עם אורט גורם לבלבול ולקשיים רבים בבתי הספר, במיוחד שהכספים מינואר לא מועברים לצורכי תחזוקה ודברים נוספים, הכל מתנהל במתכונת מצומצמת.

בינתיים בשני בתי הספר, המעבדות מושבתות ולא מתקיימת בהן פעילות, מה שפוגע במערכת הלימוד של תלמידי החט"ב והתיכון בדליה.

המועצה המקומית שכרגע מתקשה לסגור את כל הפערים והחובות, לא יודעת עד כמה הנזק שהיא גורמת למערכת החינוך בזה שהיא לא מחליטה בעניין המשך חוזה הרשת או הכנסת רשת אחרת לדאלית אל כרמל.

מעבדה בדליה

תגובת יו"ר ועד ישובי בדליה רביע חלבי: "לי נודע על סגירת המעבדות רק לפני מספר ימים, אני הולך לבדוק את העניין מול ראש המועצה ומנהלי בתי הספר, תשובות מדויקות אעביר בעת שאעשה את כל הבירורים".

יש לציין שרביע והועד היישובי מפגינים רגישות יתר קלפי המועצה המקומית, שמנסה להעלים את הנושא ולא מבינים שהם גורמים נזק למערכת הלימודים ולתלמידים.

ראש מועצת דאלית אל כרמל רפיק חלבי בתגובה: "קצין הבטיחות קבע ששני שולחנות אש אינם עומדים בתקן הבטיחות, לכן הורינו למען בטיחות התלמידים לתקן".

"פניתי למנהל האזורי של רשת אורט והוא נכנס לעבודה כבר היום. בטיחות התלמידים חשובה לנו מכל דבר אחר".

תגובות

8. חלבי קוח לפני 9 שנים
לשמור על המצב
7. דלואניה לפני 9 שנים
אין כמו אורט
6. מרעי לפני 9 שנים
אורט צודקים
5. דלאוי לפני 9 שנים
אכזבה גדולה
4. אימא לפני 9 שנים
אני המומה
3. אימא לפני 9 שנים
אני המומה
2. איש חינוך לפני 9 שנים
רפיק למה אתה מזלזל בתשובות
1. אבא לילד לפני 9 שנים
רביע לך הביתה נהיתה שקרן כמו רפיק

מומלצים